Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: För er som har/haft CycloDS o Cyclo Evolution, jag behöver er hjälp...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18

    Question För er som har/haft CycloDS o Cyclo Evolution, jag behöver er hjälp...

    Jag har lite funderingar och frågor om den här produkten CycloDS+Cyclo Evolution.

    Är verkligen Cyclo evolution och cyclods så bra som informationen säger?

    Jag har också hört lite om att den inte stöder FAT32 när det står på info att den gör det. Är det bara en slump eller är det så med alla Cyclos?

    Kan man använda 1-2gb micro sd minneskort till cyclo evolution och cyclods?

    Det står också att den klarar av dessa format: Sega Master System, GBA, NDS, Nintendo, PC-Engine, då är frågan klarar den av Super Nintendo eller nintendo 64? Klarar den möjligen av GBA över 32-bit?

    Kan man linka med ROMS som om de var vanliga spel?

    Jag har hört lite videos på informationen, kan den spela upp filmer?

    Och den sista frågan, rekommenderar ni den här produkten?

    Jag har svårt med att bestämma vilken flashkort jag ska ha till min NDS lite därför skulle jag uppskatta jätte mycket om ni svarade.


    MVH Endorphin

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    1. Den är precis så bra som de säger
    2. Den stödjer FAT32
    3. Kör ett micro SD 1gb inga problem alls
    4. Man kan linka med originalspel och spela online
    5. Kan säkert spela videos men vem använder den funktionen?
    6. Köp ett Evolution helt klart.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    Det låter soft, ska nog köpa den. För de har förstört M3 helt och hållet med den nya M3 Real -_- som verkar vara sä´mre än M3 Lite perfect.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Ok Endorphin... Vad är det du är ute efter igentligen... vill du köra NDS spel så är en Slot-1 lösning den bästa... för jag kan säga att M3 Lite (slot-2) är inte perfekt på att köra NDS spel men bra på GBA... och M3 DS Simply (slot-1) är bra på NDS men kan inte köra GBA. Dessa är kassetternas primära funktioner... och spela Emulerade spel som SNES och NES så måste du fortfarande ha en emulator till ditt kort och även om du köper ett CycloDS så måste den ha en emulator för att kunna köra de spelen. Hur den sen klarar NDS och GBA kan jag inte säga. Men det bådar inte gott när Psxcare själva skrivar detta.
    "OBS! CycloDS har visat sig brista på många punkter som att få igång de flesta GBA-spel, spara i spel och så vidare. Dock fungerar den perfekt som RAM-expansion till DS Browser ifall man planerar och använda den."
    Valet är ditt... personligen skulle jag dra mig från att köpa den med en sådan stämpel. Prislappen är överkomlig om man nu vill testa den.

    Och som du säger tvivlar jag starkt på att de har förstört någonting med M3 Real... det är två lösningar i ett som jag har förstått det, alltså en Slot-1 kassett för NDS och en Slot-2 kassett för GBA... plus en rumblepack för NDS spel som har stöd för den.

    Men eftersom ingen tydligen har fått chansen att testa den ordentligt så är det väl lite tidigt att smutskasta den?

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Klar du ska köpa ett M3 Real Perfect .. Fattar inte ens varför någon funderar på någon annat ... Har själv ett R4 Revolution som funkar klockrent med alla rom jag testat och den är snarlik M3 ... Varför köpte du inte ett M3 säger kanske nån nu ... Jo jag har redan ett NDS med ett Efa Flash linker som btw funkar även det i NDS:n ... Skakfunktionen då?? I all ära men hur många lir stöder den???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11
  2. Jag behöver tips och hjälp!
    By grillo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 16:27
  3. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  4. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  5. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •