Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: HD Advance-frågor

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    HD Advance-frågor

    Sitter med en gammal PS2:a (den stora modellen) och funderar på att skaffa HD Advanvce men vet nada om den.

    Min laser läser knappt längre och det är därför jag tänkte skaffa mig det, men jag undrar om det bara går att lägga in spel på hddn direkt från ps2an eller backar man upp sina spel på datorn och skicar över .iso-filen och dylikt direkt till hddn som på en xbox?

    finns de något annat kul man kan använda hd advance till? Xboxen har ju sin Media Home Center, finns det något liknande till PS2an?

    HD Advance följer ju 2 skivor med, en CD och en DVD, varför? Vad är skillnaden? Spelar det någon roll vilken man använder?

    Tänkte köpa mig HD Advance (finns det någon speciell version man ska ha?) en 200gb hdd (kan man ha större?) och en nätverksadapter! ^^

    Länka gärna till allt nödvändigt som behövs om ni orkar, vore riktigt schysst!

    Hoppas inte jag är för jobbig med mina frågor.
    Last edited by Danny_Boy; 2007-06-30 at 18:34.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om ps2:an är så sliten att den inte läser skivor alls så får du svårt att starta skivorna till hd advance. Om den är bättre på att läsa cd än dvd...eller tvärtom...så har du ju direkt en fördel av att du fick en skiva av varje sort med i paketet.

    Har du inte chippat ps2:an och tänker använda en swaptool för att lägga in spel på hårddisken så skall du använda cdskivan för att lägga in cdbaserade spel och dvdskivan för att lägga in dvdbaserade spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Lite frågor till Hansi ang wiikey chippning
    By Estima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:02
  2. Lite Newbie Frågor...
    By moogly in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 16:04
  3. frågor till er som importerat en ps3
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:56
  4. Frågor om v 1.6 och chippning?
    By ozzon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-20, 23:15
  5. Frågor om Alladin Advance Plus...
    By Quest in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 08:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •