Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ännu en härlig "Jag funderar på att chippa mitt Wii" tråd!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Ännu en härlig "Jag funderar på att chippa mitt Wii" tråd!

    Precis som rubriken lyder så funderar jag på att chippa mitt Wii! Anledningen är självklart för att jag skall kunna göra backups av mina nuvarande spel Även eventuellt köpa hem NTSC spel från utlandet!

    Har kollat runt lite på vad det finns för utbud, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska välja. Vilket chip är populärast? Och varför är det populärast? Hur framtidssäkert är det?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag är inget vidare insatt i ämnet i sig. Men jag kan nog svara Ännu ett härligt "denna fråga har redan blivit besvarad" svar..
    Sorry.. Var bara tvungen!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Köp wiinja deluxe, då blir du en bättre människa
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    18
    Det är ingen större skillnad på chippen överhuvudtaget, men du kan väl köra på Wiinja Deluxe eller något mer öppet projekt som yaosm.

    När det gäller NTSC-spel så fungerar långt ifrån alla att spela, det är många som inte gått att få igång.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Wiikey är vanligast och fungerar bäst vad jag vet. fungerar till de flesta ntsc spel villket typ cyclowiz inte gör ^^

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Jowhan Visa Inlägg
    Wiikey är vanligast och fungerar bäst vad jag vet. fungerar till de flesta ntsc spel villket typ cyclowiz inte gör ^^
    vanligast != bäst

    Tyvärr är det en vanlig missuppfattning är WiiKey är det bästa chippet. Om sanningen ska fram så är det ett av de sämre kommersiella alternativen. Att det är populärast är bara resultatet av en lyckad marknadsföring.

    Av de kommersiella chippen så skulle jag välja Wiinja Deluxe då det har en fungerande GC Audiofix. Det finns säkert andra kommersiella chip som också har det men WiiKey är definitivt inte ett av dem.

    Själv kör jag yaosm och är nöjd med det. Det har visserligen inte någon audiofix men till skillnad från WiiKey så påstås den inte heller ha det. Källkoden är öppen för insyn, fri för alla, väloptimerad och stabil.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •