Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Internet till Wii

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21

    Internet till Wii

    Hej.
    Jag är på G och ska köpa en chippad Wii. Men har några frågor som jag gärna vill ha svar på först.

    ? Är det positivt att ha sin wii kopplad till internet?
    ? Vad har internet via Wii för syfte? (bara uppdateringar eller)
    ? Kan man lika gärna skita i internet till Wii, eller måste man uppdatera? Vad är negativt/positivt om man INTE uppdaterar
    ? Har hört att vissa spel frågar om man ska uppdatera? Om man inte uppdaterar, fungerar inte spelet då?

    Hoppas någon kan ge mig några konkreta svar.. Är lite orolig ang. uppdateringar hit och dit. Jag har inget syfte till att spela några spel online (om det ens går med wii).
    Kan man skita i internet till wii (och skita i alla frågor om uppdateringar när man sätter i en spelskiva), eller är det bara bra att göra dessa uppdateringar?

    Ha en bra sommar alla.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    internet= opera

    surfa från wii

    uppdateringar är än så länge inget att oroa sig för

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
    internet= opera
    Helt fel. Internet används förutom surfning även till att ladda ner uppdateringar, köra onlinespel, skicka meddelanden, dela Miis, kolla weather channel, news channel, Everybody Votes och shopping channel, där man kan ladda ner Virtual Console-spel.

    Opera-surfandet är väl ändå den minst intressanta aspekten på en internetkoppling?

    (och nej, "internet" är inte samma sak som "world wide web" )

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av zane Visa Inlägg
    Hej.
    Jag är på G och ska köpa en chippad Wii. Men har några frågor som jag gärna vill ha svar på först.

    ? Är det positivt att ha sin wii kopplad till internet?
    ? Vad har internet via Wii för syfte? (bara uppdateringar eller)
    ? Kan man lika gärna skita i internet till Wii, eller måste man uppdatera? Vad är negativt/positivt om man INTE uppdaterar
    ? Har hört att vissa spel frågar om man ska uppdatera? Om man inte uppdaterar, fungerar inte spelet då?

    Hoppas någon kan ge mig några konkreta svar.. Är lite orolig ang. uppdateringar hit och dit. Jag har inget syfte till att spela några spel online (om det ens går med wii).
    Kan man skita i internet till wii (och skita i alla frågor om uppdateringar när man sätter i en spelskiva), eller är det bara bra att göra dessa uppdateringar?

    Ha en bra sommar alla.
    Om du tänker utnyttja ditt chip till att köra importerade spel från andra regioner, så är det en väldigt bra idé att ha maskinen uppkopplad till internet, och se till att alltid uppdatera den med nya releaser, för då minskar du risken att bricka den genom att råka köra en uppdatering från en spelskiva från fel region.

    Kolla den klistrade tråden om "varning för brickade wiis" för mer info - bläddra gärna igenom hela den tråden och läs så mycket som möjligt.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    uppdatera ?

    Om man nu inte kan gå in på internet genom wii..hur kan man göra då för att få den senaste uppdateringen ? och vilken är den senaste ?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    2.2E är väl den senaste? Uppdaterade min så sent som i förrgår.

    Och ifall ett visst spel kräver en uppdatering för att kunna spelas. Då ligger den uppdateringen med på skivan. Men är det ett NTSC-spel så ska man inte köra den uppdateringen från skivan.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Om ett spel behövere uptatering så ligger den på skivan, om det då är ett spel från usa eller asien så kommer inte ditt wii fungera mer om du upptaterar från en sådan skiva. Ta det säkra före det osäkra, kolla här innan du spelar ett spel från usa.
    Last edited by jaccee; 2007-08-15 at 14:02.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ReZnoR Visa Inlägg
    2.2E är väl den senaste? Uppdaterade min så sent som i förrgår.

    Och ifall ett visst spel kräver en uppdatering för att kunna spelas. Då ligger den uppdateringen med på skivan. Men är det ett NTSC-spel så ska man inte köra den uppdateringen från skivan.
    Den senaste är 3.0E

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
    Ta det osäkra före det säkra, kolla här innan du spelar ett spel från usa.
    <petimeter>
    Jag brukar försöka undvika att vara petig med språkligheter i publika forum, och du behöver inte ta åt dig om du inte känner för det, men "ta det osäkra före det säkra" är inte bara förvanskat, utan även logiskt fel...

    Det ursprungliga uttrycket, "ta det säkra för det osäkra", betyder att man inte förutsätter att något som verkar vara säkert verkligen är det, utan tar det för osäkert och agerar därefter.

    Detta har sedan förvanskats till "ta det säkra före det osäkra" vilket betyder att när man kan välja mellan något som är säkert och något som är osäkert väljer det säkra i första hand.

    Ditt uttryck betyder det motsatta, dvs man väljer det osäkra alternativet i första hand.

    Många amerikaner kör för övrigt med en liknande förvanskning av ett helt annat uttryck och säger "I could care less if...".
    </petimeter>

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Ops, fixat :P

Liknande diskussioner

  1. Förslag på dvd-r skivor till wii?
    By dennis85 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 23:38
  2. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  3. Hur bränner man GC spel till Wii?
    By Cyphris in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 15:22
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •