Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Handkontroller + NES,SNES emu

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Handkontroller + NES,SNES emu

    Tja,
    Jag har ett chippat Wii och har 2st Wiichucks. Men vill börja lira NES och SNES spel på emulatorer.

    1: Hur ska man spela spelen? Bränna på en DVD och/eller på Installations DVD-n till WiiKeyn?

    2: Vilka handkontroller ska man införskaffa? GameCube kontroller eller Wii Classic Controller? Har båda dessa kontroller samma funktioner?
    Vill ju gärna kunna lira 2st spelare samtidigt på NES spelen men hört att detta inte fungerar till 100%? kan någon konfirmera detta...

    3: Och vilken emulator release borde man använda? Sett något om Wii media center också.. vad är detta?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    1: Kan bränna på DVD

    2: Jag skulle köra på wiins

    3: Finns ett pack på http://www.wiitorrents.net/
    Sök på snes, så kommer du få en release som innehåller (nästan) alla NES, SNES osv i ett paket. Innehåller även emulator. Som du sedan bränner på en dvd. Kör direkt från dvd:n

    typ 2000 roms totalt (snes/nes)

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    oj, vilka knepiga svar
    1. Spelen är ett gamecube spel, i emulatorn får du välja var du ska ladda roms ifrån. Du kan välja mellan en skiva eller SD kort. Och det är smartare att lägga SNES rom på wiikey install skiva, så slipper du bränna 2 skivor.
    2. Du kan ENDAST andvända dosor från gamecube porten, så GC dosa eller en converter till SNES/NES dosa. Du kan bara använda viritual controller till spel du ladda ner på wiin.
      Dedär med 2 player har jag haft problem med också, men igår så märkte jag att man måste stoppa i dosan innan man starta wiin för att den ska funka, drar du ur den och stoppar i den funkar den inte och du måste starta om wiin.
    3. Jag kör med NES SNES Genesis SMS TurboGrafx-16 Multiboot PAL Wii.
      Media center gör så att du kan strema saker från din dator, musik och film om jag inte mins rätt. Har inte provat detta.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    18
    Går det att spela n64?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    oj, vilka knepiga svar
    1. Du kan ENDAST andvända dosor från gamecube porten, så GC dosa eller en converter till SNES/NES dosa. Du kan bara använda viritual controller till spel du ladda ner på wiin.
    Virtual Controller menar du alltså även Wii Classic Controller?
    ***************/wiiclassiccontroller.html <- utan mellanslag
    Det vore ju skönt med en kontroll som man inte skäms över att ha inkopplad. Den GC kontrollen ser ju så B ut!
    Last edited by Niike; 2007-07-04 at 21:36.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    han menar classic controller, ja. för övrigt finns det censur på detta forumet av en anledning, kringgår man det så blir man oftast bannad...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    han menar classic controller, ja. för övrigt finns det censur på detta forumet av en anledning, kringgår man det så blir man oftast bannad...
    Okej, tack för klargörandet. Ändrar tillbaka censuren så det inte blir några problem för mig
    Nu måste jag bara hitta GC kontroller 2 st vita! hehe

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    vet inte varför jag bruka säga virtual controller, men de bli automatiskt för att dom är till virtual konsol spel.

Liknande diskussioner

  1. Nybörjare problem med nes emu
    By Bernstig in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 09:03
  2. PSP emu Problem...
    By PivvE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 17:25
  3. XBOX handkontroller lägger av, USB problem? Snälla HJÄLP!
    By Hubog in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 09:43
  4. förkortningar på emu???
    By loveinhim in forum Emulatorer
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 21:58
  5. Xenium lackar med två handkontroller!!!
    By Varsa in forum Xenium Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 21:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •