Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Kan fläktljudet skilja så mycket?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22

Kan fläktljudet skilja så mycket?

Har haft en flashad 360 (samsung) sedan drygt 1 år tillbaka. Köpte en ny 360 orginal förra veckan, men var tvungen att lämna tillbaka den då den lät något fördjä****t. Min gammla 360 låter inte speciellt mycket förutom när jag matar den med orginalspel och dvd:n spinner loss. Själva fläktljudet är ingenting jag har upplevt som störande. Däremot lät fläktarna i klass med en damsugare på den nya boxen och det var till och med så att fläktljudet överöstade dvdspelaren. I diverse forum har man ju läst att många klagar på ljudet i sina 360, men frågan är hur det kan skilja så mycket på min gammla 360 kontra den nyare boxen? Hur som helst var det inga problem att lämna tillbaka den nya boxen. Fick ett infall när jag lämnade tillbaks den och bytte den mot en ps3:a - något jag ångrade ganska snabbt. Nu är hur som helst ps3:an såld och jag känner ett desperat köpsug efter en 360, men jag vet inte om jag pallar med att få ännu en 360 som överöstar ljudet i en serverhall. Tror ni jag bara haft tur med min nuvarande box eller otur med den nya?
    Last edited by samplehead; 2007-07-10 at 00:28.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Jag kan nu svara på min egen fråga. Var inne och köpte en ny 360 i eftermiddags och åkte genast hem för att koppla upp den. Tryckte på startknappen och endast ett svagt surrande hördes. Jippi tänkte jag, men säg den glädje som varar 4 röda lampor blinkade ilsket rött och felkod E68 dök upp på skärmen. Kollade snabbt upp att det troligtvis var ett hårdiskproblem, vilket jag också sedan kunde verifiera genom att swappa diskar med min gammla flashade 360. Det var bara att sticka ner till butiken igen och byta. Frågade först om de inte kunde byta enbart disken, nu när jag äntligen fått tag på en någorlunda tyst box, men de ville byta hela boxen. Nu är jag på jobbet och kan inte testa den nya boxen fören runt midnatt, men jag testade i alla fall precis att stoppa i stömmsladden för att lyssna på den och jag tror till och med att denna box är tystare än den tidigare (eller så är det alla datorer här på jobbet som överöstar den) Nu håller jag bara tummarna att jag inte får några fler otäckt fel när jag kommer hem i natt. Online abstinensen börjar verkligen sätta in nu

Registrerade
    Oct 2006
    Respekt
    19
    Min gammla box var som en damsugare oxå. Den nya som har har nu är helt tyst DVD låter som vanligt dock. Det skiljer mycket på fläktarna tydligen

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Den nya boxen funkade fint, tack och lov och som bonus var det en samsung drive också

Liknande diskussioner

1. xbox360 spel som man kan lira 4 gubba?
    By Trapz in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 12:46
  2. Hur kan man se att chipet är ett Xecuter 3?
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 20:44
  3. Kan inte spara i Linux
    By simon l in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 23:20
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 21:33
  5. Lägga in för mycket på hdd:n?
    By zarenpojken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 15:07

Bookmarks