Jag har en xbox med ett DUO-X2 chip tror jag..
det står iaf X2 på chippet.. (Jag ska kolla upp det bättre)..
Men till mitt problem. Jag köpte en begagnad xbox för 1,5 år sen som var chippad. allt har funkat jätte bra till för någon vecka sen. Då den till min stora förvåning vägrade starta chippet. den bootar rakt in i MSdash. dioden på chippet lyser inte heller. Noteras bör att jag inte vart isär med xboxen någon gång. och att den sått still under tv'n som vanligt.
Googlade lite på problemet och fann att det var svårt att hitta någon bar lösning på problemet. så jag tog isär xboxen och vickade lite på sladdarna efter att jag funnit två möjliga lösningar på problemet. 1: det kan vara sladden som sitter på D0 som är glapp. eller 2: nåt batteri som är slut.
Sladden som gick till D0 såg ut att sitta lite dåligt så jag vickade lite på den och fick igång chippet en gång. skuvade ihop den och sen funkade det inte igen. upprepade detta typ 3 ggr. till jag till slut köpte en lödpenna och lödde om D0 sladden. fick igång chippet och lät boxen stå igång. bootade den idag och nu startar inte chippet igen..
Vad ska jag ta mig till? Tips någon?
EDIT: när jag har lådan öppen och ändrar plats på switchen och bootar så blinkar bara lampan och fläkten går igång i omgångar.. men inget mer.. sen när jag flyttar tillbaka switchen så funkar chippet oftast bättre
Bookmarks