Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Köpa Wii i USA

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Köpa Wii i USA

Hej,

Jag åker till USA imornn morgon och funderar starkt på att köpa med ett Wii hem, undrar då först bara några saker:

-kommer jag att kunna lira båda NTSC och PAL på denna konsol om jag chippar den? (Wiikey eller liknande)

-kommer Virtualconsole funka från Sverige?

kommer säkert på mer senare, men finns det några negativa sidor med att köpa ett NTSC Wii i USA? (förutsatt att jag chippar det i sverige)

Tack på förhand,
    Henke

Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av h3nk387 Visa Inlägg
    -kommer jag att kunna lira båda NTSC och PAL på denna konsol om jag chippar den? (Wiikey eller liknande)
    Spel som funkar, PAL to NTSC-U (USA), står här http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...atibility_List
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    jag har inte läst något som påvisar att VC inte funkar på en NTSC-konsol i en PAL-region. men jag har inte heller läst något om det omvända, så jag antar att det funkar. spelutbudet kanske varierar en aning dock. nu vet jag inte någon specifik skillnad mellan amerikanska och europeiska NES spel, men t.ex. SMB2 ersatte japanska "super mario bros: the lost levels" i amerika och europa. ett annat exempel är Zelda II: The Adventure of Link som släpptes till Famicom Disk System (föregångaren till japanska NES, använde disketter istället för kassetter) där utseendet på världskartan och "palatsen" (jag kallade det alltid för palats som liten ), musiken, ljudeffekter och XP-systemet skiljer sig från den versionen vi är vana vid. en liten sidenote kanske... men det rekommenderas varmt! tyvärr är det stört omöjligt att få tag i en bra famicom disk system emulator. re-releasen till GBA funkar inte på emulator heller, däremot går det bra att lira på riktig hårdvara (GBA, DS eller Gameboy Player på GC).

Liknande diskussioner

1. strömadapter till USA wii
    By basssse in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 11:42
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 00:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 19:12

Bookmarks

Behörigheter