Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19

    Lightbulb Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D

    Jag hittade den här guiden på psplife.se och tänkte kopiera hit den så att fler får se den
    ALLT DU GÖR HÄR GÖR DU PÅ EGEN RISK! VI PÅ PSPLIFE ELLER JAG (Xeloader) STÅR EJ FÖR NÅGOT SOM HÄNDER MED DITT PSP OM NÅGOT GÅR FEL!PSP:t KAN BRICKAS OCH DET GÅR INTE ATT ANVÄNDA LÄNGRE!

    Här är en guide för att nergradera den senaste prgramvara till PSP:t (TA-079 - TA-086) från 3.10-3.50 till 1.50.

    VÄLDIGT VIKTIGT LÄS NOGA!
    Om du har TA-082 och uppåt moderkort och du nergraderar till 1.50, än så länge så kan du inte uppgradera till 3.30 och uppåt (sony firmware). Detta är för att Sony blcokerar alla uppdateringar när den har blivit modifierad att köra 1.50. Noobz säger det kommer ett program som tar bort denna spärren sen men dom rekomenderar att man använder 1.50 eller OE Firmware tills dess!

    VIKTIGT!
    Noobz vill också att nu när man har 1.50 eller OE Firmware vill dom inte att man ska köra kopierade spel som man har fått via nätet (fildelning) Dom är starkt emot detta och vill att sony inte ska gå i konkurs!(det vill inte vi på Psplife.se heller.

    Vad du behöver:

    - Lumines (EU eller US funkar det bara på än så länge)

    - 3.50 Nergraderare
    http://dl.qj.net/dl.php?fid=13978
    - 1.50 Update
    http://dl.qj.net/PSP-Firmware-1.50-F.../163/catid/163
    - 3.50 Update om du är på 3.10 - 3.40
    http://dl.qj.net/PSP-Firmware-3.50-(...3840/catid/163


    KOM IHÅG!
    Det finns alltid en liten chans att bricka ditt PSP Med en nergraderare, Noobz har tagit bort så mycket som möjligt för att förhindra detta!
    GÖR DETTA PÅ EGEN RISK!


    Instruktioner

    1 - Om du har 3.50 PSP hoppa till steg 6

    2 - Ladda ner 3.50 Update
    http://dl.qj.net/PSP-Firmware-3.50-(...3840/catid/163

    3 - Packa upp och placera i x:/PSP/GAME/UPDATE/

    4 - På PSP:t, kör du 3.50 Update från memory stick under Game menyn.

    5 - När den är fädig tar du bort x:/PSP/GAME/UPDATE

    6 - Kopiera Mapparna från mappen MS_ROOT från 3.50 nergraderaren ZIP till memorystick

    7 - Packa upp 1.50 update till Skrivbordet. Byt namn på EBOOT.PBP till UPDATE.PBP och kopiera den till x/:PSP/GAME/UPDATE/ . KOPIERA INTE ÖVER PSP/GAME/UPDATE/EBOOT.PBP!!!

    8 - Starta Lumines genom att trycka x

    9 - Skärmen kommer att bli svart och fyllas med en ljusblå färg, sen kommer PSP:t starta om sig själv!

    10 - Kolla så HEN (Homebrew Enabler) är igång genom att gå in på System settings, och sen till system information och då ska det stå version 3.50 HEN ( Om det inte gör det får du gå tillbaka och kolla så du har gjort rätt)

    11 - Om det står HEN gå till memory stick och kör igång x.yz update

    12 - Om du har en opatchad TA-082 eller högre moderkort, kommer du bli tvungen att låta nergraderaren patcha ditt moderkort så den kan bli säkert nergraderad. Om du inte låter den göra det kan du inte nergradera PSP:t så det är ett måste.

    13 - Innan nergraderaren gör något med ditt psp kommer den fråga dig att du verkligen tillåter detta och att du vet vad som händer och dens risker, om du inte vill längre trycker du på R knappen.

    14 - När du har tillåtit den att nergradera, gör ingenting med ditt PSP! Om du har haft laddaren i dra inte ut den! eller försök inte att starta om den.

    15 - När den är färdig kommer PSP:t säga att du ska trycka x, den startar om sig själv.

    16 - Om det kommer upp en skärm som säger att dina inställningar är borta, förstörda (corrupt), tryck x för att fortsätta, den skärmen menar att dina internet inställningar är borta och att du måste skriva in dom igen på PSP:t, annrs gå till steg 18.

    17 - starta programmet som heter Netconfigbackup som finns i PSP:t den tar din Backup av dina gamla internet inställningar som den gjorde under nergraderingen.

    18 - Allt färdig! Leende (smiley) Glad Förhoppningsvis har du nu ett 1.50 PSP! Glad Cheesy Leende (smiley) Tunga ^^ Lycka till!

    (C) Xeloader på psplife.se

    P.S Jag har inte testat denna guide

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    VIKTIGT!
    Noobz vill också att nu när man har 1.50 eller OE Firmware vill dom inte att man ska köra kopierade spel som man har fått via nätet (fildelning) Dom är starkt emot detta och vill att sony inte ska gå i konkurs!(det vill inte vi på Psplife.se heller.

    Host! Host! BULLSHIT!!!!
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hur fan skulle sony gå i konkurs iallafall? :P

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Någon som vill/vågar testa denna guide och bekräfta att den funkar??

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    VIKTIGT!
    Noobz vill också att nu när man har 1.50 eller OE Firmware vill dom inte att man ska köra kopierade spel som man har fått via nätet (fildelning) Dom är starkt emot detta och vill att sony inte ska gå i konkurs!(det vill inte vi på Psplife.se heller.

    Host! Host! BULLSHIT!!!!
    Nu et jag inte om jag hänger med
    Var det Noobsen som inte vill köra hemkok eller *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
    Någon som vill/vågar testa denna guide och bekräfta att den funkar??
    Inga problem, ge mig ne PSP så kastar jag mig över den
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inga problem, ge mig ne PSP så kastar jag mig över den
    Fick precis tag på ett ex av Lumines *skratt* Det låg kvar i en butik då någon snott fodralet *Garvar*
    Fick den för 97 spänn utan fodral men med manual
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Grymt har du ngn psp att flasha nu? :S

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Funkar hur bra som helst...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Priserna på Lumines stiger kraftigt på ebay just nu , undrar varför... pröjsade själv NOK99 i februari för spelet i Oslo, det verkar som om det kan bli en god affär...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    hehe, köpte mtt ex för fyra dagar sen på Walmart, 150 kr

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    När PSXCARE ändrar på sin sida att de kan nedgradera en 3.50 så kommer jag skicka in min direkt

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jepp, nedgraderingen från 3.50 till 1.50 funkar perfekt med Lumines

Liknande diskussioner

  1. Vista Media Center Extender till xbox360 problem?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:45
  2. Switch till CycloWiz
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:40
  3. Vilket chip till wii är bäst på marknaden?
    By guchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:22
  4. Hd-Dvd spelare till xbox360..
    By Trapz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 19:46
  5. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •