Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: NTSC startar i PAL

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    NTSC startar i PAL

    Har en fet PS2a med duo2 cippet.
    Anledningen till det e att jag inte kan spela vissa PAL-spel eftersom dom verkar gå i 30fps jämfört med NTSC-versionerna som e en fröjd för ögat med sina 60fps.
    PS2-läget funkar med importerade PS2-spel..
    Men mitt problem e PSX spelen.. NTSC-versionerna startar i 576i och bilden blir helt CP.. halva skärmen e svart där nere o eftersom det e 50Hz på PAL så saktas spelen ner avsevärt o jag e jättekänslig för framerate det går inte att spela med något annat än 60fps!

    Finns det inget sätt att starta PSX-läget i 480i-NTSC-läget?
    Funkar det med andra chipp om inte med duo2?
    Isåfall köper jag gärna en ny ps2a av er =)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Matrix infinity har iaf lite fler inställningar för bildläge med psxspel, men bäst är väl om du kan prova dina spel hos någon som redan har matrix infinity
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Matrix infinity har iaf lite fler inställningar för bildläge med psxspel, men bäst är väl om du kan prova dina spel hos någon som redan har matrix infinity
    Känner tyvärr ingen som har :/
    men ni verkar ju ha maskiner med Matrix infinity..
    så kan ni inte testa ett par spel o funkar det så har ni ju tjänat 2395 för besväret :=)

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej jag igen.. va bara säkra på att det verkligen startar i NTSC-läge o att det inte bara e en screenfix o spelet fortfarande körs i PAL-50Hz..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen här kör ps1 spel längre, men det finns en del val för hur man vill köra spelen iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ingen här kör ps1 spel längre, men det finns en del val för hur man vill köra spelen iaf...
    Någon som säljer cipp borde ju veta om funktionerna
    så är ni SÄKRA på att det verkligen går att köra i NTSC o inte i PAL med screen fix så har ni just sålt ett ps2

    o med säkra menar jag 100% säkra

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ring 08-615 21 60 och prata direkt med någon av mina tekniker, min erfarenhet är att det aldrig blir 100% perfekt när man kör ntsc ps1 spel på en pal ps1/ps2, hastigheten kan bli lite fel, bilden kan bli lite fel osv, är det inte det ena så är det det andra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ntsc pal konverterare till xbox 360
    By sewerin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-16, 17:21
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •