Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Sony´s nya slimmade PSP har börjat tillverkas!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18

    Sony´s nya slimmade PSP har börjat tillverkas!

    Sonys nya PSP enheter är 33% lättare, effektivare eneregiförbrukning så man kan lira längre, snabbare uppstart av spel och film, samt att med de nya kontrollerna så kan man koppla upp sin PSP till sin platt-tv för att lira eller kolla på film via den nya "video out" kontakten, coolt!

    För mer information om den nya, slimmade PSP´n, kolla här:
    http://www.youtube.com/watch?v=TSutRGzvdw0
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Från
    Malmköping
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Synd att inte Dark_Alex kan få dem att "funka"... ;-)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Typiskt sony allt nice släpper dem senare kul !!! fan

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av g64 Visa Inlägg
    Typiskt sony allt nice släpper dem senare kul !!! fan
    Videou UT är det enda jag kommer sakna på mina gamla PSP or
    Att de inte kunde tänka ut det från början *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Ja, video ut grejset är det som jag också är intresserad av, att min PSP är lite tyngre och fetare osv kan jag leva med, men just video funktionen skulle vara ballt!
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    pspn är jun inte så mkt fetare :P tycker det är bättre att den är fetare på sidorna, då får man bra grepp , jag saknar videout dock

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Videou UT är det enda jag kommer sakna på mina gamla PSP or
    Att de inte kunde tänka ut det från början *s*
    japp fan håller med det vorre grymt, men som sagt typiskt lol

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av g64 Visa Inlägg
    japp fan håller med det vorre grymt, men som sagt typiskt lol
    Snart släpps ju GPS tillbehöret i Sverige o då kan alla vi som har kvar våra gamla PSPor som inte får dem sålda eller vill behålla dem för det nostalgiska i det att vi har PSPor med bra moderkort som är Customiserade alltid använda dem som GPS enheter i t.ex bilen

    Sen kan vi leka med våra "lättare" och Videoo Ut PSPor
    En ny PSP är ungefär 3x spel och ett bra minneskort är ungefär 2x spel

    Räknar man så är det skitbilligt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Najsigt *dregglar*
    Någon som provat den officiella GPS enheten med lite hemkok o egna kartor ännu då ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in och köp en och testa lite då, du får den till föredettapersonalpris :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kom in och köp en och testa lite då, du får den till föredettapersonalpris :-)
    Tror jag skall spara undan lite penningar vid löning o se om jag inte kan få en ny leksak till då
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag går inte miste om något
    Jag har ingen TV ändå, tv is for suckers
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag kanske införskaffar en PSP inom en snar framtid, men hörde om nya slimmade PSPn precis nyss.. så jag undrar först och främst ifall ni kommer ta in dessa Hansi. och om nån vet ungefär när den kan tänkas komma, vilket pris den hamnar på och om det funkar med nuvarande firmwares? om inte på det senaste så hoppas jag att det funktionsmässigt kommer någon firmware likvärdig den i dagsläget nyaste snarast. det är nämligen inte för att den är bärbar som jag är intresserad, det är mest alla j-vla licensspel som man missar utan en PSP. remaken på FF Tactics t.ex. förresten, minneskort finns det ju en hel drös av också, så vilket är det man ska ha? jag vill inte ha några slowdowns på mina spel. jag har hört, men inte fått bekräftat, att ett pro duo räcker?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag kanske införskaffar en PSP inom en snar framtid, men hörde om nya slimmade PSPn precis nyss.. så jag undrar först och främst ifall ni kommer ta in dessa Hansi. och om nån vet ungefär när den kan tänkas komma, vilket pris den hamnar på och om det funkar med nuvarande firmwares? om inte på det senaste så hoppas jag att det funktionsmässigt kommer någon firmware likvärdig den i dagsläget nyaste snarast. det är nämligen inte för att den är bärbar som jag är intresserad, det är mest alla j-vla licensspel som man missar utan en PSP. remaken på FF Tactics t.ex. förresten, minneskort finns det ju en hel drös av också, så vilket är det man ska ha? jag vill inte ha några slowdowns på mina spel. jag har hört, men inte fått bekräftat, att ett pro duo räcker?
    Jag tror att det är givet att Hansi kommer plocka in en o en annan Slim då de släpps på marknaden, lite svårt att sälja saker som inte finns
    Angående Custom Firmware på den nya slimmade så måste någon först läsa ur mjukvaran i den o sen revva den för att sedan packa ihop en egen Custom o det lär ta ett litet tag. Inget som händer över en dag dirket

    Ang. Minneskort så rekommenderar jag starkt Sandisk Ultra 2 kort på 4GB, jag har flera stycken o de fungerar kanon. ( Håll dig borta från piratkort som är 100-200 kr billigare, annars är det din huvud/magvärk )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  2. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  3. Har lagt in nya Evo-x dashboard men....
    By Scorpion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 10:35
  4. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  5. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •