tjana grunna på en grej, behöver jag fixa till nåt särskilt om jag ska bränna ett ntsc gamecube spel till en pal wii? undrar i fall att så jag slipper förlora skivor i onödan...
tjana grunna på en grej, behöver jag fixa till nåt särskilt om jag ska bränna ett ntsc gamecube spel till en pal wii? undrar i fall att så jag slipper förlora skivor i onödan...
jodå, det går. googla och bränn ut GCOS, alternativt setup disc v1.2 från wiikeys hemsida. men rör inte inställningarna ifall du har något annat chip.
Jo jag prövade nåt som hette GCOS men vet inte om den var fejk eller inte, image-filen var typ på 300kb nånting(vilket jag tyckte verka lite misstänksamt) och min brännare tyckte inte om att bränna den så den kärva ihop varja gång jag försökte...eller har jag gjort nåt käpprätt galet? men är det inte riskfullt att använda wiikey grejen då? jag har cyclowiz..
Last edited by Devilus; 2007-06-18 at 19:27.
så länge du inte pillar på några inställningar så är det inga problem. GCOS i sig är väldigt litet så 300kb är det inga konstigheter med, däremot så kommer Wiin få svårt att identifiera en skiva med så litet innehåll. därför rekommenderar jag, om du vill använda den ISOn, att du manuellt lägger till lite extra filer på minst ett par hundra mb (totalt). tyvärr har jag inga tips på program för detta, däremot kan jag garantera att Wiikey skivan sköter jobbet galant och riskfritt så länge du inte rör några inställningar.
Funkar hur bra som hellst! tack!
Last edited by Devilus; 2007-06-19 at 22:37.
Finns ett program som låter en bränna flera GC spel på en DVD-R så man kan spela på Wii. (fyller alltså ut hela skivan och inte bara biten GC:n kan läsa, dvs du får plats med minst 3 spel) Den lägger in GCOS som "bootprogram" på skivan, du behöver alltså inte swappa skivor och det går bara åt en tredjedel så många skivor.
vad heter det programmet??
Skulle gärna vilja veta vad programmet heter.
Bookmarks