Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Mitt Wii ejectar inte i stående läge!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Mitt Wii ejectar inte i stående läge!

    Hejsan.

    Jag köpte ett Wii för någon vecka sen, och har (ännu) inte moddat det. Men efter att ha spelat Wii Sport ett tag tänkte jag ta ut skivan. Konsollen stod då i plaststället man får med och jag tryckte då på Eject-knappen. Vad händer? Ingenting. Jag vrider då konsollen ett kvarts varv så den ligger i min hand och trycker på knappen igen, skivan åker då snällt ut.

    Detta fortsätter att hända, jag kan _inte_ få ut skivan om konsollen är i stående läge, bara i liggande.

    Vad är detta? Ska man behöva skicka tillbaka den till Bergsala för att få detta ordnat? Vad gäller mina Google-skills har jag inte hittat ett enda bevis på att någon annan råkat ut för samma problem.

    Vad säger experterna?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det verkar som att en givare i ditt Wii är aningen lös och flyttar sig ur läge när du har din enhet ståendes. får inte den givaren signal, dvs din Wii tror inte att någon skiva sitter i, så försöker den inte heller ejecta. det är min teori i alla fall, och naturligtvis kan du få detta ordnat antingen hos Bergsala eller inköpsstället gratis ifall dom är smarta nog att ta dig på allvar (det låter som en extremt ovanlig defekt trots allt). det här med kvitto å sånt behövs väl ej nämnas? men om du mot förmodan inte har det kvar så tror jag att det blir Bergsala du får vända dig till och eventuellt få betala en mindre avgift.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tack för svaret!

    Jag ringde till både Bergsala och butiken jag köpte det på idag, och de var av samma åsikt som du, att det behövde repareras. Så nu är det på väg ner till Kungsbacka, hoppas de snabbar sig på! : )

Liknande diskussioner

  1. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  2. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  3. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 08:29
  4. Jag får inte mitt matrix chip att fungera(?)
    By Layzie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-25, 12:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •