Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Fråga ang NTSC spel

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Fråga ang NTSC spel

    Hallå! Jag har ännu inte skaffat Wii, men tänker göra detta om ett tag, har då tänkt skaffa ett chippat Wii. Men några frågot har dykt upp som ni kanske kan hjälpa mig med!
    För de första, jag har läst att folk fått sina Wii'n förstörda genom att köra NTSC spel på en Wii som skapades för att köra PAL spel men varför köra NTSC när samma spel kanske finns i PAL version? Som tex Transformers.. Kan någon svara på det? Tack!

    Och vad menas med Brickblocker? Hur fungerar det? Är det ett mjukvaruprogram till Wii som finns förinstallerat på boxen som men själv kan aktivera när man vill och som då helt enkelt förhindrar spel att försöka updatera sig, stämmer detta?

    Och behöver men oroa sig för de här med att spelen vill updatera sig själva när man har PAL spel på PAL maskiner?

    Tack på förhand!
    Last edited by Balron; 2007-07-15 at 11:11.

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Balron Visa Inlägg
    Hallå! Jag har ännu inte skaffat Wii, men tänker göra detta om ett tag, har då tänkt skaffa ett chippat Wii. Men några frågot har dykt upp som ni kanske kan hjälpa mig med!
    För de första, jag har läst att folk fått sina Wii'n förstörda genom att köra NTSC spel på en Wii som skapades för att köra PAL spel men varför köra NTSC när samma spel kanske finns i PAL version? Som tex Transformers.. Kan någon svara på det? Tack!
    Det blir så när de kommer ut några månader tidigare i andra regioner. Annars finns det ingen anledning.

    Citat Original inlägg av Balron Visa Inlägg
    Och vad menas med Brickblocker? Hur fungerar det? Är det ett mjukvaruprogram till Wii som finns förinstallerat på boxen som men själv kan aktivera när man vill och som då helt enkelt förhindrar spel att försöka updatera sig, stämmer detta?
    Nej, inte alls. Det är ett PC-program som man kör på ISO-filer som man har laddat ner, för att deaktivera de systemuppdateringar som finns inbyggda i många spel. Det är nämligen det som orsakar problem; när ett amerikanskt spel kör en systemuppdatering på en europeisk Wii (till exempel).

    Citat Original inlägg av Balron Visa Inlägg
    Och behöver men oroa sig för de här med att spelen vill updatera sig själva när man har PAL spel på PAL maskiner?
    Spelen uppdaterar inte "sig själva", utan systemprogramvaran i konsollen. Och nej, det finns (ännu) inga indikationer på att det skulle vara något problem med att uppdatera systemet, så länge uppdateringen hör hemma i samma region som konsollen.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Underbart Khim! Tack så mycket för svaren! Man känner sig lite handikappad när man inte har den tiden att sätta sig in i allt detta.. underbart att det finns hjälpsamma personer !

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    Hej.
    Jag har en tilläggsfråga ang. Brickblocker: Finns det någon chans att man kan förstöra ISO-filen när man kör brickblocker på den? Kan något försvinna från iso-filen, typ en del av spelet?? (Ska man kanske göra en kopia på ISO-filen först, eller är brickblocker ett stensäkert program)

    Ha det toppen

Liknande diskussioner

  1. ntsc gc spel på wii pal
    By Devilus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 14:14
  2. Fråga ang ljud
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 11:07
  3. ftp samt spel fråga!!
    By Junling in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 13:13
  4. Hur funkar nedladdade NTSC spel på chipad xbox?
    By PutteBjork in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 14:20
  5. Förvirrad (ang. spela import spel till PS2)
    By jowo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 19:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •