Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Byta 360, offline mot online..

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19

    Byta 360, offline mot online..

    Halloj!

    Jag har en 360 Premium som är bannad från Live men tänkte kolla om det är någon som har intresse (läs: bara spelar offline) av att byta till sig denna boxen mot en som inte är bannad från Live? Självklart med lite slantar imellan.

    Min box har en flashad hitachidrive (vet ej FW). Den 'nya' boxen behöver inte vara flashad.

    Anyone?

    /Daniel
    dan_oij@hotmail.com

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Är det verkligen ingen som tycker detta vore intressant?
    Om du inte använder LIVE eller har boxen online så erbjuder jag ett byte som ger dig pengar emellan + att jag kan skicka med ett 20-tal spel.

    Någon som sålt en bannad box på typ ******* och har en idé om hur mycket man kan få för den? Sälja den och köpa ny är ju alternativet för min del..

    /D

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jag är intresserad av att köpa den men eftersom den är bannad vill jag inte betala för mycket för den...700-1000kr typ. Om den pajar så kan man kanske få svårt att byta ut den...och det gör ju boxar rätt ofta. Tror det är svårt att byta den mot en ickebannad oavsett hur mkt pengar du lägger i mellan.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    haha 700-1000 kr vad kasst betalt...fick 2500 för min bannade för ett tag sen med HD och några spel. Den var bara använd ett par månader dock.

  5. #5
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Ja det låter som ett mer vettigt pris. Fick nyligen ett erbjudande på 3200:- för min bannade premium inklusive drygt 40 spel. Killen hade dock inte pengar fören slutet av månaden, så vet inte än om det blir affär eller ej.
    Behåller annars hellre min bannade box och fortsätter använda den som offline maskin nu när jag redan köpt en ny 360 för online. Får jag den bannade såld blir det att lämna in den andra för flashning och sedan köra så länge det går in MS bannar den igen. Sedan är det ju bara att börja om processen igen

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jag har sett bannade boxar gå för det på andra ställen. Det är snarare dumt att betala nästan retailpris för en begagnad och gimpad enhet med dåliga garantimöjligheter. Speciellt när de är så benägna att gå sönder.

  7. #7
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Det är alltid upp till köpare och säljare vad man kommer överens om för pris, men för egen del skulle jag aldrig sälja för det priset. Om jag skulle göra mig av med min bannade box med tillhörande spel skulle jag få lägga ner ca 2000:-på nya dual layer skivor + flashning. Sedan tillkommer allt jobb med att tanka hem & bränna om spelen så att de funkar med nyaste firmware.
    Last edited by samplehead; 2007-07-25 at 13:18.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jag är bara intresserad av enheten i sig. Flasha kan jag göra själv. Vill inte ha några spel med eller nåt sånt. Dessutom lär man inte få med hårddisken heller vilket kräver ytterligare en investering.

    Som köpare av begagnad enhet kan det nog iofs vara lönt att vänta tills Elite versionen kommer ut i Sverige. Då kommer nog en hel del gamla enheter komma ut på andrahands-marknaden så priset går ner.

  9. #9
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Då låter det mer vettigt. En bannad core utan spel kan man kanske få för det priset.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Då låter det mer vettigt. En bannad core utan spel kan man kanske få för det priset.
    Det kan man absolut få. Har sett amerikanska boxar gå för $100 på ebay, ca 700kr... Om man skulle köpa en där tillkommer ju problemet att när den går sönder...hur reagerar supporten när de får in ett amerikanskt serienummer?

  11. #11
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av RockoW Visa Inlägg
    Det kan man absolut få. Har sett amerikanska boxar gå för $100 på ebay, ca 700kr... Om man skulle köpa en där tillkommer ju problemet att när den går sönder...hur reagerar supporten när de får in ett amerikanskt serienummer?
    Är inte säker men av det jag läst tidigare så verkar inte MS ha någon direkt koll på boxarna som skickas in. Det är många som skickat in sina bannade boxar och fått helt nya tillbaka så det är säkert inga problem med att skicka in en box från USA.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    För min del är det nog inte intressant att sälja bara konsolen. Då kommer jag sitta med 20+ spel som jag ändå inte kommer kunna spela när jag köper en ny.

    Vänta på Elite och sen köpa en begagnad premium eller core är kanske det bästa, köra med den bannade offline och den nya online.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Man kan ju hoppa över att modda sin nya maskin och köpa de spelen man vill köra online. Det lär ju kännas väldigt surt att köpa en XB Elite och få den bannad också.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Sant det, blir det en helt ny maskin man köper så kommer jag nog inte modda den. Man får väl köra backuper på den bannade och sen om man stöter på ett lir som verkar vara värt ett gäng hundringar så får man väl köpa det..

    Men kommer verkligen Eliten vara värd pengarna? 4-5 papp för en större HD och HDMI..

  15. #15
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Bra fråga. För de som sitter på en HDTV som endast accepterar 1080p via HDMI är det kanske motiverat, men själv är jag ganska tverksam om den är värd så mycket mer än den vanliga premium varianten.
    Last edited by samplehead; 2007-07-25 at 15:04.

  16. #16
    jag är intresserad.. adda paprikaost@msn.com !!

Liknande diskussioner

  1. Köra X-box 360 offline
    By Jacob80 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 16:32
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 22:33
  3. Chipa + byta hårddisk i 360?
    By tricks in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 22:30
  4. Går det att byta fläkten i Xbox 360?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 21:29
  5. Byta DVDläsare i Xbox 360
    By Persson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 01:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •