Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Xbox vägrar plötsligt visa Component-video

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xbox vägrar plötsligt visa Component-video

    Tja!

    Testade just att koppla in en wii component-kabel i min wii för att prova hur det ser ut. (Och det såg ju bättre ut)

    När jag sedan kopplade tillbaks min gamla component-kabel (till xbox) till TV'n, så vägrar TV plötsligt visa bild.

    Testade då att koppla in en gammal scart-kabel till xboxen, och nu ser man bild, men den hoppar över boot-menyn (SmartXX's) och direkt till UnleashX.

    För att få den att överhuvudtaget att gå till SmartXX-boot-menyn så måste jag dra ur strömmen till xboxen, och sen boota upp den, då kommer menyn fram. Försöker jag göra några inställningar i EEPROM (för PAL/NTSC, t.ex.) så påstår den att den sparar inställningarna, sen startar xboxen om, och om, och om, och om, och om, och om, och om, och om igen.

    Jag har i mina vildaste fantasier ingen som helst aning om vad som kan ha hänt, är det någon som har upplevt något liknande?

    Just nu får jag inte ändra några EEPROM-inställningar, eller använda komponent-kablar överhuvudtaget, och det är inte så kul.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Det här inlägget handlade egentligen om att nätagget skulle ha smällt, men det var bara överspänningsbrytaren som hade utlösts, så efter en snabb reset så fungerar det igen.

    Jag kan dock inte komma åt SmartXX-bootmenyn utan att dra ur strömmen till boxen och sätta i den igen, och nej, jag har ingen sorts quickboot på överhuvudtaget.
    Last edited by s0Ma; 2007-07-09 at 20:28. Anledning: Ändrade felaktigheter

  3. #3
    dragonslayer Guest
    det verkar som om den gått över i PAL läge om du inte har component...
    istället för atttändra via smartXX så ändra med programmet "Enigmah videomode switch disk"

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. Standard XBOX kontroller till XBOX 360?
    By ezco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 00:54
  3. xbox live / xbox 360 live
    By blip33 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 18:58
  4. DVDläsaren vägrar att stänga - hjälp!
    By Persson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 16:23
  5. Xbox HD component, Pioneer "Overload" ljudproblem
    By Slater in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 18:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •