Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 42

Diskussion: Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18

    Ny Custom Firmware ---> v3.51 M33 ute!

    Det var inte länge sedan Dark Alex avslutade OE och gick under jorden... Nu har ett nytt gäng ryska hackers vid namn Team M33 tagit över och har precis släppt en ny custom firmware version som går under namnet 3.51 M33

    Mer info om denna release samt filerna för uppgradering finns här:
    http://pspupdates.qj.net/PSP-custom-...g/49/aid/97481
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jäklar va bra, det tog inte lång tid.
    Fast väntar nog lite så man ser att det funkar som det ska.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Har just nu uppgraderat min PSP till v3.51 M33 och allt fungerar kanon! Installationen var ett snäpp enklare än DA´s, även om den var busenkel den med, tror inte det kan bli så mycket enklare än så här. Hur som helst, tummen upp för Team M33
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    haha fan vad nice nu börjar det hända lite saker här

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    Har just nu uppgraderat min PSP till v3.51 M33 och allt fungerar kanon! Installationen var ett snäpp enklare än DA´s, även om den var busenkel den med, tror inte det kan bli så mycket enklare än så här. Hur som helst, tummen upp för Team M33
    Det är många som säger att nätverks funktionen inte funkar, det kanske bara gäller homebrew.. jag vet inte.
    Har du möjlighet att testa lira nätverk på nått spel BigMac?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har ett litet problem me uppgraderingen till v3.51 M33. Ja gjorde som de står i instruktionerna men när jag ska gå in på min psp/games/memory stick/ 3.51 M33 Creator står de ''File 150.PBP couldn't be opened.'' men filen ligger i M33CREATOR foldern...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mpe Visa Inlägg
    Det är många som säger att nätverks funktionen inte funkar, det kanske bara gäller homebrew.. jag vet inte.
    Har du möjlighet att testa lira nätverk på nått spel BigMac?
    Tyvärr har jag inte det och jag inte heller hört att nätverksfunktionen inte ska funka. Det jag däremot har hört är att de som har uppgraderat till 3.51 M33 och som försöker pimpa sina XMB menyer har stött på lite problem med vissa funktioner, men det är inte så konstigt i mina öron, 3.51 är ju trots allt en ny firmware där Sony har täppt till lite säkerhetshål. Själv pimpar jag aldrig min PSP, men ni som vill pimpa upp era PSP´er efter att ha uppgraderat till 3.51 M33, tycker jag ska vänta med pimpandet. Jag har också hört att folk har haft lite problem med att de har tagit backupper på minnsekortet och sedan efter uppgraderingen, så har de helt enkelt bara flyttat tillbaka hela rubbet till minneskortet igen. Vilket medför att man ersätter de nya systemfilerna med med de gamla.

    Citat Original inlägg av MrPersson
    Jag har ett litet problem me uppgraderingen till v3.51 M33. Ja gjorde som de står i instruktionerna men när jag ska gå in på min psp/games/memory stick/ 3.51 M33 Creator står de ''File 150.PBP couldn't be opened.'' men filen ligger i M33CREATOR foldern...
    Hmm... "psp/games/memory stick/", skum sökväg...
    du ska lägga mappen M33CREATOR i din GAME150 mapp på din PSP.

    Så här uppgraderade jag från 3.40 OE-A till 3.51 M33:

    1) Ladda ner M33rel.zip, samt PSP 3.51 Firmware Update och PSP 1.5 EBOOT
    2) Ta backupp på minneskortet, som t.ex bilder, och speldata etc. Formatera sedan minneskortet.
    3) Packa upp M33rel.zip filen och kopiera mappen "M33CREATOR" till ms0:/PSP/GAME150 mappen på din PSP
    4) Packa upp Sonys 1.5 EBOOT och döp till 150.PBP och flytta den till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
    5) Packa upp Sonys 3.51 EBOOT och döp den till 351.PBP och flytta till ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/
    6) Starta nu "3.51 M33 CREATOR" på din PSP, när det är klart hoppar den tillbaka till menyn.
    7) När ovanstående är klart, starta "3.51 M33UPDATE". Nu installeras den nya Firmwaren och när det är klart så stängs PSP´n av automatiskt.
    8) Starta PSP´n manuellt och du har nu 3.51 M33
    9) Formatera minneskortet igen så att alla filer från 3.51 återställs och att allt är "fräscht"

    Sedan är det bara lägga in liren i ISO mappen och Vidorullarna i VIDEO mappen osv, precis som vanligt!
    Last edited by BigMac; 2007-07-15 at 23:45.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Tack BigMac. Funkar fint här men jag upptäckte en död pixel med hjälp av nya recoverymode . Dang.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns en fix för wlan när man kör homebrews
    http://dl.qj.net/Firmwares/pg/12/fid/14110/catid/163
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    tack Hansi!!!Men vart ska man lägga den för att den ska funka?.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Ingen som har flashat det här från 3.10 OE-A på en rosa psp? Är livrädd för brickning då jag inte klarar mig utan min psp.

    Blev helt skräckslagen när jag och en polare skulle nedgradera till 1.50 för skärmen blev svart. Däremot kunde man höra alla knappljud. Vi fick nedgradera i blindo med hjälp av hans psp. Kom senare på att man kunde trycka på brightness knappen när jag fipplade med DGEN och då hoppade skärmen igång. Verkar som att ljuset på skärmen blir omvänt när man kör på 1.50. Men rädslan för brickning finns kvar endå.
    Last edited by kim_gulle; 2007-07-17 at 14:03.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har installerat 3.51 M33 på ett 10-tal olika PSP, både från v1.5 och från olika Custom firmware versioner, inga problem alls.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har installerat 3.51 M33 på ett 10-tal olika PSP, både från v1.5 och från olika Custom firmware versioner, inga problem alls.
    Så jag behöver inte nergradera till 1.50 innan jag installerar?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    nepp
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Peeerfekt! Då slipper man det haha
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Vart ska man lägga wlan fixet vilken mapp?.

    Snälla svara!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    \psp\game150\hansirokkar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Det är möjligt att spela iso spel med den här FW va? Har inte hittat någonstans där det står att man kan göra det.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    för er som inte har sett det så släppte Team M33 en ny patch igår som förbättrar NO UMD läget samt att patchen installerar LAN fixen om man inte redan har gjort det.

    Patchen finns att hämta här: http://pspupdates.qj.net/Custom-Firm...g/49/aid/97742

    Zippa upp filen och kopiera mappen noumdm33 till ms0:/PSP/GAME150/ och starta sedan M33 Update , that´s it!

    Efter att man har patchat sin PSP så har man nu 3 nya val i NO UMD menyn:
    1. Normal -> this is the normal one that requires an UMD.
    2. OE isofs legacy -> this is the OE noumd, that will be still kept at the moment.
    3. M33 Driver -> this is the new NO-UMD mode added in this update.


    Citat Original inlägg av kim_gulle
    Det är möjligt att spela iso spel med den här FW va? Har inte hittat någonstans där det står att man kan göra det.
    Ja, du kan köra allt, precis som förut
    Last edited by BigMac; 2007-07-18 at 13:38.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Har tydligen kommit en ny "expansion" till 3.51 M33 som gör den till 3.51 LE-A efter flash.

    http://pspupdates.qj.net/CFW-Expansi...g/49/aid/97812
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Ok, har installerat M33 nu och det funkade bra. Läste någonstans att det klarade ps1 backups. Menar dem då det gamla eboot systemet eller är det direkt ifrån en iso fil?

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av kim_gulle Visa Inlägg
    Ok, har installerat M33 nu och det funkade bra. Läste någonstans att det klarade ps1 backups. Menar dem då det gamla eboot systemet eller är det direkt ifrån en iso fil?

    De PS1 spel jag har tankat hem hittills har varit med eboot system och alla har funkat. Jag "tror" att man måste göra om PSX spel till någon slags EBOOT system innan man kan köra de på PSP. Annars kan du ju alltid testa att köra en PSX ISO fil.
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Det är ju såklart så att det spelet jag vill spela, inte funkar om man konverterar det till en eboot. Skullmonkeys, om någon har hört om det.
    Och det gick inte att läsa direkt från iso filen, tyvärr.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    17

    Uppgradera...

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har installerat 3.51 M33 på ett 10-tal olika PSP, både från v1.5 och från olika Custom firmware versioner, inga problem alls.
    Har du lust skriva ett par rader om hur man uppgraderar från CFW 3.40 OE-A till 3.51 M33??

    Det är ju många som redan kör 3.40 oe-a så det skulle vara enklare att uppgradera bara i stället för att nedgradera...

    Tack på förhand

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av BigMac Visa Inlägg
    Det var inte länge sedan Dark Alex avslutade OE och gick under jorden... Nu har ett nytt gäng ryska hackers vid namn Team M33 tagit över och har precis släppt en ny custom firmware version som går under namnet 3.51 M33

    Mer info om denna release samt filerna för uppgradering finns här:
    http://pspupdates.qj.net/PSP-custom-...g/49/aid/97481
    Jag har läst lite här o där på andra forums och här men har fortfarande inte fått svar på vad m33 har för nya saker eller är det precis samma sak, något nytt? anybody:P?

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Varför uppgradera till 3.51 M33 istället för att bara hålla sig till 3.40 oe-a än så länge?? jag tror nog grabbarna har redan planer för vad dom sk implementera i sitt näst CF släpp ... Och än så länge behövs det inte för nåra spel som släppts ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Blazo68 Visa Inlägg
    Har du lust skriva ett par rader om hur man uppgraderar från CFW 3.40 OE-A till 3.51 M33??

    Det är ju många som redan kör 3.40 oe-a så det skulle vara enklare att uppgradera bara i stället för att nedgradera...

    Tack på förhand

    Läs igenom post #7 i denna tråd så får du reda på hur BigMac gjorde när han uppgraderade från 3.40 OE-A till 3.51 M33
    PsTwo SCPH-77004b with Matrix Infinity

    XBOX v1.0 with SmartXX OPX SE 2MB

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    34
    Respekt
    17

    uppgradera

    Citat Original inlägg av pspwner Visa Inlägg
    Läs igenom post #7 i denna tråd så får du reda på hur BigMac gjorde när han uppgraderade från 3.40 OE-A till 3.51 M33
    Jag harr redan fixat upgradering med hjälp av YouToube...

    Men jag hittar inget nytt i 3.51 M33 ...

    Allt gammalt jag hade i PSPn funkar i alla fall..

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det inte en fördel att ha 3.51 om man skall använda funktionaliteten psp<->ps3 om man har en ps3 med senaste firmware på också?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    3.51 M33-7

    http://www.ps3news.com/forums/site-n...ore-83204.html

    edit:

    Jag följer dessa instruktioner: http://www.pspmod.com/forums/firmwar...ion-guide.html

    Jag lyckas inte uppdatera eftersom det bara blir svart och den stänger ner sig efter ett tag.

    Hjälp plz.

    edit2:

    Fick till det. Det kanske var mitt nya 8GB kort som var problemet vem vet eller en dålig kopia av M33-7 jag fick från ovan. Jag körde på denna istället och det fungerade bra: http://www.psp-hacks.com/forums/about101120.html.

    Det nya SONY NP9660 noumd läget rockar. Inget behov av den äckliga demoskivan längre.
    Last edited by razor1394; 2007-07-23 at 00:47.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Nybörjare med Custom firmware 3.03 OE-C
    By tompasod in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:27
  3. Custom firmware (3.02OE)
    By igu in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 18:31
  4. custom firmware med dev hook!?
    By cannabiz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 17:11
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •