Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: cd hålet

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

cd hålet

kan man få det blåa ljuset att lysa hela tiden? och hur isåfall
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    ja, ställ in din wii så att det blinkar när du får ett mejl.. skicka ett och strunta i att öppna det.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Såg nån som fixade det med lite LED-ljus, men jag är ju inget tekniskt geni så... vete fan hur.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
    Såg nån som fixade det med lite LED-ljus, men jag är ju inget tekniskt geni så... vete fan hur.
    ... man behöver inte. man kan göra som prodge64 sa.
    dvs om man inte ska ha rött lyse eller kameleont caset.

Tycker det är knepigt att du svarar med ett svar du inte vet svaret på, eftersom posten är svarad på så antar jag att du är ute efter postcount?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    ... man behöver inte. man kan göra som prodge64 sa.
    dvs om man inte ska ha rött lyse eller kameleont caset.

Tycker det är knepigt att du svarar med ett svar du inte vet svaret på, eftersom posten är svarad på så antar jag att du är ute efter postcount?
    ...eller också ville han påpeka att han hade sett en annan lösning som ger andra möjligheter, även fast han inte riktigt mindes var han hade sett den. Är det viktigt för dig att berätta för världen hur felaktigt du tycker att detta är?

Effoc, om du mot förmodan vill modda din Wii - och sabba garantin - bara för att få ljuset att lysa permanent, pulsera, växla mellan olika färger, eller sjunga marseljäsen, riverdansa och brygga kaffe så kan du nog hitta de flesta av dessa saker genom att googla på saker som "wii slot led mod".
    Last edited by khim; 2007-06-21 at 23:48.

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    ...eller också ville han påpeka att han hade sett en annan lösning som ger andra möjligheter, även fast han inte riktigt mindes var han hade sett den. Är det viktigt för dig att berätta för världen hur felaktigt du tycker att detta är?

Effoc, om du mot förmodan vill modda din Wii - och sabba garantin - bara för att få ljuset att lysa permanent, pulsera, växla mellan olika färger, eller sjunga marseljäsen, riverdansa och brygga kaffe så kan du nog hitta de flesta av dessa saker genom att googla på saker som "wii slot led mod".
    Jag tvivlar att hela världen läser detta dock, men tji fick jag.
    Jag tänkte inte på att han kanske mena att det finns en mjukvare lösning på att byta färg.
    Men min första reaktion var att han rekommendera ett byte av led ljus.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    men herregud, vilket bråk över bara lite ljus! jag rekommenderade det här med mejl av flera olika anledningar, de flesta redan nämnda.

Det...
    kräver ingen elektronikkunskap eller "mod-vana"
    inverkar inte på garantin
    är den klart snabbaste lösningen
    är även 100% riskfritt

detta kom tomtenisse med ett alternativt svar på utan något att backa upp med. sant - jag gav inte heller någon vidare information om hur man bär sig åt, men det handlar ju bara om att skicka ett mejl och det antar jag att effoc kan fixa det. however, glericus reagerade på tomtenisses post, som i sin tur fick en reaktion av khim. khim i sin tur ger inget medhåll om att modda konsolen utan föreslår även han, indirekt, att skicka ett mejl. och jag själv, ja, jag känner mig som nån sorts dagisfröken... sorry

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    men herregud, vilket bråk över bara lite ljus! jag rekommenderade det här med mejl av flera olika anledningar, de flesta redan nämnda.

Det...
    kräver ingen elektronikkunskap eller "mod-vana"
    inverkar inte på garantin
    är den klart snabbaste lösningen
    är även 100% riskfritt

detta kom tomtenisse med ett alternativt svar på utan något att backa upp med. sant - jag gav inte heller någon vidare information om hur man bär sig åt, men det handlar ju bara om att skicka ett mejl och det antar jag att effoc kan fixa det. however, glericus reagerade på tomtenisses post, som i sin tur fick en reaktion av khim. khim i sin tur ger inget medhåll om att modda konsolen utan föreslår även han, indirekt, att skicka ett mejl. och jag själv, ja, jag känner mig som nån sorts dagisfröken... sorry
    Hehe, kul med ett trådreferat.

Jag har egentligen ingen åsikt om någondera varianten. Jag tycker det är rätt trevligt att ljuset håller sig släckt och börjar lysa när det kommer ett brev.

Skulle jag vilja ha fast ljus skulle jag antagligen om möjligt montera in en till belysning i en annan färg (rött är rätt ovanligt nuförtiden.. ) och lämna den nuvarande funktionaliteten oförändrad, men smaken är olika.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Men om man skickar mail så slutar ljuset lysa när man har konsolen på. Tolkade det hela som att ljuset ska lysa när konsolen är påslagen, som den gjorde i tidiga små reklamfilmer om wii. Och det var det ju någon som fixat med lite LED-ljus.

Och ja, glericus, jag ville bara ha post-count för det jag skrev. Kolla bara in alla hundratals meddelanden jag skrivit, nästan allt är enbart spam (sarkasm)

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av the tomtenisse Visa Inlägg
    Men om man skickar mail så slutar ljuset lysa när man har konsolen på. Tolkade det hela som att ljuset ska lysa när konsolen är påslagen, som den gjorde i tidiga små reklamfilmer om wii. Och det var det ju någon som fixat med lite LED-ljus.

Och ja, glericus, jag ville bara ha post-count för det jag skrev. Kolla bara in alla hundratals meddelanden jag skrivit, nästan allt är enbart spam (sarkasm)
    Jag var nog på lite dåligt humör Sorry för de.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Skulle jag vilja ha fast ljus skulle jag antagligen om möjligt montera in en till belysning i en annan färg (rött är rätt ovanligt nuförtiden.. )
    så vitt jag har sett så har rött aldrig varit särskilt populärt, lite konstigt imo eftersom jag gillar rött skarpt. jag moddar inte konsoller själv men pillar gärna med lite ljus i datorn och håller för tillfället på att fylla denna med lite rött godis, en best på 72 centimeters höjd:

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    så vitt jag har sett så har rött aldrig varit särskilt populärt, lite konstigt imo eftersom jag gillar rött skarpt. jag moddar inte konsoller själv men pillar gärna med lite ljus i datorn och håller för tillfället på att fylla denna med lite rött godis, en best på 72 centimeters höjd:

Hehe. Rött är lite sjuttital (typ miniräknare, digitalur med LED från Texas Instrument och sånt - de fanns precis överallt!). När de gröna och sen blå LEDarna kom blev de ju snabbt extremt populära och nu ser man såna överallt. De röda LEDarna verkar ha i stort sett tynat bort, så det är väl dags att återuppliva dem nu.

EDIT: Snygg låda, förresten. Vad är det för modell?

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    blått är i och för sig helt ok, det har jag i min gamla låda. grönt däremot avskyr jag som pesten, allt var grönt fram tills ett par år sen ju! t.ex. OSDs på varenda tv, minst! aja.. lådan är en Thermaltake Mozart TX. jag fick hosta upp 2.200:- för den, men det är det värt! överlägsen kylning tack vare storlek och plats för 11 fläktar om man så vill (5x 120mm i fronten, 5x 120mm och 1x 80mm där bak). eventuell vattenkylning får även det plats inuti lådan, förutsatt att det inte är nåt externt specialkit. eller ett extra mobo om man så vill.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner