När jag köpte mitt Xbox så var det 13Gb kvar att utnyttja. Kan det stämma att 7Gb ska vara upptaget av förinstallerade saker?
När jag köpte mitt Xbox så var det 13Gb kvar att utnyttja. Kan det stämma att 7Gb ska vara upptaget av förinstallerade saker?
Det du ser som 13 är inte gigabyte de är gibibyte.
Detta är taget från wikipedia och de kanske kan klarna upp lite
"A DVD-5 format disc is capable of storing 4.7 gigabytes, or roughly 4.38 gibibytes. A DVD-9 is capable of storing 8.5 gigabytes, or roughly 7.91 gibibytes."
Skulla jag ha blivit hjälpt nu? hmm *kliar mig i huvvet*
Förklaringen är 2.
1. De flesta hårddisktillverkare anger 1 GB som 1,000,000,000 bytes vilket egentligen är fel. 1 GB är 1,073,741,824 bytes
Detta innebär att man får ta storleken som anges på en hårddisk * 0.931 för att få den riktiga storleken. Detta gäller i princip alla hårddiskar och är inget som är specifikt för 360'n.
Så om det anges att du har en hårddisk på 20 GB så är den faktiska storleken 18,6 GB
2. Hårddisken är, precis som du gissat själv, inte tom när du köper en ny 360. Det ligger en hel del förinstallerat som du kan kasta bort.
Därför har du bara 13 GB att utnyttja
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Borde inte xbox kompatibiliteten innebära att 8GB reserveras bara för att inte förvirra xboxemulatorn...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks