Du tar kontakt med microsoft...kvitto nej,dom frågar när den är köpt och vilket serienr den har och självklart vad felet är på den.
Du tar kontakt med microsoft...kvitto nej,dom frågar när den är köpt och vilket serienr den har och självklart vad felet är på den.
Missade ditt svar plantan
Tjoho
Nu har jag fått tebx min 360,för ca 1 timme sen!
Fick en HELT NY box,inplastad och orörd!
Så nu ska jag bara kolla vad jag har för drive i den,och flasha den =))
Last edited by hellsekka; 2007-08-10 at 01:18.
Det spelar ingen roll om man har köpt boxen för över 2år sen?
Text från xbox.com:
"Från och med idag täcks alla Xbox 360-konsoler av ett utökat garantiprogram som är avsett att specifikt bemöta de allmänna maskinvarufel som anges av de tre blinkande röda lamporna på konsolen. Detta gäller både nya och tidigare sålda konsoler. Även om vi fortfarande har en allmän ettårig garanti på konsolen (tvåårig i vissa länder) tillkännager vi idag en treårig garanti som täcker alla konsoler som visar ett felmeddelande med tre blinkande röda lampor.Om en kund har ett problem som visas med tre blinkande röda lampor reparerar Microsoft konsolen utan kostnad, inklusive frakt, under tre år från konsolens inköpsdatum."
Som jag fattar det så är det en utökad garanti för 3 blinkande lampor till 3 år.
Hur dom kollar inköpsdatum vet jag inte. När jag skickade in min 360 så behövde jag inget kvitto iaf. Då var den över 1 år gammal, och då fanns det ingen utökad garanti. Vet inte om det var svar på din fråga KRILLEZ men en liten bit på vägen kanske.
Tja, jag har ring of death på min flashade xbox nu och ska skicka in den på service. Jag ska idag läsa in originalfirmware samt klistra dit ett Microsoft klistermärke för att slippa eventuellt strul.
När jag ringde och pratade med supporten om felet så ville han ha serienummer på konsollen. Tar dom det för att se om den är bannad eller varför vill dom ha det?
Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!
så man klarar sig även fast man inte har klistermärket? för asså 300 spänn...känns lite dyrt. undrar också hur det är med serienummret när jag har köpt en begagnad har ju kvitto å så men. den står väl inte på mig då?
ett tips.. köp klistermärke... jag var dum nog att testa utan och nu vägrar dom ta emot den igen
Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
Skicka gärna en spelinvite =)
http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png
Jag skickade in en av mina 2 xboxar på rep idag, ska bli intressant och se vad som händer.
Ingen klisterlapp och flashad firmware på den.
okej...vad hade du för fel då? tycker det är dåligt. för om vet ju att alla 360 går paj ändå. även fast man inte öppnar den...jag blir så förbannad på att dom ska gå sönder! det kan väl inte vara så jävla svårt att fixa. det är väl bara att fixa det på alla nya så behöver dom inte byta så ofta.
Ni som väl har fått eran xbox reparerad, när ni skickade in eran xbox, fick ni något brev/mail om att xboxen var på väg tillbaka?
Hade samma fel som många andra... ring of death, men jag fixade till det själv
http://www.x-clamp-fix.com/catalog/p...x-DIY-Kit.html
så Nu går den som en klocka, skönt som fan att jag fick igång den... hade tänkt kasta skiten =)
Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
Skicka gärna en spelinvite =)
http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png
Jag körde värmepistol och diverse på mina boxar, dom gick igång igen men höll bara i några veckor totalt.
Nu har jag fått tillbaka min xbox från Tyskland, tog ca 3,5 veckor. Hade "ring of deth". Dom har lagat den fast jag hade sigillet brutet o brytmärken på baksidan Kan oxå säga att Xbox supporten i Finland fungerar perfekt
fick tillbaks min 360 i fredags efter 2 veckor ute på drift.. fick tillbaks "ny", tillverkad 2005-10-27 med en Benq-drive.. lite mysko men jag tar de :P
den var flashad och utan sigill.
Bookmarks