Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17

    Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC

    Fick tillbaka mitt Wii från PSXcare och det är jag sjukt nöjd med. Alla backuper verkade fungera Tills jag skulle pröva RE4 och Super Paper Mario. Det visade sig att alla spel som funkat var pal rellen. Re4 och SPM var NTSC. Jag brände ut båda spelen, den känder igen båda spelen, men när jag klickar på start blir det svart bild. Jag har såklart Patchat med RegionFrii och Brickblocker, och kör "region override" på setup discen. Det borde funka med det gör inte det. Vad ska jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova köra ANTINGEN regionfrii ELLER region override ifall det skulle bli någon konflikt när du kör båda samtidigt.

    Eller prova en annan tv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Provade utan resultat...SKa jag skicka tillbaka den till er eller hur skall jag göra?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kan inte bero på chippningen, fungerar ett bränt spel så gör chippet det chippet skall göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    hmm, för det är knepigt. Skall pröva att bränna ut båda spelen utan någon patch o se vad som händer? (Och såklart dra strömmen om den ska börja uppdatera)

    EDIT:

    Jag har bara v. 2.1E då jag ej har tillgång till internett (har ej trådlöst eller adapter) Kan det ha något med saken at göra?
    Last edited by Bj0k; 2007-06-27 at 01:19.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Prova och ställ om till 60Hz om du inte redan har det

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Det har jag gjort.

    Men jag prövade att bränna ut SPM utan att patcha nånting. JAg stängde även av region override. Unable to read disc fick jag då, så jag tog Redion override på on. Nu kände den igen spelet och när jag klickade start Stod det att den skulle uppdatera. Jag drog strömmen, jag vill ju inte bricka den. Det verkar alltså som om det är nånting med wiibrickblocker..Eller har jag helt enkelt för låg version?

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Det har jag gjort.

    Men jag prövade att bränna ut SPM utan att patcha nånting. JAg stängde även av region override. Unable to read disc fick jag då, så jag tog Redion override på on. Nu kände den igen spelet och när jag klickade start Stod det att den skulle uppdatera. Jag drog strömmen, jag vill ju inte bricka den. Det verkar alltså som om det är nånting med wiibrickblocker..Eller har jag helt enkelt för låg version?
    Låt den köra uppdateringen så ska du se att det (kanske) funkar sen, om du vill vara på den säkra sidan så kan du ju alltid ta med wiit till en kompis med trådlöst nätverk och uppdatera den först

    EDIT: OBS! Jag skriver utifrån vad jag läst på forumet. Hade själv 2.2 när jag körde SPM uppdateringen
    Last edited by crsan; 2007-06-27 at 13:40.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    nja, jag skall inte köra en NTSC uppdatering på min pal, varför riskera brick för ett spel? Ska ändå köpa en Lan adapter i helgen, hoppas det funkar med nyaste fw

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Är det inte nån PAL spel som har en pal uppdatering till senaste versionen?
    Precis som SPM har till NTSC-U
    Så slipper man uppdatera över nätet

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Mario strikers gör en uppdatering.
    Sen har jag hört att pangya golf gör en uppdatering, men vet inte till vilken, eftersom jag har den senaste.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Jag vill så gärna köra RE4, men får ju iningen NTSC att funka!

    Börjar bli irritarande nu, bränt ca 10 skivor med olika settings, samma med Super Paper Mario NTCS, men Pal backups funkar utmärkt. Kan inte nån skicka en backup som fungerar på sitt wii? Eller skriva EXAKTA settings, bränning etc.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Jag sitter kvar på jobbet jag, har laddat ner spelet och kan säkert testa när jag är hemma sedan.

    Har dock inte brännd något NTSC spel hittills över huvudtaget, så jag vet egentligen inte vad man bör göra?

    Berättar du det för mig så återkommer jag med resultatet.


    Skulle du råka bo i Uppsala kan du låna min LAN-adapter.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Bor i trollhättan...en bit ifrån...

    Men pröva du. Det ska bara vara att patcha med regionfrii eller ta Region Override (vilket inte funkat för mig)

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Bor i trollhättan...en bit ifrån...

    Men pröva du. Det ska bara vara att patcha med regionfrii eller ta Region Override (vilket inte funkat för mig)
    Har du prova kört pangya golf PAL?

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    nej, borde det lösa mitt problem?

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Jag körde regionfrii 1.2 på iso'n, brännde på skiva, och det funkade inte. Det var dock, om jag inte är helt fel ute, en DVD+R.

    Testade sedan och brännde på en av mina nya DVD-R Mediarange skivor, och då funkade det perfekt. Intron går på tv'n medan jag skriver. Brännde på 8x, högsta de skivor klarar.

    Har 2.2E, förresten.

    Verkar alltså att det antingen är fel på hur du patchar, eller på dina skivor, eller så blir det problem pga att du har 2.1?

    *edit*
    Igår när jag körde Mario Party 8 PAL fick jag också en update request, men jag nekade genom att stänga av Wii'n (höll i powerknappen på fjärren under några sekunder... behövs väl inte dra ut sladden ). Du kanske kan köra den update annars? Vet ej precis vad de uppdates som finns med på vissa skivor gör? Uppdatera firmware eller annat?

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    nej, borde det lösa mitt problem?
    Pangya golf ska innehålla en PAL uppdatering på wii, men vet inte om det är senaste versionen.
    Det skulle kunna hjälpa om du behöver uppdatera ditt wii som någon nämnde tidigare.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    som en person har ovanfor sa, att det inte alltid funkar med dvd+r, det stammer, fast inte riktigt anda. bara du har bra kvalitetsskivor som maxell ska det funka. jag branner alltid pa maxell dvd +r och det fungrar nastan alltid, oavsett region. sorry for att det inte ar nagra prickar over orden, skriver fran wiit, och dar finns inte dem.

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mattiasz600 Visa Inlägg
    som en person har ovanfor sa, att det inte alltid funkar med dvd+r, det stammer, fast inte riktigt anda. bara du har bra kvalitetsskivor som maxell ska det funka. jag branner alltid pa maxell dvd +r och det fungrar nastan alltid, oavsett region. sorry for att det inte ar nagra prickar over orden, skriver fran wiit, och dar finns inte dem.
    Finns dom inte på övriga bokstäver sida 4/5 typ?

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Tack för alla svar hittils, men jag får det inte att funka...
    Det bästa skulle vara om någon snäll människa kunda posta en backup som fungerade för dom. Helst någon som har wiikey.. Skulle bli mycket tacksam.

    EDIT:

    Visade sig batt jag patchad med regionfrii 1.01. Skall nu pröva nyaste versionen. Stay tuned
    Last edited by Bj0k; 2007-06-28 at 12:08.

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Hur svårt kan det vara och läsa det folk skriver???
    UPPDATERA DIN WII!!!!!
    T.ex. Mario Party har en uppgradering. (PAL version alltså)

    Sen att uppmuntra folk till lagbrott genom att skicka brännda kopior till dig????

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Ta det lungt, jag tror att jag håller på att få det att funka. Nu frös inte resident evil 4 direkt vid svart skärm utan frågade om en uppdatering, när jag prövade nyaste regionfrii. Vilken är senaste versionen av brickblocker

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Ladda ner Pal versionen som kom idag. Och ge fan i NTSC för det verkar du inte klara av.

    Lösningen är som sagt uppdatera din wii till senaste firmwaren. Svårar är det inte.

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Jo jag har fattat det, PAl versionen håller på nu...
    Jag skall även köpa en wii lan adapter i helgen.

    Tråden kan låsas

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Tjena.
    Jag verkar ha typ samma problem.
    Inget av mina NTSC-spel vill fungera. Har provad med både brickblocker och utan brickblocker - men icke!
    Vad är galet må tro?

    Japp, jag har uppdaterat till senaste firmwire å så..
    Vart får man tag på RegionFrii igentligen?
    //Zane

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    RE4 finns i PAL version ute på nätet så att du kan få en PAL-backup!!!

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av zane Visa Inlägg
    Vart får man tag på RegionFrii igentligen?
    Google.

    http://gbatemp.net/index.php?showtopic=45346 annars.

Liknande diskussioner

  1. Kommer man att kunna spela Mario Strike online med chippat wii ?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 17:00
  2. Kan någon ta bort mitt konto. Vill inte vara med er mer....
    By Tcip in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 14:55
  3. Datorn vill inte starta när jag ska boota med diskett.
    By gbr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 21:48
  4. Måste man ändra book-type på dvd+r med Wiikey?
    By merlo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 18:34
  5. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •