Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbox360 fryser när jag startar spel

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xbox360 fryser när jag startar spel

    Hejsan,
    Jag fick hjälp att modda min Hitachi läsare i oktober och det har fungerar bra tills nu helt plötsligt. Så fort jag försöker starta ett spel så fryser xboxen efter att speltillverkarnas loggo har dykt upp. Det sker på samtliga oavsett om det är bränt eller orginal förutom ett bränt spel som fungerar. Jag har testat att spela vanliga musikskivor och det fungerar. Har även testat ett demo spel som jag hade liggandes på boxen men det fungerar inte heller. Har pratat med microsoft som ville att jag skulle skicka in den.
    Kan det hjälpa att uppdatera firmware eller är det någon som har något annat tips så att jag slipper skicka in den. Vad jag har förstått så är det inte säkert att dom lagar den eftersom den har varit öppnad.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Låter som att lasern börjar bli trött.
    Har du testat att köra en rengöringsskiva i den?

    Annars är det bara att skicka in den till MS. Vill du vara lite säkrare kan du ju gå till psxcare och flasha tillbaka den till originalfirmware och sätta på ett nytt sigill innan du skickar den.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    dragonslayer Guest
    det finns nån knapp kombination för att tömma cache minne och annat.. dock minns jag inte var jag sett det

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaren.
    Jag har testat att rensa cachen, tagit bort alla sparade spel och kört en rengöringskiva men det hjälpte inte. Nu hänger den sig visserligen inte längre vid uppstarten av Guitar Hero som är ett orginal spel men jag får bara ljud och ingen bild. På de övriga som jag testat hänger den sig direkt vid introt och reagerar inte om jag trycker ut skivan utan jag måste stänga av den. Några mer tips på vad man kan testa?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    tyvärr, din box är fuckad, snart kommer dom 3 röda in i bilden efter någon vecka! 2 st boxar har fuckat upp sig på samma viss, bara att skicka ner den till tyskland!

Liknande diskussioner

  1. när jag packar upp
    By mackan_108 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-18, 00:29
  2. Mitt Gamecube startar inte varken med eller utan spel (\/iper Xtreme usb)
    By Poxuz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 21:41
  3. HJÄLP!! Boxen startar inte längre?
    By sandbergsomfan in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 18:00
  4. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-05-02, 23:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •