Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Är det dumt att köpa wii med wiikey i dagsläget?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17

    Är det dumt att köpa wii med wiikey i dagsläget?

    Med tanke på att deras update fortfarande inte kommit ut och att dom inte ens kan posta något om läget. Får en nästan att tro att projektet är nedlagt.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Om det vorre så illa, spelar det verkligen någon roll? chippet kommer ju endå göra det du är ute efter att det ska göra.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    58
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av frapp Visa Inlägg
    Om det vorre så illa, spelar det verkligen någon roll? chippet kommer ju endå göra det du är ute efter att det ska göra.
    Tänkte mest på om man ska satsa på något annat chip som fortfarande utvecklas och som kan/kommer kunna göra det det ska bättre.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Funderar i exakt samma banor som dig... vet inte om jag ska köpa ett wiikey eller ett wiid pga att det verkar som det iallafall kommer lite updates till det chippet.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Jag skulle köpa ett annat chip än WiiKey. Problemet med WiiKey är vissa GameCube-spel (Eternal Darkness, Waverace, Starfox Adventures). Obs! Det gäller även om man kör originalskiva av de spelen. Spelen funkar på Cyclowiz, Wiid och Wiinja.

    Inget av open source chippen (WiiFree och YAOSM) har audio fix i dagsläget (samma problem som WiiKey) men om det kom en sån update skulle jag satsa på ett av de chippen eftersom de inte nödvändigtvis är låsta till en utvecklares firmware.

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Jag skulle köpa ett annat chip än WiiKey. Problemet med WiiKey är vissa GameCube-spel (Eternal Darkness, Waverace, Starfox Adventures). Obs! Det gäller även om man kör originalskiva av de spelen. Spelen funkar på Cyclowiz, Wiid och Wiinja.

    Inget av open source chippen (WiiFree och YAOSM) har audio fix i dagsläget (samma problem som WiiKey) men om det kom en sån update skulle jag satsa på ett av de chippen eftersom de inte nödvändigtvis är låsta till en utvecklares firmware.
    Använder alla chippen samma fästpunkter så att det skulle vara idé att dra ut kablar till en extern sockel och göra så att det går att byta enkelt?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Jag skulle köpa ett annat chip än WiiKey. Problemet med WiiKey är vissa GameCube-spel (Eternal Darkness, Waverace, Starfox Adventures). Obs! Det gäller även om man kör originalskiva av de spelen. Spelen funkar på Cyclowiz, Wiid och Wiinja.

    Inget av open source chippen (WiiFree och YAOSM) har audio fix i dagsläget (samma problem som WiiKey) men om det kom en sån update skulle jag satsa på ett av de chippen eftersom de inte nödvändigtvis är låsta till en utvecklares firmware.
    Jag är rätt säker på att WiiFree och yaosm inte har några problem om man kör originalskivorna för de där spelen. Kör man däremot backuper av GC spel med audiostreaming så måste man patcha ison innan man bränner den för att det skall funka.

    Troligen innehåller WiiKey ett misslyckat försök till en audiofix vilket ställer till det även med originalskivor.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    hur som hellst är alla chippen samma typ av hack. Dvs ingen av de nuvarande chippen kommer erbjuda några revolutionerande saker i framtiden. När WII hackas på riktigt så kommer det nya chipp som kommer erbjuda homebrew i wii mode.

    Så om du vet med dig att du vill spela massa gamecubespel så skaffa nått annat än wiikey, men om du inte ska det så rekomenderar jag wiikey

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    vad är homebrew?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Maaax89 Visa Inlägg
    vad är homebrew?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_homebrew

    det gäller förresten inte bara Wii utan alla möjliga konsoler. men kort sagt är homebrew (nästan) allt det som är gratis.
    Last edited by prodge64; 2007-07-09 at 00:28.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Nedgraderare 3.50 till 1.50 ute nu :D
    By fr_3dd_3 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 01:22
  3. Wiikey i nya Wii som saknar pin3?
    By Fatass in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 12:21
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11
  5. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •