Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PSP - Problem med RAR

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    PSP - Problem med RAR

    Jag har ett problem med mina spel jag har laddat ner. Så som jag har uppfattat det hela, så ska man (efter man har laddat ner spelet) packa upp alla filerna som är i RAR-format, och sen ska det bli en ISO-fil som man lägger i en mapp på minnes-kortet.

    Mitt problem är, varje spel jag har laddat ner så är det fel på dom.. filerna som det är meningen att jag ska packa upp, är inte i RAR-format. Antingen så är det fel på alla spelen jag har laddat ner, eller så är det något fel på min data, som inte uppfattar filerna rätt.

    Filerna heter:

    a-xml2ra.001
    a-xml2ra.002
    a-xml2ra.003
    a-xml2r...
    osv.

    Men de är inte några RAR-filer.

    Jag har ett psp med 3.40 OE-A.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Från
    Malmköping
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Testa www.7-zip.org/sv/ kanske funkar då..?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nej, det funkade lika dant som med WinRAR. Det är nog något fel med nerladdningen, men det är konstigt att det har blivit fel med alla hittils.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    Döp om filerna till:

    a-xml2ra.r01
    a-xml2ra.r02
    a-xml2ra.r03
    a-xml2r...
    osv.
    Hardware: PSP Ceramic White (JAP PSP1000)
    Firmware: CFW v3.80 M33-5

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bah, öppna .001 filen i winrar bara...var inte så sjukt beroende av hur windows associerar filändelser till applikationer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Heh, Ja BigMac det kanske skulle funka, får testa det nästa gång det händer. Jag slängde alla spel och laddade ner 2 nya som var färdiga ISO filer.
    Men Hansi, det var ju inga RAR-filer. Även om jag bara skulle öppna första filen i winrar, så skulle det inte gå. Jag testade att sätta ändelsen .rar efter, men det funkade inte någonstanns, filerna måste varit ofärdiga på något sätt. Ajja, men skit samma nu, problemet är ur världen.

    Tack ändå för svaren.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Asperine Visa Inlägg
    Heh, Ja BigMac det kanske skulle funka, får testa det nästa gång det händer. Jag slängde alla spel och laddade ner 2 nya som var färdiga ISO filer.
    Men Hansi, det var ju inga RAR-filer. Även om jag bara skulle öppna första filen i winrar, så skulle det inte gå. Jag testade att sätta ändelsen .rar efter, men det funkade inte någonstanns, filerna måste varit ofärdiga på något sätt. Ajja, men skit samma nu, problemet är ur världen.

    Tack ändå för svaren.
    Jag upplevde lite problem med "Broken" files på några saker jag fick hem o körde med ( Keep Broken Files ) o fick det att fungera bättre.

    Tråkigt med folk som inte kan packa program på rätt sätt *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med NME V1.2
    By madelectronix in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-25, 15:24
  2. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 11:24
  3. Xbox med Xecutor 2 (lite/pro???) problem!
    By martinalexander in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 07:25
  4. Konstigt problem med spelen, snälla hjälp
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 01:16
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •