Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Guitar Hero 2 problem?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18

    Guitar Hero 2 problem?

    Nu när den lösa gitarren till Guitar Hero 2 kommit är tror jag det vore kul om man införskaffade sig en sådan och bara brände själva skivan. Jag har en Hitachi DVD på min 360 och jag har spelat Live! på den tills den senaste uppdateringen kommit. Har med andra ord inte uppdaterad min 360 än.

    Jag har hört att Gutiar Hero 2 kan ge upphov till "ring of death" för vissa Xbox 360's, men att någon uppdatering åtgärdade detta fel. Har försökt att leta men inte kommit fram till något konkret. Finns det någon risk att jag får detta problem och hur stor är chansen? Finns det något sätt att skydda sig på? Alla tips och svar uppskattas

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Vad jag vet så har inte extragitarren släppts..

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jopp den har släppts, fick min igår

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    29e var datumet, dom flyuttade fram o tbax de hela tiden men ja nu är den släppt på riktigt

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Hehe ja det är släppt, men frågan kvarstår :P... Better safe than sorry som det heter ^^.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    min 360 dog efter att jag skaffat gh2 men om det är pga gh2 vet jag inte tror inte det jag hade haft gh2 ett bra tag sen hade jag inte igågn xboxen pga nya patchen på ett tag sen slog jag igång utan nätverk för att lira gh2 då hängde den sig och gav 3rlod

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    verkar inte lovande .. Riktigt sugen på spelet men vill inte att boxen ska dö..

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Har inte vart nått problem för mig min xbox är också en av dom tidiga FANSKAPEn
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Jag tror inte det är spelet i sig som orsakar problemet utan att dom som har haft problemet med att GH2 dödat deras box har nog haft det kommande ganska länge...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    spelet dödar boxar om man updatera det. spelet frågar om man vill göra en update precis inann det startas, det var den patchen som orsakade ring of death för många, själv så har jag inte patchat min box med senaste patchen på grund av detta.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    21
    Jag har även spelat med patchen utan problem i flera veckor innan min box dog så det är nog inte den heller för det är jätte många som inte har det problemet med patchen om den skulle döda boxar så skulle den nog döda alla boxar inte bara ett få tal

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av zparta Visa Inlägg
    Jag har även spelat med patchen utan problem i flera veckor innan min box dog så det är nog inte den heller för det är jätte många som inte har det problemet med patchen om den skulle döda boxar så skulle den nog döda alla boxar inte bara ett få tal
    Självklart blev ett få tal boxar dödade så fort dom startade om efter patchat och spelat guitar hero 2, annars så hadde inte nyheten om denna patch varigt på nästan alla gaming sidor.

    http://www.joystiq.com/2007/04/16/re...atch-problems/

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem på min xbox, ungarna spelar GH rätt mycket :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag fick faktiskt också "ring of death" nyligen och det var i samband med mitt inköp av GH2... Osäker dock om det är just detta spelet för jag hade redan innan vissa "lock-up" problem när jag lirade GRAW 2. Skickade dock tebaks boxen till Tyskland och har nu en box som funkar utmärkt

    //Karlsson

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Ah, nu låter det bättre, tack för alla svar!

    Ska nog införskaffa mig den där gitarren ändå och hålla tummarna att det inte ska bli några problem

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    150
    Respekt
    0
    Min xbox har aldrig fått Ring Of death min min jävla lillebror drog ner 360n i golvete så ja fick felkod E68 Men det va bara att tejpa hårddisken
    Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

    Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

    XBMC

    250 GB HDD

Liknande diskussioner

  1. Guitar hero track pack?
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 16:26
  2. Problem med BBB, Switch och XBOX
    By Kottich in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 19:52
  3. Snart kommer Guitar Hero II
    By Enlund in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 18:38
  4. Hjälp angående Guitar Hero 2
    By Mr:Bad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 16:43
  5. Guitar Hero II
    By banan1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •