Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Har jag gjort bort mig totalt?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21

    Har jag gjort bort mig totalt?

    Tjena, skulle precis flasha in den senaste firmwaren till min hitachi.. Modellnr 47 på läsaren.. Men när Firmware toolbox 4 höll på att ladda över så fick jag "svarar inte" i mitt windows så flashningen avbröts! Xboxen startar men dvdläsaren går inte att trycka ut med knappen och verkar inte gå att hitta åt igen men datorn. Är de helt kört eller finns de någon räddning? Har orginal firmware och key'n undansparat..

    Edit: Den hittas i bios men när ja ska gå in i modeb så verkar de inte fungera (kör slax metoden) för den kommer inte upp i windows som den direkt gjorde förut.. Kan de vara att ja har en skiva som sitter i xboxen som ja nu inte får ut? Kanske ska testa någon annan modeb metod..
    Last edited by cewe; 2007-07-15 at 20:52.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använd inte fwtoolbox till annat än v78r... :-)

    Och gör extra backuper av din orig.bin, så att du kan flasha in rätt nyckel i en annan drive, eller låt oss fixa din drive om du inte hittar en ny.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Använd inte fwtoolbox till annat än v78r... :-)

    Och gör extra backuper av din orig.bin, så att du kan flasha in rätt nyckel i en annan drive, eller låt oss fixa din drive om du inte hittar en ny.
    jasså jaha tyckte de gick så smidigt när den gjorde allt åt en i princip, sen att programet hängde sig vet ja inte om ja ska klandra programet eller datorn.. :P har backup på min orginal och ja har nyckeln så de är lungt, men jag kan alltså inte få igång den själv? Vad tar ni för att fixa den om inte annat?

    Va fundersam på att testa ett annat modeb trick men de kanske är lönlöst?

    Edit: så min box är inte oanvändbar utan de går att fixa?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi KAN fixa den, men det handlar om c:a 1000:- i arbetskostnad, beroende på om det är epoxydränkt flashchip eller ej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi KAN fixa den, men det handlar om c:a 1000:- i arbetskostnad, beroende på om det är epoxydränkt flashchip eller ej.
    åhfan är de såpass med jobb till att få den att fungera, undra va de kan kosta att få tag på en ny läsare då..

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av cewe Visa Inlägg
    åhfan är de såpass med jobb till att få den att fungera, undra va de kan kosta att få tag på en ny läsare då..

    en kille säljer en läsare på t.r.a.d.e.r.a. för 200kr aktionen tar slut den 21e

    så skynda ;D Rom

    Ver: 0047DJ

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    en kille säljer en läsare på t.r.a.d.e.r.a. för 200kr aktionen tar slut den 21e

    så skynda ;D Rom

    Ver: 0047DJ
    Tack för tipset!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Nu har jag fått en ny dvd, exakt samma modell som jag hade innan tillochmed! (tack till Postal för tipset)

    Nu är frågan hur gör jag enklast för att byta till rätt nyckel osv? Och finns de något jag ska tänka på? (har sparat undan: 47_23.bin, 47_23S.bin, key.bin, now.bin, was.bin och jag sparade en text fil med KEY'n..).

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan bara säga som så att det är svårt att hitta dokumentation för hur man korrekt byter key i en hitachi. Och att jag tar 500:- för att göra det :-)

    Orkar inte skriva någon guide, det skulle ändå bara sluta med att någon gör fel och brickar driven ändå...

    Jag får in Hitachiläsare till 360 i slutet av veckan ifall någon annan behöver som råkade hitta denna tråd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag kan bara säga som så att det är svårt att hitta dokumentation för hur man korrekt byter key i en hitachi. Och att jag tar 500:- för att göra det :-)

    Orkar inte skriva någon guide, det skulle ändå bara sluta med att någon gör fel och brickar driven ändå...

    Jag får in Hitachiläsare till 360 i slutet av veckan ifall någon annan behöver som råkade hitta denna tråd.
    Okej tacksam för svar, ska försöka få igång driven och hittar jag nåt så ska ja försöka komma ihåg att länka den i den här tråden.. Annars får ja ta ditt erbjudande och skicka in den

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag kan bara säga som så att det är svårt att hitta dokumentation för hur man korrekt byter key i en hitachi. Och att jag tar 500:- för att göra det :-)

    Orkar inte skriva någon guide, det skulle ändå bara sluta med att någon gör fel och brickar driven ändå...

    Jag får in Hitachiläsare till 360 i slutet av veckan ifall någon annan behöver som råkade hitta denna tråd.
    Okej tacksam för svar, ska försöka få igång driven och hittar jag nåt så ska ja försöka komma ihåg att länka den i den här tråden.. Annars får ja ta ditt erbjudande och skicka in den

Liknande diskussioner

  1. har jag blivit blåst?
    By Mahjar in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 23:18
  2. Vilker Chip har jag?
    By NickNack in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 13:29
  3. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11
  4. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01
  5. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 01:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •