Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 42 av 42

Diskussion: Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Några timmar efter sony släppte sin 3.52 FW gjorde rysspojkarna i M33 om den till en Custom

    så nu har de släppt 3.52 Custom M33
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    jepp, uppdaterade min PSP redan igår
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30817
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    3.51 M33-7

    http://www.ps3news.com/forums/site-n...ore-83204.html

    edit:

    Jag följer dessa instruktioner: http://www.pspmod.com/forums/firmwar...ion-guide.html

    Jag lyckas inte uppdatera eftersom det bara blir svart och den stänger ner sig efter ett tag.

    Hjälp plz.

    edit2:

    Fick till det. Det kanske var mitt nya 8GB kort som var problemet vem vet eller en dålig kopia av M33-7 jag fick från ovan. Jag körde på denna istället och det fungerade bra: http://www.psp-hacks.com/forums/about101120.html.

    Det nya SONY NP9660 noumd läget rockar. Inget behov av den äckliga demoskivan längre.
    PSP har inte stöd för 8GB i Fw 1.50 läge
    Kansjke var något sådant *s*
    Satsa på fler 4GB kort istället, man slipper problem då o kan byta spel lättare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    jepp, uppdaterade min PSP redan igår
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30817
    Och Hansi min ena idag *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    3.52m33

    Kan man använda 3.52M33 istället för 351? Tänkte att upgradera från 3.10 OE-A Går det?

    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    Tyvärr har jag inte det och jag inte heller hört att nätverksfunktionen inte ska funka. Det jag däremot har hört är att de som har uppgraderat till 3.51 M33 och som försöker pimpa sina XMB menyer har stött på lite problem med vissa funktioner, men det är inte så konstigt i mina öron, 3.51 är ju trots allt en ny firmware där Sony har täppt till lite säkerhetshål. Själv pimpar jag aldrig min PSP, men ni som vill pimpa upp era PSP´er efter att ha uppgraderat till 3.51 M33, tycker jag ska vänta med pimpandet. Jag har också hört att folk har haft lite problem med att de har tagit backupper på minnsekortet och sedan efter uppgraderingen, så har de helt enkelt bara flyttat tillbaka hela rubbet till minneskortet igen. Vilket medför att man ersätter de nya systemfilerna med med de gamla.



    Hmm... "psp/games/memory stick/", skum sökväg...
    du ska lägga mappen M33CREATOR i din GAME150 mapp på din PSP.

    Så här uppgraderade jag från 3.40 OE-A till 3.51 M33:

    1) Ladda ner M33rel.zip, samt PSP 3.51 Firmware Update och PSP 1.5 EBOOT
    2) Ta backupp på minneskortet, som t.ex bilder, och speldata etc. Formatera sedan minneskortet.
    3) Packa upp M33rel.zip filen och kopiera mappen "M33CREATOR" till ms0:/PSP/GAME150 mappen på din PSP
    4) Packa upp Sonys 1.5 EBOOT och döp till 150.PBP och flytta den till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
    5) Packa upp Sonys 3.51 EBOOT och döp den till 351.PBP och flytta till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
    6) Starta nu "3.51 M33 CREATOR" på din PSP, när det är klart hoppar den tillbaka till menyn.
    7) När ovanstående är klart, starta "3.51 M33UPDATE". Nu installeras den nya Firmwaren och när det är klart så stängs PSP´n av automatiskt.
    8) Starta PSP´n manuellt och du har nu 3.51 M33
    9) Formatera minneskortet igen så att alla filer från 3.51 återställs och att allt är "fräscht"

    Sedan är det bara lägga in liren i ISO mappen och Vidorullarna i VIDEO mappen osv, precis som vanligt!

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av ComA1 Visa Inlägg
    Kan man använda 3.52M33 istället för 351? Tänkte att upgradera från 3.10 OE-A Går det?
    Inga problem
    Den nyaste är just nu Custom 3.52 M33-2
    Man kastar in 3.52 M33 sen en updatering till M33-2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    Ja jag följde presis den guiden till 3.52 m33
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    Ja jag följde presis den guiden till 3.52 m33
    Och som det syns på din signatur hittade du uppdateringen till M33-2 med
    Grattis o välkommen i klubben
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    hihi thx, börjar bli riktigt roligt nu psp, mycket bra support här Hail pendragon
    Last edited by myspeter; 2007-07-31 at 14:19.
    1xPsP Fat 3.71 M33 + 1xPsP Fat 3.62-4 M33 + 1xPsP Slim 3.71 M33

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Tackar

    Tackar för hjälpen

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Small q guys.

    Sitter på cfw 3.03 OE-C och tänkte köra 3.52 m33. Är det bara att följa guiderna och köra så att säga? PSP´t ska vara på 1.50 kernel va?

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av borelis Visa Inlägg
    Small q guys.

    Sitter på cfw 3.03 OE-C och tänkte köra 3.52 m33. Är det bara att följa guiderna och köra så att säga? PSP´t ska vara på 1.50 kernel va?
    Nej du måste inte sittea på 1.50 kernel, du följer steg 2 och vidare i nfo filen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Nybörjare med Custom firmware 3.03 OE-C
    By tompasod in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:27
  3. Custom firmware (3.02OE)
    By igu in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 18:31
  4. custom firmware med dev hook!?
    By cannabiz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 17:11
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •