Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: konverterings problem

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0

konverterings problem

Jag har problem med att konvertera film till min m3 dssimply. Jag har säkert gjort något fel men så här testade jag: Jag klickade på skivan, sedan på monshell 1-5, sedan på dpgtools och slutligen så klickade jag igång DPGgenc. Öppnade filmfilen som jag tänkte konvertera men då kom det upp nåt error grejs och det berode inte på filen för jag har testat med flera olika!!!

Jag sökte på google och det var där jag fick reda på "hur man skulle göra" men det fungerar ju inte!!!

Det här börjar bli skitjobbigt har försökt hur mycket som helst men det vill sig inte. SKULLE BLI JÄTTEGLAG OM JAG FICK HJÄLP DÅ DETTA REDAN HAR GÅTT MIG PÅ NERVERNA!!! VAD SÄGS SOM EN GUIDE HANSI!!!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Vad e det för format på dina filmer du vill konvertera? För Dpg Tools kan inte konvertera alla video codecs specielt om du använder en gammal version. T.ex om du har en Divx video som du vill konvertera så kanske det inte funkar för ljud codecen eller nånting om själva videon är skadad funkar det inte heller. Du kan ju pröva att konvertera den till ett annat format först sen till Dpg. Men om du har tur kan det funka om du gör så här : Tryck på options ,sen på "mencoder: low quality profile(fast encode)" och väljer "mencoder: high quality profile(slow encode)" .
    På det sättet gör det så att det tar längre tid för att konvertera men om du har tur funkar det att konvertera dina videos.

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    detta är inte så värst informativt, men jag hade exakt samma problem, har testat med flera olika filformat även jag... men så googlade jag fram någon annan version av DPGEnc (har tyvärr glömt adressen) som fungerade. däremot gick konverteringen väldigt långsamt, vilket säkerligen beror på min urgamla dator så jag gav till slut upp.

edit: jag försökte lite till trots allt och hittade ytterligare en version som funkar finfint för mig, finns att hämta här.
    Last edited by prodge64; 2007-07-04 at 18:54.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Tack för programmet håller på att konvertera nu och det verkar som om det funkar!!! det måste ha varit nåt fel på mitt förra program

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 23:17
  2. Problem med BBB, Switch och XBOX
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 20:52
  3. Problem med koppla projje via komponent.
    By mumintrollet in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 17:27
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 02:16
  5. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner