Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Wii Sync fel??

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0

Wii Sync fel??

Är då ägare till en wii men har ett litet problem som stör mig som bara den .

Kan synca kontrollen så det går att navigera menyerna och spela men problemet ligger i när jag försöker byta channel eller starta ett spel. Då dör kontrollen och jag måste synca om för att fortstätta. Har flitigt läst manualen och sökt efter ett svar men har inte hittat någon lösning på problemet.
    Någon som vet var felet kan ligga? väldigt tacksam för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur bra är batterierna i den?

Spelar du WarioWare så dör ena kontrollen, eftersom spelet bara har stöd för en handkontroll (som man delar på när man kör flera spelare)

Kan ju vara så med andra spel du provar också
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Har provat allt från duracell till ikeabatterier och jag märker ingen skillnad.
    Tror inte det kan vara spelen eftersom syncen "försvinner" även när man byter channel. Har dock endast Zelda och sports. Börjar nästan undra om det är något fel på maskinen (eller wiimoten).
    edit: Hade tänkt beställa ett chip härifrån men vill nog ta reda på om man måste ta det här felet på garantin eller inte.
    Last edited by herpes285; 2007-07-14 at 00:46.

Registrerade
    Jun 2007
    Respekt
    18
    Tryck på den röda knappen under luckan för SD-kortplatsen på Wiin, följt av den röda knappen under batteriluckan på wiimoten.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Tryck på den röda knappen under luckan för SD-kortplatsen på Wiin, följt av den röda knappen under batteriluckan på wiimoten.
    tack, men jag vet inte hur många gånger jag redan provat detta .

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av herpes285 Visa Inlägg
    Är då ägare till en wii men har ett litet problem som stör mig som bara den .

Kan synca kontrollen så det går att navigera menyerna och spela men problemet ligger i när jag försöker byta channel eller starta ett spel. Då dör kontrollen och jag måste synca om för att fortstätta. Har flitigt läst manualen och sökt efter ett svar men har inte hittat någon lösning på problemet.
    Någon som vet var felet kan ligga? väldigt tacksam för svar.
    Har du provat att kallstarta din Wii ordentligt? Stäng av den, dra ur strömkabeln och vänta någon timme eller så. Tar ur batterierna ur kontrollen också samtidigt. Sen startar du upp dem igen och ser om det fortfarande är fel.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Har du provat att kallstarta din Wii ordentligt? Stäng av den, dra ur strömkabeln och vänta någon timme eller så. Tar ur batterierna ur kontrollen också samtidigt. Sen startar du upp dem igen och ser om det fortfarande är fel.
    japp, har även provat detta ett par gånger.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av herpes285 Visa Inlägg
    japp, har även provat detta ett par gånger.
    Bara att ringa Bergsala, med andra ord.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Bara att ringa Bergsala, med andra ord.
    okej, jo de var det jag anade. Blir att slå en pling till dom imorgon då innan man chippar.

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Blev ombedd att lämna in den för reparation hos min återförsäljare.
    Hur som helst oroar jag mig nu att jag ska få en ny wii. (Av dom nyare varianterna) Eftersom jag skulle vilja chippa den och vad jag förstått ska chippningen både vara dyrare och inte funka lika bra som på dom första wii'n.
    (Köpte det på releasen..) Osäker på om jag bara chippa den och leva med den lilla skadan eller om jag ska chansa på att laga och hoppas på det bästa.
    Vad tycker ni ?

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Bumpar den lite.. :P

Men vad tror ni ska man chansa på att laga den och kanske riskera få en ny som inte är lika chipvänlig eller ska man vänja sig med felet?

Liknande diskussioner

1. WII sport på NTSC
    By feifam in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 16:49
  2. är det chipet eller hdd som är fel på?????
    By lindgren in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 17:54
  3. NTSC-Gamecube spel på PAL Wii ger fel bildformat, lösning?
    By brownstone in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 13:47
  4. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 11:38
  5. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 01:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner