Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Bästa slot-One kortet

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20

    Bästa slot-One kortet

    Tänkte kolla lite inför ett köp av ett DS-lite slot-1 kort.

    Vilket kort använder ni?
    Varför valde ni det kortet?
    Vilka funktioner lockar med andra kort?

    Har funderat på att skaffa ett superCard, eller ett EZ FLASH V.

    dropa gärna in ett meddelade och tala om vad ni anser.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag köpte ett R4DS för det var billigt och har stöd för allt det jag vill göra (spela bara DS + homebrew). R4DS och M3 DS Simply sägs vara identiska, å skiljer heller inte i pris, så valet föll på R4DS för jag tycker att namnet låter bättre. skulle jag vilja spela GBA igen så gör jag det på min GBA SP alternativt på TVn (GC + Game Boy Player) med mitt Flash2Advance kort. ett par andra plus med kortet är att det använder sig av utbytbara mSD kort som kan lagra mycket men samtidigt är billiga. det sticker inte heller ut något från DSen. man behöver inte heller patcha spel för att få dom att fungera. mSD läsare ingår också med R4DS så det enda du behöver köpa till är ett mSD kort ifall du inte redan har ett. den totala kostnaden för mig översteg inte 700:-

    jag har skummat igenom lite om SuperCard och enligt gameboy-advance.net så är det slot 2, sticker ut från DSen och kräver att man patchar NDS spel för att dom ska fungera. EZFlash V var det svårare att hitta någon information om, å det borde det väl finnas någon anledning till. dvs, det verkar inte vara någon bra produkt.

    edit: tydligen finns det nåt som heter SuperCard DS V2 vilket är slot 1, fast det närmsta jag hittade för försäljning är i australien... men jag skummade bara lite som sagt. hur som helst, R4DS och M3 DS Simply är beprövade och erkända Slot-1 lösningar.
    Last edited by prodge64; 2007-07-09 at 22:05.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    R4DS skulle jag nog säga, CycloDS verkar också ganska bra, men vet inte hur support o sådär är.
    R4DS är ju äckligt billigt dessutom, tror jag gav 290:- för r4 + 1gig kingston japan kort.

    G6 Real är rätt shysst också, kör dock på batteritekniken som jag inte gillar och kan ha lite problem med att den får korrupta filer ibland.

    lycka till

Liknande diskussioner

  1. Micro SD Flash Card GBA slot
    By Drayon in forum Nintendo DS
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 12:55
  2. Bästa och lättaste chip?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 22:41
  3. Bästa PSP-programmen till Mac OSX
    By SlayerX_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 11:27
  4. scph-70004 - Bästa modlösningen?
    By karlalbertsson in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 21:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •