Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Överförning av ALLA filer från gammal disk!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Överförning av ALLA filer från gammal disk!

    Jo det är så här att jag har en 200gigare i min xbox och nu är den smäll full!!!
    Så jag har beställt en 500gigare, och jag söker ett smidigt sätt att föra över dessa filer som ligger på 200 disken till min nya 500:a.

    Jag har läst lite på forumet, men inte mycket har sagts om just detta, jag vet att boxen använder sig av XFAT men finns det inget sätt att komma åt filerna via en PC så man bara kan FTPa över dem igen till den nya?

    Eller måste man gå den långa vägen och först FTPa all data från 200disken---->datan----->500disken. DVS dubbla vägar.

    Jag har låst upp Hårddisken men som väntat så ser inte min PC filerna eller partisionerna. Själva disken installeras dock.

    Om det är någon som vet hur man kan lura sig förbi detta med ( prog el dyl) dela gärna med er isåfall

    Tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    FATXExplorer eller Xplorer 360

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hade plockat fram en extra xbox och kopierat filerna direkt mellan xboxarna, det är det säkraste sättet.

    Jag tvivlar starkt på att fatx programmen till pc är bra på att hantera hårddiskar över 132GB, och klarar dom av att skriva korrekt på en 500GB disk där du ändrat klusterstorleken ja då är det bara att gratulera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Det verkar inte gå

    Fatxexplorer verkar inte att fungera på min 200disk och xplorer360 är såkallad hotswapping och det tänker jag inte ens prova då risken är stor att man sabbar hela disken. Hansi´s alternativ är ju ett sätt men då måste man ha 2 chippade boxar.

    Det får bli den långa vägen ändå tror jag, tack för hjälpen ivarjefall.

Liknande diskussioner

  1. Filer från pc - xbox???
    By D-mark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 16:01
  2. Kan inte kopiera filer från cd-r
    By lestat in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 08:53
  3. DAT filer från vcd film?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 14:31
  4. Hjälp! inga filer syns med ftp från xbox
    By kby71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-24, 00:57
  5. BMX XXX från HD = smutsig disk?
    By agoodyear in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 18:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •