Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Problem med att bränna spel.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Lightbulb Problem med att bränna spel.

    Jag har laddat ner The.Darkness.PAL.MULTI5.XBOX360-WAR3X,
    flashade min xbox tidigare i veckan och det här är första gången jag ska försöka bränna. Men det går inte så bra för mig. Jag har suttit och kollat rint lite i forumen nu men det verkar vara så mycket krångel kring det här!

    Men iallafall så packade jag upp filen jag fick; wrx-darkn.part01. Sedan fick jag en Dvd-fil som wrx-dakn. Öppnar man den med anteckningar så stod det så här:
    LayerBreak=1913760
    wrx-darkn.iso

    Men sen när jag ska välja den filen i clonecd så står det att filen inte går att hitta? Jag förstår ingenting, snälla kan någon förklara?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Använder du den senaste clonecd? Om inte... Ladda ner den och testa!

  3. #3
    dragonslayer Guest
    kolla så att du verkligen har wrx-darkn.iso i samma katalog som .DVD filen

    (eller nån annan fil på ca 7.5gb)
    uppdatera isådana fall .DVD filen med det filnamnet

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jo jag laddade precis ner det, så versionen borde det inte vara nå fel på.

    Och det där med att wrx-darknes.iso filen ska ligga i samma katalog som dvd filen, vad menar du med det?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    när jag brännde mitt Colin_McRae_DIRT_PAL_XBOX360-SPARE så öppnade jag dvd-filen med anteckningar och så tog jag bort LayerBreak=.... och sparade om den som dirt.dvd i samma mapp,, sen öppnade jag den filen med dvd decrypter och då funkade det super,, ( men de borde gå att göra samma med clone cd, tror ja iaf )

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Horvallius.
    Du måste ha SENASTE versionen av både Winrar och CloneCD.
    När du packar upp rarfilerna får du följande filer:
    wrx-darkn.iso
    wrx-darkn.dvd
    Får du inte det så har du antingen en för gammal version av Winrar eller så har du fått något fel på dina rarfiler när du laddade hem. Eftersom du läst en massa på forumet redan så vet du ju att man bör göra en sfv-check på rarfilerna för att vara säker....

    Har du ovanstående 2 filer är det bara att bränna med CloneCD. Det står tydligt i FAQ'n hur du gör.

    Du ska INTE redigera .dvd-filen som chappell föreslår. Allt som står i .dvd-filen är korrekt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    sry Enlund,,, de funkade för mig så det var därför som jag skrev så,,

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    I releasen du laddade ner skall det finnas 64 st rarfiler med namnet; wrx-darkn.part01.rar - wrx-darkn.part64.rar
    När du dubbelklickar på "wrx-darkn.part01.rar" så får du upp en ruta där det finns 2 filer, "wrx-darkn.iso" och "wrx-darkn.dvd".
    Finns inte dessa båda med så ör det nåt fel på de filerna du laddat ner.
    Jag använder själv winrar 3.20 och det fungerar alldeles utmärkt, så att du skulle behöva senaste winrar för att få det att fungera är rent ut sagt skitsnack. När du har dessa filerna i fönstret klickar du på ikonen "extract to" och sedan ok, så kommer winrar att skapa en ny katalog i samma katalog som dina nerladdade filer ligger, och i den nya katalogen ligger "wrx-darkn.iso" och "wrx-darkn.dvd".
    Clonecd använder jag aldrig så om det kan jag inte uttala mig, men använder du däremot IMGburn och laddar "wrx-darkn.dvd" så kommer det att lyckas, under förutsättningen att du ändrat booktype i IMGburn och att din brännare klarar av ändrad booktype och styrd layerbrake vid 1913760.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ahaa, mycket bra och snabba svar här, det gillar vi
    Grejen är det att jag provade med IMGburn, men det gick inte att ändra booktype till dvd+R DL men det står på brännaren att den har DL, iofs är den rätt gammal men.. OCh av den anledningen hade jag tänkt prova clonecd istället för IMGburn.

    Vart kan man uppdatera den isf?
    Och om man ska köpa ny dvdbrännare, räcker det med en pioneer DVR-112D isf?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag använder en Pioneer DVR-112D och den fungerar utmärkt.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag har en samsung SH-S182D, har fungerat felfritt hittills

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jag använder själv winrar 3.20 och det fungerar alldeles utmärkt, så att du skulle behöva senaste winrar för att få det att fungera är rent ut sagt skitsnack.
    Well, det beror ju helt på vilken version den som skapat rar-filerna använt. Därför är det ett enkelt sätt att ta bort en eventuell felkälla att se till att ha senaste versionen, även om äldre versioner i de flesta fall också fungerar.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Har hittills inte hittat en enda release som inte fungerat att packa upp med 3.20, (du får gärna tipsa mig om en) och fram tills det dyker upp en så anser jag att det är ren lögn att man MÅSTE ha den senaste versionen, utan troligtvis är det något annat fel på releasen. T.ex. har folk fått för sig att de har för gamla versioner av winrar när de packar upp en release och får felmeddelandet "invalid or corrupt authenticity information" när det i själva verket är fel hos den som packat skitet.

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Kan inte tipsa dig om nån sån release då jag inte sitter med 3.2 själv.
    Däremot om du läser i lite gamla trådar så finns det massa frågor där folk undrar varför det inte följde med nån .dvd-fil i release xxxx. Då har de, i princip alla fall, suttit med nån gammal winrar. Efter att de uppgraderat till en nyare version så fick de även med dvd-filen när de packade upp.

    Men jag tvingar ingen att uppgradera - även om jag personligen inte ser nån anledning till varför man vill sitta med en gammal version av något program över huvud taget.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Tror inte att det var meningen med den här tråden att vi skulle diskutera winrarversioner, men eftersom det faktiskt är folk som tror sig ha probem med det så:
    Har inte läst alla, men en hel del trådar och inte kommer jag ihåg att det skulle vara nån som fått fram ytterligare en fil i releasen för att de bytat version på winrar. De som behövt byta har över huvud taget inte kunnat öppna rarfilen, eller har de inte associerat *.001 -filer med winrar så att de har fått upp att de fått välja program i windows, då blir folk helt förvirrade.
    Det ahr också hänt att folk har suttit med t.ex. nero, recordnow eller andra obskyra brännarprogram och sagt att de bara ser *.iso-filen och ingen *.dvd-fil. De har fått rådet att använda SENASTE imgburn eller cloneCd, och SENASTE winrar för att det ska fungera. När de gjort detta har det fungerat. Det betyder inte att de har lyckats med winrar, utan det betyder i mina ögon att de har använt program att försöka bränna med som inte har filändelsen DVD inlagd som giltig fil, och därmed inte sett den när de ska välja fil. Det är troligtvis inga problem att byta upp sig mot nyare programversion, men det finns heller ingen anledning att lägga pengar på en ny version som fungerar med exakt samma resultat som det man redan har. Problem med uppdatering kan det faktiskt bli då programtillverkare tar bort vissa funktioner på nyare versioner som de anser att användaren inte behöver. Personligen använder t.ex. jag rar.exe med diverse växlar i batch-filer för att ta samlad backup på diverse olika småfiler och kataloger i min dator, och jag vet inte om det programet ligger med i den senaste versionen, då det är ett gammalt dos-program som får köras i kommandorad eller i en batchfil. Det kan vara en anledning att man "håller kvar" vid gamla versioner. Nytt är inte alltid bäst.
    Jag menade inte att hindra någon att uppgradera, men det är rent skitsnack att påstå att man MÅSTE för att det ska fungera, då är det bättre att råda nån att det KANSKE kan vara anledningen till att det inte fungerar.

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Clonecd använder jag aldrig så om det kan jag inte uttala mig, men använder du däremot IMGburn och laddar "wrx-darkn.dvd" så kommer det att lyckas, under förutsättningen att du ändrat booktype i IMGburn och att din brännare klarar av ändrad booktype och styrd layerbrake vid 1913760.
    Jag använder mig av CloneCD med min TSSTcorp-brännare (i laptop) och det fungerar finfint. Man får ändra layerbreak manuellt i settings första gången man använder det, men sen får man rätt automatiskt när man ska bränna. Booktype är inget som man behöver fippla med i CloneCD och man behöver inte manuellt ställa in vilken brännartyp man har, osv.

    Försökte använda IMGBurn först, men den påstod att jag inte hade en brännare som klarar av DVD+R DL (vilket jag har), så körde på CloneCD istället.

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Tror inte att det var meningen med den här tråden att vi skulle diskutera winrarversioner, men eftersom det faktiskt är folk som tror sig ha probem med det så:
    Har inte läst alla, men en hel del trådar och inte kommer jag ihåg att det skulle vara nån som fått fram ytterligare en fil i releasen för att de bytat version på winrar. De som behövt byta har över huvud taget inte kunnat öppna rarfilen, eller har de inte associerat *.001 -filer med winrar så att de har fått upp att de fått välja program i windows, då blir folk helt förvirrade.
    Det ahr också hänt att folk har suttit med t.ex. nero, recordnow eller andra obskyra brännarprogram och sagt att de bara ser *.iso-filen och ingen *.dvd-fil. De har fått rådet att använda SENASTE imgburn eller cloneCd, och SENASTE winrar för att det ska fungera. När de gjort detta har det fungerat. Det betyder inte att de har lyckats med winrar, utan det betyder i mina ögon att de har använt program att försöka bränna med som inte har filändelsen DVD inlagd som giltig fil, och därmed inte sett den när de ska välja fil. Det är troligtvis inga problem att byta upp sig mot nyare programversion, men det finns heller ingen anledning att lägga pengar på en ny version som fungerar med exakt samma resultat som det man redan har. Problem med uppdatering kan det faktiskt bli då programtillverkare tar bort vissa funktioner på nyare versioner som de anser att användaren inte behöver. Personligen använder t.ex. jag rar.exe med diverse växlar i batch-filer för att ta samlad backup på diverse olika småfiler och kataloger i min dator, och jag vet inte om det programet ligger med i den senaste versionen, då det är ett gammalt dos-program som får köras i kommandorad eller i en batchfil. Det kan vara en anledning att man "håller kvar" vid gamla versioner. Nytt är inte alltid bäst.
    Jag menade inte att hindra någon att uppgradera, men det är rent skitsnack att påstå att man MÅSTE för att det ska fungera, då är det bättre att råda nån att det KANSKE kan vara anledningen till att det inte fungerar.

    Jag orkar inte sitta och leta upp gamla trådar... poängen är bara att det finns rätt mycket noobs här på forumet. För att slippa problemsöka i flera dagar varför de inte lyckas bränna ett spel så är det en rätt bra rekommendation till dem att ha senaste versionerna av alla aktuella program. De har ingen aning om hur man kan använda rar.exe och har troligtvis ingen nytta av att veta det heller.

    Sen tror jag knappast att nån på det här forumet lägger pengar på att uppgradera ett program. Det skulle ju vara som att köpa spel *brrrrrr* ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    om jag förstod dig rätt så måste jag bränna med både iso filen och den där dvd filen för att spelet ska gå igång eller...och givetvis att de har samma namn

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    det står väl förklarat i FAQ'n vad som gäller och hur du gör.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Firefightern Visa Inlägg
    om jag förstod dig rätt så måste jag bränna med både iso filen och den där dvd filen för att spelet ska gå igång eller...och givetvis att de har samma namn
    *.dvd-filen innehåller endast info om vid vilken sektor som layerbreak:en är mellan första och andra lagret på skivan + vad isofilen heter, så har du ställt in layerbreak i ditt brännarprogram så kan du bränna ison direkt.

Liknande diskussioner

  1. Problem att bränna GC spel
    By Krudus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 17:02
  2. Problem med att flasha Samsung TS-H943 ms28
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 18:12
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. Behöver hjälp med att bränna back upps av ps 2 spel
    By Oggy Carue in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-26, 09:56
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •