Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: WII media center?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20

    WII media center?

    har en xbox idag som går som media center 99.98% av tiden den är igång. nu har det varit väldigt torrt på spel till den gamla x-lådan ett tag så jag funderar på att byta upp mig till en Wii alt 360. eftersom jag vill forstätta att bara ha en burk vid TVn så undrar jag om Wii har något liknande det ypperliga XBMC?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av XboxLurv Visa Inlägg
    har en xbox idag som går som media center 99.98% av tiden den är igång. nu har det varit väldigt torrt på spel till den gamla x-lådan ett tag så jag funderar på att byta upp mig till en Wii alt 360. eftersom jag vill forstätta att bara ha en burk vid TVn så undrar jag om Wii har något liknande det ypperliga XBMC?
    Tyvärr inte.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    då får det bli en 360...

    Förutom "special Wii-spel" så som sport-pack etc. hur är det att spela andra multiconsol spelen på Wii? har bara spelat tennis och bowling på en Wii... undrar hur det är att lira tex. NFS, NFL, NHL, tonyhawk, ghost recon mfl..

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av XboxLurv Visa Inlägg
    då får det bli en 360...

    Förutom "special Wii-spel" så som sport-pack etc. hur är det att spela andra multiconsol spelen på Wii? har bara spelat tennis och bowling på en Wii... undrar hur det är att lira tex. NFS, NFL, NHL, tonyhawk, ghost recon mfl..
    360 kan du inte modda i lika stor utsträckning som den gamla krysslådan dessvärre. Så behåll krysslådan för mediacenter stuff.
    När det gäller multikonsol spel så kommer det en del till Wii. Några sportspel är det dåligt med ännu, men det lär ju dyka upp när som.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag vet varken hur pass knäckt 360n är, eller om det fortfarande kommer bättre mods till den. jag säger mods för att det vanligaste verkar vara att man flashar om firmwaren på DVDn även fast jag har ett svagt minne att det finns chip till 360n. men i alla fall, i dagsläget är den gamla xboxen fortfarande oslagbar som (multi)mediacenter.

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag vet varken hur pass knäckt 360n är, eller om det fortfarande kommer bättre mods till den. jag säger mods för att det vanligaste verkar vara att man flashar om firmwaren på DVDn även fast jag har ett svagt minne att det finns chip till 360n. men i alla fall, i dagsläget är den gamla xboxen fortfarande oslagbar som (multi)mediacenter.
    Förutom att den inte pallar hdformat... så därför vore det ju direkt underbart om XBMC kunde börja utvecklas till någon av de kraftigare varianterna av hemkonsoller. Detta kräver väl dock att chippningen tar ett par steg framåt antar jag.

    Men för att svara på orginalfrågan så håller jag bara med om att din gamla Xbox får gälla ett tag till och valet mellan 360 och Wii ligger idag inte i deras kapacitet som mediecenter, dock kan man ju enkelt anta att när väl saker och ting börjar hända så kommer 360/ps3 vara överlägset Wii i det avseendet.

    /Borka.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Överlägsna prestanda mässigt, men för många som bara ska spela dvd filmer och således inte behöver mycket kraft så är wii bättre eftersom den är överlägset mest strömsnål.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ja det är grymt vad lite ström den drar alltså.
    Är förvånad att man inte behöver byta batterierna i wiimoten så ofta heller. Trodde de skulle vara slut på några timmar.

Liknande diskussioner

  1. Media center & xbox360
    By equlajzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 20:18
  2. När Media Center på 360:n?
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 01:52
  3. Vista Media Center Extender till xbox360 problem?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:45
  4. Windows MEdia Center
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:42
  5. Media center hjälp?
    By benke_benkpress in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 01:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •