Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Rädd för chippning

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0

Question Rädd för chippning

Tjena. Jag har haft en Wii sen i mars och kom på nu i juni att ett chip vore inte helt fel. Men då är jag rädd, inte för att typ bli busted men för att Nintendo ska upptäcka mig och göra nånting.
    Vilket chip ska jag använda för att risken är minst? Och hur fungerar Stealth? Är det bara Cyclowiz som har det?

Sen har jag ju läst om Brickade Wii. Är det bara Super Paper Mario som är brickningsrisk?

Kan jag ha Wiiconnect24 på och kan jag spela Wi-Fi?

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    om du är rädd så skit i det för ingen kan "garantera" att nintendo inte kommer att kunna banna dig från online spel i framtiden.

Vad jag vet så är alla chippen lika svåra/lätta att upptäcka för nintendo.

om du är rädd för att bricka din wii så ladda bara ner PAL spel så är du safe.

Ja, du kan ha wiiconnect på och du kan spela online, men det finns som sagt inga garantier på att nintendo kanske kommer på ett sätt att blocka folk med chippade konsolller i framtiden.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    0
    Men det finns väl chip med ON/OFF funktion? Ett sånt skulle nog passa mig i så fall.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    cyclowiz lanserades ju åtminstone ett tag ihop med en switch, om det sedan var för att sätta det i "uppgraderingsläge" eller för att helt stänga av det minns jag inte. men jag är helt säker på att du kan beställa ett specialjobb här på psxcare genom att be teknikerna sätta på en av/på-knapp tillhörande valfritt chip på utsidan av enheten. jag har visserligen ett svagt minne av att något chip även har en mjukvarufunktion för att stänga av sig självt, men personligen litar jag inte på något annat än just hårdvarulösningar i ett sådant här läge.

ps. jag själv har ett wiikey utan switch då jag anser att risken att bli bannad är så pass liten att det inte är något att bry sig om. blir jag bannad så blir jag, hade jag köpt en konsol för att spela online så skulle jag köpt en 360 istället. Live! var en suverän upplevelse på gamla xbox. i övrigt håller jag med frapp fullt ut. ds

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Humdi Visa Inlägg
    Tjena. Jag har haft en Wii sen i mars och kom på nu i juni att ett chip vore inte helt fel. Men då är jag rädd, inte för att typ bli busted men för att Nintendo ska upptäcka mig och göra nånting.
    Vilket chip ska jag använda för att risken är minst? Och hur fungerar Stealth? Är det bara Cyclowiz som har det?
    Så vitt jag vet är alla chip lika mycket "Stealth" och det är mest ett försäljningsargumet. Det finns väl ingen 100% garanti att chip inte går att upptäcka men än så länge verkar det vara riskfritt. Störst chans för upptäckt är om man kör spel från en annan region för det är ju ingen konst för Nintendo att bygga in en koll i nya spel att de verkligen kör på en konsoll från de region spelet är gjort för. Så är du paranoid så håll dig till din egen region.

Sen har jag ju läst om Brickade Wii. Är det bara Super Paper Mario som är brickningsrisk?
    Nej, det finns fler, vet dock inte om det är fler än SPM som ger en 100%-ig brickning. Samma sak här, är du osäker så håll dig till spel från den egna regionen och se till att hålla Wii:n uppdaterad med senaste firmwaren.

Kan jag ha Wiiconnect24 på och kan jag spela Wi-Fi?
    I dagsläget är det ingen skillad på en chippad eller ochippad Wii i det avseendet.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Humdi Visa Inlägg
    Men det finns väl chip med ON/OFF funktion? Ett sånt skulle nog passa mig i så fall.
    De flesta, om inte alla, chip kan nog utrustas med en on/off switch mha en till/från brytare på +3.3v eller jord anslutningen men iaf med Wiinja kan du ansluta ett av benen till resetswitchen och på så vis kunna slå av chippet genom att hålla inne resetknappen samtidigt som du slår på Wii:t.

Personligen har jag mitt chip i en sockel utanför chippet och kan plocka ur chippet om jag får lust.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

1. WiiConnect24 Fungerar inte 100% efter chippning
    By fevzi in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 04:54
  2. Lite frågor till Hansi ang wiikey chippning
    By Estima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 20:02
  3. lite frågor ang xbox och chippning
    By Bigge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 23:51
  4. Flashad 360 och fix för xbox1-spel
    By davnil in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 00:58
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner