Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Kommer Nintendo göra en update som dödar chippet?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Kommer Nintendo göra en update som dödar chippet?

    Kanske bara är ett rykte men har hört att Nintendo kanske kommer göra en firmwire update eller vad det heter som dödar alla chip som blivit installerade i konsollen. Vissa som jag frågat säger att en update inte kan döda chippet för det är inte kopplat in i wii'et så, eller ja vet inte direkt men aja vad har ni hört. Kommer det bli så? Isånnafall vill jag inte chippa om det kommer dö efter ett tag.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det tvivlar jag starkt på.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Suck vilka frågor, om du är så orolig och lyssnar på sånna puckade rykten så tycker jag inte du ska chippa.

    Allt är såklart möjligt så du kommer inte få några garantier på att det inte kommer hända.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
    Kanske bara är ett rykte men har hört att Nintendo kanske kommer göra en firmwire update eller vad det heter som dödar alla chip som blivit installerade i konsollen. Vissa som jag frågat säger att en update inte kan döda chippet för det är inte kopplat in i wii'et så, eller ja vet inte direkt men aja vad har ni hört. Kommer det bli så? Isånnafall vill jag inte chippa om det kommer dö efter ett tag.
    det är ok med "bara" 1 chip, det är så litet så det upptäcks inte. fast om du har två eller fler så kan inte Wiin döda chippen för det skulle krävas för mycket ström, istället så skickas information till Nintendo om att du har chippat enheten och var du bor om det skulle finnas ett trådlöst nätverk inom räckhåll. det finns en bakdörr för det här så om du har aktiverat nätet eller inte spelar ingen roll. sedan, efter ungefär en vecka, kommer Shigeru-maffian hem till dig och slår sönder din Wii med batong.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    det är ok med "bara" 1 chip, det är så litet så det upptäcks inte. fast om du har två eller fler så kan inte Wiin döda chippen för det skulle krävas för mycket ström, istället så skickas information till Nintendo om att du har chippat enheten och var du bor om det skulle finnas ett trådlöst nätverk inom räckhåll. det finns en bakdörr för det här så om du har aktiverat nätet eller inte spelar ingen roll. sedan, efter ungefär en vecka, kommer Shigeru-maffian hem till dig och slår sönder din Wii med batong.
    Om jag klär om mitt Wii.. så att det ser ut som en PS3:a...
    Kommer de fatta ändå?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Xbox-chippen: Startar maskinen med ett hackat bios som startar osignerade filer. Xbox Live begär en bios checksum (om jag förstått rätt...) som avslöjar chippningen.

    360 och Wii-chippen: Laddar ett alternativt firmware på dvd-läsaren som gör att konsollen ser brända skivor som original. Att Microsoft kan banna beror på misstag i gamla firmwares (svarar för fort eftersom den tar nåt visst värde från minnet istället för att läsa från skiva) och dåliga bränningar (ingen security sector).

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Ett tipps är annars att klä ut din wii till en julgran, hörde ett rykte om att det löser det mesta.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Om jag klär om mitt Wii.. så att det ser ut som en PS3:a...
    Kommer de fatta ändå?
    det spelar ingen roll för då kan du ändå inte spela Wii spel på den, bara PS3 nää men seriöst, fan vad kul det vore med första april. då ska jag härja järnet här!

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    seriöst säger jag nu, nintendo kommer säkert göra en update säkert nästa också som tar död på alla chip, vem är på att stänga av wii update för evigt och sufra på datorn istället och enjoya sina chippade spel istället för att det blir no disc inserted på skärmen?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Om jag klär om mitt Wii.. så att det ser ut som en PS3:a...
    Kommer de fatta ändå?
    Är det en ps3a så har dom ju ÄNNU större anledning att batonga sönder den

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
    seriöst säger jag nu, nintendo kommer säkert göra en update säkert nästa också som tar död på alla chip, vem är på att stänga av wii update för evigt och sufra på datorn istället och enjoya sina chippade spel istället för att det blir no disc inserted på skärmen?
    Är du allvarlig nu?

    Wii-chippen är drivechip. Den typen är osynlig för själva enheten. 360-chippen är också drivechip, men Microsoft har lyckats upptäcka de. Hur? Jo, pga avsaknaden av "security sector", alltså felaktiga backuper. Wii-spel har däremot ingen "security sector".

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    vanligaste lösningen till 360 är så vitt jag vet att man flashar om firmwaren på läsarn. vill 360n sen ta reda på om det är något konstigt med skivan så svarar firmwaren direkt på informationen enheten vill åt utmed en tabell. det gick bra till en början men MS fattade det där rätt snabbt och har lyckats upptäcka moddade 360s genom timings. alltså, det märks att konsollen är moddad tack vare att firmwaren kommer direkt med ett svar istället för att läsarn först kollar upp det på skivan, vilket tar lite tid. fast senaste firmwaren löste nog detta återigen om jag minns rätt. men felaktiga backuper är också en anledning, ja.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok, men hur kan nintento få tillgång till mitt Wii? För jag behöver väl inte koppla mitt Wii till internet om jag inte vill? Dom kan väl knappast få kontakt med mitt Wii genom kontaktuttaget?
    Är det helt enkelt så att spelen då kommer försöka updatera Wii't med den "skadliga" updateringen?

Liknande diskussioner

  1. Hur uppdaterar jag XBMC när det körs som dash?
    By Drama in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:06
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. kommer allt funka som det ska????
    By shrimp in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 19:37
  5. Playstation 2
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-04-14, 08:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •