Original inlägg av
Game_Freak_se
Tror inte att det var meningen med den här tråden att vi skulle diskutera winrarversioner, men eftersom det faktiskt är folk som tror sig ha probem med det så:
Har inte läst alla, men en hel del trådar och inte kommer jag ihåg att det skulle vara nån som fått fram ytterligare en fil i releasen för att de bytat version på winrar. De som behövt byta har över huvud taget inte kunnat öppna rarfilen, eller har de inte associerat *.001 -filer med winrar så att de har fått upp att de fått välja program i windows, då blir folk helt förvirrade.
Det ahr också hänt att folk har suttit med t.ex. nero, recordnow eller andra obskyra brännarprogram och sagt att de bara ser *.iso-filen och ingen *.dvd-fil. De har fått rådet att använda SENASTE imgburn eller cloneCd, och SENASTE winrar för att det ska fungera. När de gjort detta har det fungerat. Det betyder inte att de har lyckats med winrar, utan det betyder i mina ögon att de har använt program att försöka bränna med som inte har filändelsen DVD inlagd som giltig fil, och därmed inte sett den när de ska välja fil. Det är troligtvis inga problem att byta upp sig mot nyare programversion, men det finns heller ingen anledning att lägga pengar på en ny version som fungerar med exakt samma resultat som det man redan har. Problem med uppdatering kan det faktiskt bli då programtillverkare tar bort vissa funktioner på nyare versioner som de anser att användaren inte behöver. Personligen använder t.ex. jag rar.exe med diverse växlar i batch-filer för att ta samlad backup på diverse olika småfiler och kataloger i min dator, och jag vet inte om det programet ligger med i den senaste versionen, då det är ett gammalt dos-program som får köras i kommandorad eller i en batchfil. Det kan vara en anledning att man "håller kvar" vid gamla versioner. Nytt är inte alltid bäst.
Jag menade inte att hindra någon att uppgradera, men det är rent skitsnack att påstå att man MÅSTE för att det ska fungera, då är det bättre att råda nån att det KANSKE kan vara anledningen till att det inte fungerar.
Bookmarks