Ska väl börja med att berätta att jag inte är så dirket insatt på det är med 360 chippen som finns idag. Hade en gång ett moddat executer xbox som jag var sjukligt nöjd med. Var underbart att bara kunna ladda hem alla spel man ville ha, även kunna lira emulatorer och på så vis få tillgång till massa gamla godingar om man var på det humöret. Var ju bara att dra över allt via ftp till boxen.
Dock råkade hela maskinen bli kortsluten efter att min bror lyckats dra bort den lilla biten som man kunde slå av och på chippet med osm gick utanför maskinen. Vilekt ledde till att sladdarna hängde något oskyddade och lösa. Inget att ora sig för tänkte jag då jag ändå aldrig slog av mitt chipp och den hade alltid häng löst och inte varit till någon sötrre nytta. nu var det ju bara tre små kablar som syntes. Det råkade dock korsa varandra med deras oskyddade delar och maskinen brannupp innefrån kan man väl säga.
Anyway nu ska vi inte prata om mitt gamla xbox utan om mitt snart inköpta xbox 360. Och jag tycker det skulle vara helt underbart att ha ett chippat xbox eftersom jag då skulle slippa bry mig om regioner och dessutom kunna ladda hem ett och annat singel-player spel för att sedan bränna ut och lira.
Men nu är det så att jag är riktigt intresserad av livefunktionen också till 360. Och eftersom man tydligen i alla fall för ett tag sedan blev direkt bannad från live om man nu hade ett chippat 360 så blir det ett tungt val så länge det nu inte finns något chipp där ute som slår av sig själv automatiskt så fort maskinen försöker koppla upp sig mot live?
hittade ett ganska intressant NME-kort som verkade ha firmware stealth och grejer. Fungerar det någorlunda säkert ellermåste jag helt enkelt bita i det sura äpplet och köra helhjärtat och ädelt med min 360 för att kunna njuta av live?
Förstår naturligtvis att det inte går att spela backup spel via Live men om man köper nått orginal sådär så kanske det vore nice att lira live
Bookmarks