Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Cyclo Evolution + Cyclo ds?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Cyclo Evolution + Cyclo ds?

    Tjoohoo!!
    Jag hade tänkt o köpa ( CYCLO EVOLUTION + CYCLO DS)http://www.psxcare.com/product.php?xProd=617&xSec=81

    Då undrar jag :
    1. Stöder den GBA, SNES, NES, SEGA och kanske N64?
    2. Stöder den homebrews??
    3. Kan jag se på filmer och lyssna på musik??
    4. Har jag tillgång till cheat codes som slowmotion, spara vart jag än befinner mej i spelet etc.
    5.Har den inbyggt minne eller behöver man köpa till microSD??
    6. Behöver jag flasha något eller behöver jag ett passcard/passkey?
    7. För att få allt detta att fungera, måste jag köpa till nått som t.ex ett adapter så att jag kan lägga in spel o.s.v.

    Och den sista frågan om jag beställer ( CYCLO EVOLUTION + CYCLO DS) vad får jag med på köpet?? Alltså då menar jag kanske en manual på hur jag ska göra och sånt.

    Skulle uppskatta ett svar till mina frågor!
    M.V.H Rocky Montana

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har faktiskt inte 100 koll på exakt vad alla 4711 olika flashprylar till ds:en klarar av i detalj, men det är ju i stort sett exakt samma saker dom klarar av allihopa då det bara är olika tillverkares produkter som löser samma problem på samma sätt som alla andra...

    GBA SNES osv...kräver emulering, så en bra N64 emulator är betydligt svårare att få till än en NES eller Gameboy emulator.

    Ni borde göra en separat tråd för emulatorer på DS, för det har inte speciellt mycket med vilket flashkort man köper att göra.

    Alla flashkort stöder homebrews, filmer och musik. Filmer lär man ju behöva konvertera för att passa DS:ens upplösning och lämplig framerate. Ni borde starta en separat tråd för att diskutera detta också.

    Exakt hur fuskkoder, slowmotion osv hanteras är nog mer individuellt för varje flashlösning. Till vissa måste man patcha varje enskild rom, till andra har jag förstått att flashkortet lägger in sådana patchar automatiskt i samband med att spelet startar.

    Produkterna du frågade om kräver microsd kort.

    För att använda Cyclo DS behöver du antingen ett passcard, eller en cyclo evolution med ett microsd kort i. Och du behöver alltid ett microsd kort i Cyclo DS, dvs med cyclods och cyclo evolution behöver du två microsd.

    Du kan även flasha istället för att använda passcard/cyclo evo

    En separat kortläsare till datorn för microsd är alltid trevligt att ha

    Manualer är det dåligt med, läs respektive tillverkares hemsidor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Finns inte en chans att man kan emulera N64 på DS. Till och med SNES och Megadrive kan vara lite problematiska har jag förstått.

    Måste dock påpeka att GBA inte behöver emuleras (på slot 2-kort). Kortet laddar GBA-spelet i RAM, och startar det sen som om det vore ett vanliga GBA-spel.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okej tack så mycket, bra att veta

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    När får ni in Cyclo i lager?
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vet inte något strul hos leverantören tydligen, har varit slut i veckor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    22
    Lite mer info om leverans av CycloDS från http://www.cyclopsds.com/cgi-bin/cyclods/engine.pl

    Due to unprecedented demand for the CycloDS Evolution, retailers have sold out and we?re in the process of manufacturing a large batch to keep up with demand. The next batch of CycloDS Evolution will be available in about ten days from now. We?re also pleased to announce that starting with the next batch the case colour will be available in either black or white.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    hmm

    när får ni in CYCLO EVOLUTION igen?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Blazta Visa Inlägg
    när får ni in CYCLO EVOLUTION igen?
    Läs inlägget precis ovanför ditt och räkna lite på fingrarna samt lägg på x dagar/veckor för att kompensera för att ingen vet säkert när leveranserna kommer igång igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Norra Norrland
    Inlägg
    88
    Respekt
    22
    Gårdagens nyheter från Team Cyclops:

    11.8.2007

    Shipments of the CycloDS Evolution are now on the way to our main distributor. First shipments are for the white version only, and black should follow in the next three to four weeks. Retailers will receive their stock by mid next week. The CycloDS Evolution sticker design has been revamped to a more fitting design in light of requests on our forums. Please continue to give feedback on what you'd like to see us add or change!

Liknande diskussioner

  1. Kan inte Spela Pro Evolution Soccer 2007
    By wickedog in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 10:45
  2. R4 + CYCLO film hjälp
    By Zyhorn in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 16:30
  3. CYCLO EVOLUTION, Action Replay, Xploder Advance cartridge. Jag behöver er hjälp.
    By Endorphin in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 18:18
  4. Cyclo Ds
    By Lillcute in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 12:07
  5. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 11:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •