Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: PS3 <> Mediaserver

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    PS3 <> Mediaserver

    Hej,
    Tänkte dra igång en tråd om PS3 och mediaservrar.

    Har en PS3 med firmware 1.81 och kör TVersity Media Server 0.9.10.3 på datorn som har XP Pro OS, samt en massa codecs för att den ska kunna transcoda till MPEG-2 så att PS3 kan spela upp filmerna.

    Det funkar sisådär tycker jag; visst jag klarar att spela upp alla format jag stött på: AVI, DiVX, MP4, WMA, MP3, H264.

    Men tycker att det är irriterande med att jag får felmeddelanden på PS3:an som säger att den tappat kontakt med Mediaservern titt som tätt, eller att uppspelning av en film inte går på tre försök för att fungera på det fjärde.

    %update% startade om router/dator och nu så har jag inte haft några problem, verkar ha varit nätverkstrul... %end update%

    Att man inte kan spola så mkt och så kan jag förstå då det streamas (pause funkar dock bra)...

    Någon som har gjort liknande uppsättning eller andra förslag på MediaServer-lösningar för PS3:an som funkar bättre?

    Har hört talas om Nero Home (skeptisk), Windows MediaPlayer 11 (inte fått det att fungera)...

    Hoppas det finns någon mer än jag som har lust att få PS3:an att bli den ultimata nöjesstationen i vardagsrummet!
    Last edited by Ytbargare; 2007-06-22 at 15:57.

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    jag använder orb (www.orb.com), den streamar upp det jag vill spela upp till internet och därifrån till ps3an. en liten omväg, men hur lätt som helst att sätta upp, bara att registrera på sidan och ladda ner det lilla programmet. inte använt så mycket men all musik, film, bilder och till och med andra filer kan jag nå från ps3ans webläsare, funkar även till min psp och andra datorer. fungerar som youtube i stort sett, så alla format fungerar.
    Metal Gear Solid IV är världens bästa spel.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    OK, orb alltså - ska prova det - men som du säger så verkar det vara lite av en omväg och jag är skeptisk till att video med bra upplösning inte hackar...
    Har uppdaterat FW i PS3 samt version av TVersity nu och det är väl lite stabilare nu. Kör FW 1.82 på PS3 samt TVersity 0.9.10.5.
    ___________________
    PSP vit med 4GB - köpt och nedgraderad i Japan till version 3.30 OE-A
    PS3 Japanska modellen Firmware 1.82
    PS2 Chippad

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Det man vill åt är ju att kunna köra HDmaterial, allt annat tuffar ju så fint med gamla xboxen och XBMC.

    Då kanske inte ORB är ett alternativ om det ska ut till internet och sen hem igen.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Det som behövs är stöd för x264 och XviD så man bara kan bränna ut eller lägga på hårddisken. Då bör man även kunna spola perfekt. Hoppas det kommer en hackad firmware som på PSP:n.

    Jag har kört Nero Mediahome ett tag men jag fick bara XviD att fungera dessutom fungerade inte alla xvid videofiler. Nero släppte dock för ett kort tag sen Nero 8. Det kanske kan vara värt att prova?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Jo det är klart att det behöver komma chip/hack till den... det kommer det ju göra, annars har ju sony lyckats med en bedrift som ingen annan har gjort tidigare. Ett ohackbart system existerar inte.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Det är väl kanske pågång att man inte kan hacka hur som helst längre.

    Se bara på Xbox360, folk brickar dom dagligen, finns ingen "mediacenter" funktion som fungerar perfekt(som XBMC).

    Så i min uppfattning så har inte ens Xbox360 knäckts. PS3 har ännu mindre knäckts...

    Men visst som du säger, finns inget som INTE går att knäcka. Frågan är bara hur svårt det är och om någon klarar av det...

    FÖ så är jag inne på att köpa en PS3 mestadels för att ha den som Mediastation, sen tar jag spelandet som ett plus. Men i dagsläge fungerar den absolut inte som jag vill därför väntar jag...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Någon som har lite uppdateringar på Mediaservrar? Vad fungerar bäst? Har någon Update löst något problem?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 12:02
  2. PS3 Nu eller senare USA eller Svensk
    By Robotach in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 15:03
  3. Boot PS3
    By saxon29 in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 18:24
  4. Frågor kring ps3
    By ghost85 in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 11:41
  5. Headset till ps3?
    By Raymond in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •