Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Vilket Chip ska jag köpa?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Exclamation Vilket Chip ska jag köpa?

    Hej jag har kollat runt lite och insett att de va ingen lätt grejj de här med att välja chipp.

    1: Har en xbox från 2002-09-10
    2: Ska använda de framförallt kolla på film/lyssna på musik "samt göra bacup på min KÖPTA spel"

    Vilket chip ska ja välja och hur stor hårdisk kan ja ha i? Hade tänkt att chippa själv

    Tack på förväg! Woho

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    SmartXX LT OPX. Och jag har för mig att 500GB och dubbla klusterstorleken funkar?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Japp SmartXX är värt pengarna, lätt som bara den och flasha och det gör inget om man gör fel, då man kan göra om det igen. Jag kör själv på en 500gigs hårddisk som jag har 16 kluster på och det funkar utmärkt, jag tror att det är möjligt med 2000gig om man kör med 32 kluster. Hansi kan nog bekräfta detta då jag läste något om detta i en tidigare tråd.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    SmartXX LT OPX är säkert bäst. Inget jag säger emot! Dock är Duox2 billigare, och duger gott till det du skall ha den till.. Men det är en fördel om du vet vad du gör när du skall chippa!
    Hoppas det blir bra, vad du än väljer!!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det man sparar in på att köpa duox2 chippet har man snart blivit av med igen på att köpa alvedon...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19


    Ja, ni säger så.. Men jag har inte haft strul med en enda av de jag chippat. Och jag använder alltid DuoX2. Men jag säger inte emot att smartx är bättre!
    Vill man ha det billigt så köper man en trasig xbox på ******* och stoppar in ett duox2. Jag fick tag på en tex för 300, lagade den, satte in ett chipp. Sen har man en superbra mediamaskin för under femhundringen!

Liknande diskussioner

  1. Ska köpa chip..
    By purreh in forum Spiderchip
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 08:32
  2. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  3. Vilket chip skall jag köpa?
    By Hasse in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-14, 16:10
  4. 30004R "V5"...vilket chip ska jag ha!?
    By ylon in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 14:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •