Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 41

Diskussion: iXTREME 1.2 Hitachi

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19

    iXTREME 1.2 Hitachi

    A new firmware has been released for the Hitachi-LG GDR-3120L dvd-rom unit for the xbox360 ..[i]
    Defeats all current and some future Xbox Live detection attempts.

    Thanks to all the beta testers,everyone involved for without their effort this would not have been possible. Keep up the good work everyone. Thanks also go to Fuzzylogic and GAryOPA. Always recommended: If your drive is flashed USE A RESTORE FIRST (Use the restore included on this package)
    Two Commands (for flashing use only one: FlashIX):
    FLASHIX.BAT: Flashes your drive with iXtreme 1.2 Fw Stealth (Media Detect 2,and Firwmare Stealth, (NO F900 Core)
    RESTORE.BAT: Return your drive to original State, even if you have
    firmware stealth in your drive
    *RECOMENDATION: If you have flashed your drive in the past use RESTORE
    first. If it is a brand new drive use directly the Flash command you
    like.
    I would like to note that while this release contains all retail versions of the hitachi, v78 users will currently not be able to flash until fw toolbox is updated, or another program is created to flash that version. v79 is also included, though can only be flashed externally with a tsop programmer (or until a software solution is created). This firmware is released to the public tested, though we do expect bugs, as with any project. Please post in the forums to let us know your results.

    Xbins Xbox Live logger!

    We have organized a small project to keep our page here updated with (almost) daily logs of commands being initiated while connected to xbox live. This will let the public be aware of exactly what is going on with the security involved, and possible new detection routines created. Enjoy!
    Bara tuta å köra!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    men det fungerer inte o köra detta på 0078 med .bat filerna?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nä, precis som det står få du vänta någon dag extra på en 360fwtoolbox
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nä, precis som det står få du vänta någon dag extra på en 360fwtoolbox
    ok har tid skickar up 2 st dvd spelare till er min polares samsung (får se vilken han har när vi öppnar boxen) och min 0078.

    250kr styck som ni lägger på som postförskot när ni skickar tillbaks grejerna?
    ni vill väl inte ha pengar med i paketet ? + frakt då. är det ok o skicka med ett USB minne och få me orginal FW och nycklar hem?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan skicka med pengar i paketet om du vill, men det rekommenderas inte och strider mot postens regelverk.

    Returfrakten blir 100:- + 50:- postförskottsavgift (vilken du slipper om du lägger med pengar eller sätter in pengar på nordea 3009-1702720)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Helt OK att skicka med ett USB minne eller någon form av flashminneskort (jag har läsare för alla möjliga typer)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Men så ska man ju självklart sitta med den driven som inte går att flasha Hoppas att dom speedar på och släpper en ny toolbox

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan skicka med pengar i paketet om du vill, men det rekommenderas inte och strider mot postens regelverk.

    Returfrakten blir 100:- + 50:- postförskottsavgift (vilken du slipper om du lägger med pengar eller sätter in pengar på nordea 3009-1702720)
    mm får se hur jag gör tar ju 3 dagar för mig innan ni ser pengarna...
    och 1 dag innan ni får spelarna.... skickar som företag 16.00.
    ska man avnvända sitt namn som meddelande när man för över till ert konto?

    väntar tills det finns flash till 0078 innan jag skickar 1 vecka kvar innan semestern så lite till kan man vänta

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du nordeakonto så går pengarna över på 0,3 sekunder :-)

    Valfritt meddelande, du mailar mig sedan bara, jag har inte så många transaktioner på det kontot så jag hittar den lätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    har inte nordea


    <c4eva> 78 and 79 fw is in the package, just not the flasher

    finns alltså i fwpack.,, bara o vänta på ett nytt flashprogram

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan ju alltid fixa v78 och v79 genom att löda loss chippet, men det kostar 1300:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    http://www.fileupyours.com/files/101720/xtb.JPG
    c4eva> iXtreme has extra segment to flash , so fw toolbox maynot pick that up as it may be hard coded to patch normal segments
    <c4eva> toolbox shouldnt be long, just needs updating with new fw

    väntar tills det kommer en ny fwtoolbox 1300 har jag inte råd me + massa jobbigt jobb för er
    Last edited by Postal; 2007-07-07 at 14:42.

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    <c4eva> fw toolbox may have a hardcoded fw for 78 , so it may not use the ixtreme you loaded in, also the extra segment may not be flashed as well

  14. #14
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Går snack om att den nya toolboxen kan dyka upp redan ikväll, vi kan alltid hoppas

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Går snack om att den nya toolboxen kan dyka upp redan ikväll, vi kan alltid hoppas
    ja inte helt fell.... nån som vet vad ett sånt där 16.00 paket kan kosta ungefär? typ under 3 kg?

    sen så har ju inte nån testat pm 78 FW fungerar eftersom det inte finns program o flasha den med.

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    95
    Respekt
    18
    http://www.posten.se kan du kolla allt sånt Postal

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    18
    Enligt folk på #FW så kommer den nya toolboxen på måndag, vilket passa mig utmärkt för i morgon så är jag ändå upptagen

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    blir väl att se till att alla spelen är stealth-patchade så länge istället

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Topic is 'iXTREME HITACHI Stealth fix (Minor bug - Memdump) Coming Soon/ Still able to play Live | New fwToolbox /w 79flash = Mond'

    Tydligen en patch på G till nya firmwaret för o fixa en memdump bug. kommer säkert mycket snart

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    I have finished ported the ixtreme 1.2 to the new toolbox, but I heard that this ixtreme release has a minor bug, I am not sure to release it if gonna needs change.

    Can somebody confirm the bug rumour?


    Quote from: prolific on Today at 03:04:47 AM
    awesome news ... no more need to desolder the chip for 79FK and flash it with an external programmer


    Yes, no need tsop removal anymore

    Skit bra bara o vänta på en fix för FW sen så ska det ochså in i toolbox igen... alltid är det nått

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    no more need to desolder the chip for 79FK and flash it with an external programmer..

    väntat länge på det där! har inte rört xboxen på c:a 3 månader men nu jeflar..

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Postal: Kan inte det lika gärna vara att dom läser in fw efter att dom lött isär dvdläsaren? Eller det kanske inte ser ut så i programmet då?

    Vore ju fint om dom äntligen löst 79orna, har du hunnit testa Hansi?
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    ja inte helt fell.... nån som vet vad ett sånt där 16.00 paket kan kosta ungefär? typ under 3 kg?
    Mitt Xbox360 kostade 185kr att skicka i ordentligt packad kartong med Företagspaket 16:00. Borde ligga där runt, beroende på storlek på kartong och hur pass överdrivet med packningsmaterial du använder.

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av evr Visa Inlägg
    Mitt Xbox360 kostade 185kr att skicka i ordentligt packad kartong med Företagspaket 16:00. Borde ligga där runt, beroende på storlek på kartong och hur pass överdrivet med packningsmaterial du använder.


    fick tips om en polare som var inne på psxcare med 2 läsare inlindade i 2 toarullar

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    toarullar? aldrig hört talas om bubbelplast eller tidningspapper? :P

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan skicka med pengar i paketet om du vill, men det rekommenderas inte och strider mot postens regelverk.

    Returfrakten blir 100:- + 50:- postförskottsavgift (vilken du slipper om du lägger med pengar eller sätter in pengar på nordea 3009-1702720)
    för över 500kr för jobbet och sen betalar jag fraken när jag hämtar ut dom om det är ok?

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Yes då har man testat

    Redan flashat 4 Hitachi spelare med iXtreme, inga problem med något av alla de spel som funkat till iXtreme till Samsung. Lika lätt som alltid, grymt bra jobb av folket på scenen.

    Nu väntar jag bara på v.79 och v.78 lösningarna.
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    C4EVA iXTRM HITACHI v1.2 Stealth rev2

    >> A new firmware has been released for the Hitachi-LG GDR-3120L dvd-rom unit for the xbox360 ..
    (v1.2) Hitachi rev2 - Small bugfix to memdump stealth
    As a sidenote, the original release will still be quite fine to use on xbox live. This patch is merely theoretical security, and not currently used. For those of you who were getting errors at the end of the batch file, this will fix it.

    Så nu finns buggfixen! En toolbox för 0078 och 79 kommer inom 24h

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    för över 500kr för jobbet och sen betalar jag fraken när jag hämtar ut dom om det är ok?
    Då kan du ju lika gärna låta bli, då måste jag ju ändå skicka med pf = du får betala både frakt och pfavgift...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man så att spel fungerar till ixtreme 1.2
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:20
  2. Xecuter X79 Mod for the Hitachi 079
    By `rzr in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 12:53
  3. iXtreme 1.2 släppt!
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:39
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 12:26
  5. Funkar de med hitachi 0079 drives nu?
    By matte.90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 22:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •