Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Knasigt 16:9 ration på Resident Evil 4 Wii Edition EUR Wii-CHRONiC

Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Respekt
    18

Knasigt 16:9 ration på Resident Evil 4 Wii Edition EUR Wii-CHRONiC

Nu börjar jag bli smått galen på problemet med att min Wii med Wiikey inte vill fylla ut hela min tv-skärm i spel som bevisligen bör fylla den. Det senaste i raden är Resident Evil 4 som jag verkligen sett fram emot att spela i en "ny" version. Vad som händer är att bilden inte riktigt fyller ut hela skärmen. Någon centimeter fattas på vardera sidan, höjden är inget problem. Oavsett vilken inställning jag använder mig av på tvn så kan jag inte få bort de störande svarta kanterna.

Tvn jag använder är en 40" LCD och den har aldrig tidigare (innan Wii) haft problem att visa 16:9 material, så nu tycker jag att det är dags att gå till botten med det här... I tidigare trådar har bland annat följande förts fram:

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30244
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30080

Det betyder att jag inte är den enda som har problem och att det kanske är ett par av oss som skulle vilja komma problemets kärna lite närmare... I den andra av de båda trådarna fanns följande påstående:

Har sökt efter detta nu... Det beror på att Wii har underscanproblem. Alla har problem med detta - syns det inte på ens TV så har TV:n i sig problem med overscan!
    Är detta bekräftat? Alltså att Wii har underscan problem. Det blir till att googla och återkomma senare. Undertiden kanske någon här känner sig manad att uttrycka sin åsikt i frågan.

/Birkborkasson

'''EDIT'''

Så det verkar definitivt vara ett over/underscan problem. Frågan är då bara vad man kan göra åt det hela...?
    Last edited by Birkborkasson; 2007-06-29 at 15:32.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Jag kan ju trösta dig med att jag har samma problem som dig. Testat både med medföljande komposit kabel och med komponent, testat att ändra bort från 480p men samma resultat.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Samma problem för mig också, har en Samsung LCD. Riktigt dåligt tycker jag ..

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    så, man måste alltså ha en tv som visar "fel" för att täcka hela skärmen?

Liknande diskussioner

1. Resident Evil 4 (Biohazard 4) Wii edition japanese
    By cstromme in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 03:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner