Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: chippat 360 och live?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    chippat 360 och live?

    Ska väl börja med att berätta att jag inte är så dirket insatt på det är med 360 chippen som finns idag. Hade en gång ett moddat executer xbox som jag var sjukligt nöjd med. Var underbart att bara kunna ladda hem alla spel man ville ha, även kunna lira emulatorer och på så vis få tillgång till massa gamla godingar om man var på det humöret. Var ju bara att dra över allt via ftp till boxen.

    Dock råkade hela maskinen bli kortsluten efter att min bror lyckats dra bort den lilla biten som man kunde slå av och på chippet med osm gick utanför maskinen. Vilekt ledde till att sladdarna hängde något oskyddade och lösa. Inget att ora sig för tänkte jag då jag ändå aldrig slog av mitt chipp och den hade alltid häng löst och inte varit till någon sötrre nytta. nu var det ju bara tre små kablar som syntes. Det råkade dock korsa varandra med deras oskyddade delar och maskinen brannupp innefrån kan man väl säga.

    Anyway nu ska vi inte prata om mitt gamla xbox utan om mitt snart inköpta xbox 360. Och jag tycker det skulle vara helt underbart att ha ett chippat xbox eftersom jag då skulle slippa bry mig om regioner och dessutom kunna ladda hem ett och annat singel-player spel för att sedan bränna ut och lira.

    Men nu är det så att jag är riktigt intresserad av livefunktionen också till 360. Och eftersom man tydligen i alla fall för ett tag sedan blev direkt bannad från live om man nu hade ett chippat 360 så blir det ett tungt val så länge det nu inte finns något chipp där ute som slår av sig själv automatiskt så fort maskinen försöker koppla upp sig mot live?

    hittade ett ganska intressant NME-kort som verkade ha firmware stealth och grejer. Fungerar det någorlunda säkert ellermåste jag helt enkelt bita i det sura äpplet och köra helhjärtat och ädelt med min 360 för att kunna njuta av live?


    Förstår naturligtvis att det inte går att spela backup spel via Live men om man köper nått orginal sådär så kanske det vore nice att lira live

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    i dagsläget tror jag inte det finns många som skulle rekommendera att chippa sitt xbox 360 framför att flasha. Chipen har kommit så pass kort i utvecklingen och fyller i princip samma funktion som en flashning gör för tillfället.
    Ang. livespel så ska det senaste firmwaren (iXtreme 1.2) vara helt live säker, men allt spel sker så klart på egen risk. Man är aldrig 100% säker.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    åhå okej, men som sagt det är med modernare moddning är jag inte så hajk på. berätta gärna skillnaderna med flashning och annan matnyttig information om moddningen av 360

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Måste få fylla i med en tilläggsfråga som passar in så bra här: om jag är mest intresserad utav Live för att kunna ladda ner extramaterial och framförallt komma åt Arcade-biblioteket, skulle jag då kunna känna mig i stort sett helt säker ifall jag nu inte spelar någonting online?

    Eller vad är det egentligen som Microsoft går på när de bannar folk, ifall nu någon vet det? Känner den nya mjukvaran utav ifall en 360 är flashad/chippad eller går den helt och hållet på vilka skivor man har stoppat in (om de är brända eller original), oavsett om man nu har spelat online eller ej?

    Vilka av följande scenarios riskerar egentligen bann och inte:

    1. Jag har en flashad 360 med Live, det enda jag använder mitt konto till är Xbox Live Arcade.
    2. Jag har en flashad 360 med Live, jag spelar förvisso online men är bara med de spel som jag har köpt.
    2. Jag har en flashad 360 med Live, jag spelar online och offline hursomhelst med kopierade spel.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så fort du kör ett kopierat spel så riskerar du att bli bannad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ConraDargo2 Visa Inlägg
    Måste få fylla i med en tilläggsfråga som passar in så bra här: om jag är mest intresserad utav Live för att kunna ladda ner extramaterial och framförallt komma åt Arcade-biblioteket, skulle jag då kunna känna mig i stort sett helt säker ifall jag nu inte......
    mycket bra inlägg, tog upp mycket som jag själv undrar över.


    Så svara gärna på dessa frågor

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Tror att Hansis enkla svar gällde för alla mina frågor - har man en gång spelat någonting kopierat, oavsett om det är offline eller online, så riskerar man att bli bannad efter det.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jaha....då måste man ju helt enkelt fortsätta spela då =)

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Okej men låt oss säga att du vill flasha ditt xbox 360. och totalt struntar i att skaffa live. kan du då (på ett smidigt och enkelt sett) hitta och ladda hem alla uppdateringar till spel och maskinen och även ladda hem arcade spelen (sjukligt sugen på castlevania), till datorn och sedan överföra dem vidare till xbox hårddisken?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får nog flytta hårddisken till en ej bannad xbox för att plocka hem uppdateringar. Nackdelen är att du inte får eventuella licenser signade till din egen xbox, så du kan bara köra licensierade downloads när du har rätt gamertag inloggad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    OKej hängde inte riktigt med där..

    Men snart kommer i alla fal den otroligt efterlängtade juni lönen med midsommarbonus och grejer. Och då kommer det tammefasiken bli ett 360. Så mycket spel jag vill ha, dock så få jag har råd att betala för :P

    så det kommer nog bli en moddad box är från psxcare.
    Men vilken modell bör man köpa? Vill ha något med kavlité och inte så mycket krångel.

    Att det inte finns något sorts moddning som är 100% live säker har jag förståelse för men om man nu vill leva lite farligt och köra live, i alla fall för en liten stund och kunna ladda hem lite arcade spel till lådan, vad bör man då satsa på?

    Jag kommer nog bara använda min box till mediaspelare, spela backups, ladda hem några spel via Live arcade. Det är nog allt. Att spela på live tror jag nog att jag kan hoppa över och bara använda live när jag behöver en ny uppdatering eller dyligt

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    låter ju helt kanoners. blir en beställningen till slutet av månaden.

    Lite funderare nu bara angående det är med att inte starta "live-säkra" backups.
    Är det vanligt med sånna releser men framför allt om jag tex hyr ett spel eller lånar av en kompis. och bränner en img fil på detta (eller hur man nu gör när man bränner 360 spel.) kommer den då vara live-säker?

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    bump

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du gör rätt när du gör din backup och ser till att läsa ur inte bara en korrekt SS.BIN utan även DMI.BIN och PFI.BIN, samt ser till att få med videopartitionen på rätt sätt...ja då blir det livesäkert med iXtreme...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Men alltså, om jag nu flashar om min DVD-drive och spelar brända spel utan någon nätverks-kabel ens ikopplad, kan jag ändå riskera att bli bannad om jag kopplar upp mig på live 2-3 månader senare?

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hansi: asså det där med olika bin-filer och videopartitionen är inte något man fick lära sig på datorkunskapslektionerna på gymnasiet.
    Vet vad en binfil är men skulle du kunna vara så snäll att ta lite tid och förklara för en som inte har någon erfarhet när det kommer till hur informationen på 360skivorna är uppbyggda.


    kucka: ja det tror jag nog. Jag är inte instatt på något som helst vis i detta så jag kanske inte borde yttra mig men jag skulle tro att live läser av och märker att det är någon som varit och pillat på själva maskinen, inte att den används till något fuffels. eller om ni kanske har en bra guide här på psxcare som man kan läsa. Eller bör man ladda hem ett spel eller låna ett av en kompis och chansa sig lite fram så kommer man ganska snabbt fram till hur allt ska vara om man tänker lite logiskt. För helt bakom flötet är jag inte
    De mesta saker bruakr kunna gå ganska bra när man bara testar sig fram. så länge det inte är helt ologiskt om hur man ska göra

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av kucka Visa Inlägg
    Men alltså, om jag nu flashar om min DVD-drive och spelar brända spel utan någon nätverks-kabel ens ikopplad, kan jag ändå riskera att bli bannad om jag kopplar upp mig på live 2-3 månader senare?
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av olssen Visa Inlägg
    Hansi: asså det där med olika bin-filer och videopartitionen är inte något man fick lära sig på datorkunskapslektionerna på gymnasiet.
    Vet vad en binfil är men skulle du kunna vara så snäll att ta lite tid och förklara för en som inte har någon erfarhet när det kommer till hur informationen på 360skivorna är uppbyggda.

    Jag försöker göra så lite som möjligt nu under sommaren, annars orkar jag inte med allt jobb i höst :-)

    Det mesta borde väl stå i FAQ tråden, annars kan säkert någon annan av våra 40.000 medlemmar skriva något...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post Hjälp mig

    någon som kan hjälpa mig och tala om för mig hur jag ska bränna mina xbox360 backup spel på dvd+r Dl skivor
    jag vill inte förstöra dom skivorna
    Last edited by Tobbe90; 2007-07-17 at 13:37.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Okej om jag har följt denna tråd rätt så om man flashar sitt xbox ska man kunna spela [U]orginalspel[U] på live utan problem eller nästan iaf. men så fort man spelar ett kopierat spel så är risken stor att man blir bannad från live. med ett flashat 360 ska man kunna spela xbox 360 orginal, xbox orginal och xbox 360 backupper och xbox backupper. Det som gör mig osäker på att flasha mitt 360 är att jag vill spela Halo 3 live när det kommer ut. en sak som jag skulle vilja ha svar på dock, hur är det med filmer? tex HD filmer har nämligen en HD-tv och vill gärna kunna se HD-dvd filmer.

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    För att se HD-dvd filmer måste du köpa en hd-dvd spelare som finns till 360. med andra ord så säljs den separat om kan inte spelas direkt i maskinen.

    tror dock HD är kommer att dö ut ganska snabbt och blue-ray blir the next thing och vad jag hört så skulle det även släppas en blue-ray enhet till sin 360 också.

    Detta är bara vad jag hört från vänner dock, någon som kan visa om det skullevara korrekt eller ej?

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Okej, har följt tråden nu och då undrar jag om man köper en 360 med NME 1.2 kortet som är satt på att stänga av nätverksfunktionen när man kör backupper finns det då någon risk att när man kör ett lagligt spel och ansluter till live att man blir avstängd? den skulle visst ha stealth-mode och allting.

    jag verkar inte särskilt haj på detta med att modda firmwaren och kör hellre ett chip som stänger av sig när det gäller att spela live med lagliga spel.. det verkar ju säkrare? eller?

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    Då både Dreamworks & Paramount har gått ut med att dom överger Blue-ray så skulle inte jag hoppas för mycket..
    Tror nog HD-DVD "is the shit"

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Å typ samma dag så meddelade Fox och MGM att de flesta av deras stora titlar bara kommer släppas på Blu-Ray.
    http://*******usinesswire.com/portal...57&newsLang=en

    Så jag skulle nog säga att båda är "shit"
    :-)

    EDIT: Hansi - Får man inte länka till businesswire? Det är ju en vanlig nyhetssajt...
    Last edited by Enlund; 2007-08-23 at 17:55.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    anlednigen till att paramount och dreamworks valt at bara släppa deras filmer på hd-dvd är att det fåt en enorm summa pengar för att göra det också.

Liknande diskussioner

  1. Xbox360 Live problem
    By J84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 22:49
  2. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 12:37
  3. Flasha 360?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 23:07
  4. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •