Hej,
Tänkte dra igång en tråd om PS3 och mediaservrar.
Har en PS3 med firmware 1.81 och kör TVersity Media Server 0.9.10.3 på datorn som har XP Pro OS, samt en massa codecs för att den ska kunna transcoda till MPEG-2 så att PS3 kan spela upp filmerna.
Det funkar sisådär tycker jag; visst jag klarar att spela upp alla format jag stött på: AVI, DiVX, MP4, WMA, MP3, H264.
Men tycker att det är irriterande med att jag får felmeddelanden på PS3:an som säger att den tappat kontakt med Mediaservern titt som tätt, eller att uppspelning av en film inte går på tre försök för att fungera på det fjärde.
%update% startade om router/dator och nu så har jag inte haft några problem, verkar ha varit nätverkstrul... %end update%
Att man inte kan spola så mkt och så kan jag förstå då det streamas (pause funkar dock bra)...
Någon som har gjort liknande uppsättning eller andra förslag på MediaServer-lösningar för PS3:an som funkar bättre?
Har hört talas om Nero Home (skeptisk), Windows MediaPlayer 11 (inte fått det att fungera)...
Hoppas det finns någon mer än jag som har lust att få PS3:an att bli den ultimata nöjesstationen i vardagsrummet!
Bookmarks