Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: xbox som hänger sig

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    xbox som hänger sig

    Jag har stora problem med min xbox. Jag har lusläst er sida och andra på nätet för att komma tillrätta med mitt problem utan framgång. Xboxen är chippad med evo-x och den startar som den ska. Det går att köra skivor utan minsta problem. Men när jag kör från en 80Gb (samsung) hd hänger sig boxen efter några minuter. Detta gäller inte alla spel, exempelvis fungerar lego starwars och dancing stage unleashed utan att hänga sig. Men spel som verka kräva lite mer, bilspel, krigsspel och liknande hänger sig spelet efter nån minut. Detta gäller även spelet Burnout revenge. Jag provade en annan hd på 120Gb (Western Digital) med samma resultat. Då la jag över Burnoutspelet på originalhårddisken som är 8Gb och då kan jag spela hur länge som helst utan att det hänger sig. Jag har kollat alla kontakter och sladdar som verkar hela. Vidare har jag använt er guide och er superdisc när jag har lagt in de olika hårddiskarna. Är det någon som har någon lösning på detta problem skulle jag och mina barn bli mycket glada.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Se till att du har plats på C: och E: samt rensa X,Y,Z

    Rensa E:\CACHE med
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Gott om plats på c: och har rensat cachen på E:, men enheterna x,y, z verkar inte finnas, jag hittar dom inte iaf. Det blir fortfarande samma fel.
    Glömde att säga i i mitt första inlägg att jag har provat In game reset, kollat att hårddisken inte blir för varm o sådana liknande tips.
    Last edited by hejkon; 2007-06-29 at 09:56.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    X Y & Z hittar du t.ex om du har Evolution-X som dashboard.. eller genom filhanterar program... ej i XBMC

    Vad har du för Dashboard idag? har den funktion för IGR så stäng av den funktionen

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Nu har jag hittat enheterna x,y,z i nåt program som heter Avalanche. Där försökte jag deleta foldern men fick felmeddelandet error code 123. Det var ju inte bra.
    Jag har installerat er superdisc 3.7, duger det?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    nu har jag rensat x,y,z via flashfxp och det blir samma resultat. nu har den även börjat hänga sig när jag kör skivor. Är det nån som har någon idé hur jag ska gå vidare. Börjar misstänka att det är något slags hårdvarufel på moderkortet eller liknande.

  7. #7
    dragonslayer Guest
    långsökt men... är de nya diskarna strappade som Cable Select ??

    med andra diskar än original kan xboxen bli lite lite varmare... står xboxen så att den får luft? (inte inträngd i nått hörn eller låda)

    ... har slut på förslag just nu ;(

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har provat med både cable select och master med samma resultat. Har även kört boxen utan lock på väl ventilerat ställe så det beror inte på värmen att den hänger sig. Jag har ju kunnat köra spel som lego starwars och danacingstage i flera timmar i rad utan att den hänger sig. Xboxen verkar inte hänga med när det blir lite mer avancerade spel.
    Är det någon som har råkat ut för nåt liknande och löst detta skumma problem? Jag är tacksam för alla svar.

  9. #9
    dragonslayer Guest
    tycker att det är märkligt att det fungerar med skivor ... det brukar tyda på att man har IGR (In Game Reset) funktionallitet i sin dashboard OCH i BIOSEN
    (startar man från skiva så används ju bara BIOSEns IGR...) men det hade du väl kollat?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ska kolla det, är på semester just nu och har inte boxen med mig

Liknande diskussioner

  1. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  2. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 23:57
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •