Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: xdiv

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18

    xdiv

    Hej! Jag har hört att man skall kunna spela xdiv filmer på wii om man har chippat det. Vilket jag har, wiikey. Så nu undrar jag hur man gör.
    Jag vill se en hel serie, som är 12 filer. Alla 12 har en storlek på 2.2 gb.

    /tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Du menar Xvid eller Divx? Det finns Linux till GameCube som också går att köra på Wii. Du måste använda en GameCube kontroll då, Wiimoten funkar inte (eftersom det körs i gamecube läge) Osäker på om GC Linux klarar "hela DVD-R storleken" eller bara det första 1.36 gb som en GC kan läsa.

    Minns att jag också sett ett program som konverterade om avi-filer till flv-filer som browsern i Wii kan spela upp... Tror inte man behövde chip för det heller.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Wii Media Center X
    This great little application created by Red Kawa allows you to stream media from your pc straight to your wii (Provided you have wireless).

    There are installation files included here one is for windows, the other is for Mac OS X, Linux & Unix.

    Videos ? You can stream videos in the Flash video format (FLV) to your Wii.

    Music ? You can stream MP3s to your Wii without the need of an SD card.

    Pictures ? You can view pictures on your Wii without the need of an SD card.

    Files ? You can browse your files located on your server.
    Vet inte om det går med codec filmer, men de vore grymt om man kunde strema dom från datorn.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    Du menar Xvid eller Divx?

    Ja det menar jag, sorry.

    Så sammanfattningsvis måste man hålla på och pilla med gamecube-kontroller (vilket jag inte har) för att få det att fungera?

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av simons Visa Inlägg
    Hej! Jag har hört att man skall kunna spela xdiv filmer på wii om man har chippat det. Vilket jag har, wiikey. Så nu undrar jag hur man gör.
    Jag vill se en hel serie, som är 12 filer. Alla 12 har en storlek på 2.2 gb.

    /tacksam för svar.
    Om du laddar ner Wiikeys "Setup disk" och packar upp arkivet, så kan du lägga dina videofiler under bootdisc/root/media. Sedan kör du BootableDisc_PAL.BAT för att bygga en ISO-fil som du bränner på en DVD.

    När du har bootat setupdisken kan du starta MFE Media Player (som kör under GCLinux), och här måste du ha en GameCube-kontroll för att kunna styra programmet. Köp en klon på Clas Ohlson för 129:- om du inte har en.

    Du kan bunta ihop filer upp till en full DVD på det här viset. Tyvärr verkar den inte kunna köra riktigt alla filmer ordentligt, men det mesta jag har provat har funkat utmärkt - och maskinen blir inte ens varm.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Problemet med WiiKeys skiva är att den ALLTID kör MFE i 60Hz. Vill man boota direkt in i MFE och dessutom köra 50Hz så finns lösningen här: http://psx-scene.com/forums/yaosm/57...tor-1-0-a.html
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Problemet med WiiKeys skiva är att den ALLTID kör MFE i 60Hz. Vill man boota direkt in i MFE och dessutom köra 50Hz så finns lösningen här: http://psx-scene.com/forums/yaosm/57...tor-1-0-a.html
    Tack för tipset. Det kanske kan vara därför en del filmer funkar dåligt för mig - det hade jag inte ens tänkt på. Skall prova!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •