Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: en undran

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    en undran

    Jag funderar på att sälja mitt chippa wii och köpa en PSP men har ingen koll på psp. Räcker det med att byta firmware 1 gg så kommer allt att funka utan att man måste bry sig om det eller måste man byta firmware hela tiden för att nya spel ska funka?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Du måste nergradera till fw 1.5 sen är det att föredra att uppgradera till 3.40 oe-a ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Ok, men när jag har gjort det behöver jag då aldrig mer byta firmware eller ?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Svårt att säga vad som sker i framtiden men som det ser ut nu så har Dark_Alex lagt ner utveckligen av Custom Firmwares så 3.40 oe-a kanske är den sista versionen ... Man får bara hoppas att nån tar över efter han ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    37
    Respekt
    23
    Begga kul att du svara men du har fortfarande inte svara på mig fråga
    När jag har flashat kommer jag alltid kunna spela ALLA spel som kommer eller kan det komma nya spel som kräver att jag flashar den igen för att kunna spela nya spel ?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Lucifer Visa Inlägg
    Begga kul att du svara men du har fortfarande inte svara på mig fråga
    När jag har flashat kommer jag alltid kunna spela ALLA spel som kommer eller kan det komma nya spel som kräver att jag flashar den igen för att kunna spela nya spel ?
    Nyare spel kräver högre Firmware som "Bolagens tappra försök att få folk att uppgradera med en Officiell Firmware så man torskar alla Custom färdigheter"
    Dock så ligger de långt efter då folk som kodar spel "ofta" får en frimwareversion som de skall koda för som byts minst 15 ggr innan deras spel når marknaden då Sony pumpar ut firmwares för att slippa exploits *s*

    Så ja du kommer i framtiden behöva uppgradera för att kunna nyttja allt, men det ger sig med tiden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Undran över, Wiikey - Setup discs
    By tigersaid86 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 00:33
  2. Undran...marketplace
    By Tre Kronor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 11:06
  3. undran över flashning eller vad det heter!
    By KO-KAIN in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 09:41
  4. Undran ang chip till gamecube
    By pjmoller in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 23:06
  5. Svcd och vcd - en undran
    By Thrien in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-24, 20:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •