Har länge tänkt ifall det är egentligen är värt att punga ut 30k på en speldator efter den 22juli då det är prissänkning från Intels sida. Det är ialafall vad jag skulle behöva enligt mina krav. Min nuvarande dator orkar inte riktigt med längre. Tänker speciellt på Oblivion under Cedega (GNU/Linux). Vad tror ni? Är det värt det? Spelmarknaden för Windows verkar gå mot en säker död när man tittar på releaserna.
Sitter nu på en ps3a som jag använder som htpc men det finns varken loader, chip eller nåt annat hack som gör det möjligt att spela "backups" förutom några få spel som går att fixa med proxy server. Dessutom saknar jag rumble lite.
Så jag funderar nu på en 360... Det första jag tänker på när någon säger 360 är bristande kvalité. Har jag fel när jag tänker så? Jag minns momentet när jag fick min ps3 mycket bra. Där kan man tala om kvalitetsintryck. Den kraschar aldrig, är tyst och presterar väldigt bra. Man läser jämt om dessa returer och senast läste jag att det kommer kosta Microsoft en miljard dollar för alla reparationer och ersättningar ( http://www.comcast.net/news/index.js...&cvqh=itn_xbox ). Dock hör man att de sköter returbiten bra.
Har läst på lite och förstår att jag måste köra iXtreme firmware för att inte bli bannad från live till bekostnad av spelutbudet. Har inte letat sådär jättenoga efter svar så ni får ursäkta ifall jag tar upp något som redan har varit uppe på tapeten. Både Hitachi och Samsung ska tydligen ha stöd för det nya firmware:t och jag antar att PSXcare lägger med det när man köper en box.
Sen kör jag inte Windows förutom under Virtualbox vilket inte ger mig direkt hårdvarutillgång utan jag kör Kubuntu för närvarande så man undrar hur det funkar med layerbreak och så? Tror ni K3B eller Nerolinux (Ahead Nero) fungerar bra för ändamålet?
Jag funderar på hur det blir med Oblivion. På PS3 ingår Knights of the nine och man ska tydligen få delar av Shivering Isles via PSN senare. Måste man köpa Knights of the nine från Live marketplace eller kan man ladda ner det gratis? Finns det möjligtvis någon release av det? Ett annat problem blir väl att få tag på Oblivion och Sivering isles då de inte finns på Torrentleech längre.
Vilka spel bör man tanka? Det första jag tänker på är Oblivion och Gears of war men det finns väl många fler 8/10 / 8/10+ spel där ute som går att få tag på?
Jag hoppas jag får några svar. Ha d gött!
Bookmarks