Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: En fråga ang. minneskort

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    En fråga ang. minneskort

    Nu har jag kikat runt lite på olika forum, och även sökt på detta, men inte kommit fram till vad som är sant eller inte.

    I detta nu så är min PSP påväg till er för att bli nedgraderad, och därför så tänkte jag skämma bort migsjälv med ett nytt minneskort. Det jag undrar över är om FW 3.40 OE-C klarar av Sandisk Memory stick duo Gaming 8GB eller inte? Vissa hävdar att det fungerar hur bra som helst, andra hävdar motsatsen. Vad är det som gäller.

    Snälla bullen, hjälp mig.

    PS. Det är inte jag som skrivit brevet som har skrivit brevet. DS

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av angberg Visa Inlägg
    Nu har jag kikat runt lite på olika forum, och även sökt på detta, men inte kommit fram till vad som är sant eller inte.

    I detta nu så är min PSP påväg till er för att bli nedgraderad, och därför så tänkte jag skämma bort migsjälv med ett nytt minneskort. Det jag undrar över är om FW 3.40 OE-C klarar av Sandisk Memory stick duo Gaming 8GB eller inte? Vissa hävdar att det fungerar hur bra som helst, andra hävdar motsatsen. Vad är det som gäller.

    Snälla bullen, hjälp mig.

    PS. Det är inte jag som skrivit brevet som har skrivit brevet. DS
    Bullen *s* det var länge sedan *garvar*
    Ja kör du Custom 3.40 klarar den av 8GB men käör du Homebrew i 1.50 läge klarar den inte av att allokera mer är 4GB så den läser bara de första 4Gb på kortet mao

    Tips från Coachen:
    Två 4GB Sandisk Ultra 2 kort är snabbare än ett 8GB slött kort *s*
    + att du lättare byter filer med en dator om din PSP är upptagen av "Barn/Sambo eller Vänner". samt att det "alltid kommer fungera"
    Jag kommer strax införskaffa Sandisk Ultra 3 kort på 4Gb för att pröva, väntar med spänning på snabba 8Gb kort men det lär dröjja

    Rykande hett tips, Kör ALDRIG PIRATMINNESKORT! Du får mer magsår än de två hundralappar du sparar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag kör 3.51 M33, men det borde inte vara någon skillnad.
    Då får det bli ett 4Gb Ultra II till att börja med... Tack för hjälpen Pen,

    /P

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av angberg Visa Inlägg
    Jag kör 3.51 M33, men det borde inte vara någon skillnad.
    Då får det bli ett 4Gb Ultra II till att börja med... Tack för hjälpen Pen,

    /P
    Jag tror du kommer bli nöjd med det kortet, jag vetatt jag är det fastän det är bland de billigare av de kort jag har *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Jag köpte ett 8 gb sandisk i fredas samt ett 4 gb sandisk gaming den på 8 gb fungerar helt ok jag använder 3.40 och det där med att om man kör på 1.50 stämmer tänkte bara informera dig lite :P

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av g64 Visa Inlägg
    Jag köpte ett 8 gb sandisk i fredas samt ett 4 gb sandisk gaming den på 8 gb fungerar helt ok jag använder 3.40 och det där med att om man kör på 1.50 stämmer tänkte bara informera dig lite :P
    Japps

    Och säkra källor säger detta:

    PSP-ägare som har planer på att köpa Memory Stick PRO Duo-minneskort med högre kapacitet än 4 GB bör se till att de har installerat version 2.81 innan de använder högkapacitetskorten. Utan systemprogramvara version 2.81 känner PSP inte igen Memory Stick PRO Duo-minneskort med mer än 4 GB ledigt (skrivbart) utrymme. Om du använder så stora minneskort kan filkorrumpering uppstå.

    Symtom:
    - Filer kan inte sparas/skrivas över på Memory Stick PRO Duo när den totala datakapaciteten överstiger 4 GB, vilket kan korrumpera befintliga filer på minneskortet.

    - Copyright-skyddade ATRAC-data som hämtats till Memory Stick PRO Duo från SonicStage korrumperas och kan inte spelas upp när du försöker använda den på din PSP.

    - Memory Stick PRO Duo som formaterats på PSP eller "Memory Stick-formaterare" känns igen som ett icke-formaterat media när PSP-systemet ansluts till en dator med en USB-kabel.
    Filer på Memory Stick PRO Duo som lagras utöver 4 GB-datagränsen kan inte användas av PSP-systemet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    är det skillnad mellan sonys och sandisks minnen?
    dvs: vilket är bäst?
    Last edited by myspeter; 2007-07-18 at 22:59. Anledning: la till text

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    är det skillnad mellan sonys och sandisks minnen?
    dvs: vilket är bäst?
    Ehm.... Vad är det för skillnad mellan en Saab och en Volvo ?

    Det finns så många olika märken Bilar som det finns märken Minneskort o modeller för att inte tala om

    Ju snabbare ju "snabbare helt enkelt "

    Vi kör en Raggarförklaring i Volvo termer
    Dessa kort går att jämföras med en Volvo-50 Standard o lite slöa:



    Dessa som en chipptrimmad V50:


    Dessa som en Volvo V-60 Lite snabbare o piggare (9MB/9MB):


    Dessa som en chippad V-80 (10MB/9MB):


    Och sen har vi korten som spelar i en helt egen liga med hela (80MB/80MB Transferrate):

    PS. Detta kort är oerhört poppis bland folk som köper stora partier av kopierade kort att sälja på köp/säljsdor på internet, vissa fungerar okej men de ger aldrig en TR på 80/80 o kan jämföras med de slöaste som postats längst upp + att du sökert får hjärnblödning då det skrivs korrupt data på dem eller automagiskt raderas saker ofrivilligt.

    Ett hett tips är då att INTE Köpa Piratkort!

    Nedan lite varnande exempel:
    Tom vissa försäljare försöker påpeka att det finns piratkort medans deras kort som de påstår är orginal egentligen är piratkort de med som detta exempel, kika bara på de snyggt sneda S markeringarna i MSX-M2GS på det påstådda orginalkortet, för örvrigt så är det högra kortet ett av de sämsta liknelserrna med ett orginalkort jag någonsin sett, det vänstra är en snygg kopia och förpackas som det exemplet som syns under detta exempel:


    Sen har vi de fint smältlimmade eller 6x punktsvetsade kartongerna som inehåller piratkort o inte Bulksålda etc. Dessa kommer i olika utföranden:
    Last edited by Pendragon; 2007-07-19 at 09:06.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18

    Wink

    mycket fin guide..klistra den

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av myspeter Visa Inlägg
    mycket fin guide..klistra den
    Raggarförklaringar brukar funka fint fastän jag är Synthare *s*
    Folk förstår Bilar och Kilometer i timmen förklaringar bättre har det visat sig

    Samm gäller för internet och hastigheter där 200/200Mbit/S som en leverantör levererar går att jämföra med en mortorväg med två filer där man kan köra i 200Km/h i båda riktningar *s*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Snabb fråga:
    Kan själva PSPn utnyttja transferraten i de snabbaste minneskorten? Vad är max läshastighet i PSPn?

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av shangchi Visa Inlägg
    Snabb fråga:
    Kan själva PSPn utnyttja transferraten i de snabbaste minneskorten? Vad är max läshastighet i PSPn?
    Funkar kanon med min 80/80 den är snabbare än sandisk ultra 2 korten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Funkar kanon med min 80/80 den är snabbare än sandisk ultra 2 korten


    Måste bara fråga er PSP veteraner eller liknande som verkligen känner era maskiner och väcka denna lina till liv igen...

    Är bara lite nyfiken, finns de några siffror ALLS på PSP´ns maxfart? eller fastnar alla försök i nån fartkamera på vägen?

    Teori och praktik är inte heller samma sak, men bara för onödighetens skulle vore de kul o veta:P
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Littlelen Visa Inlägg
    Måste bara fråga er PSP veteraner eller liknande som verkligen känner era maskiner och väcka denna lina till liv igen...

    Är bara lite nyfiken, finns de några siffror ALLS på PSP´ns maxfart? eller fastnar alla försök i nån fartkamera på vägen?

    Teori och praktik är inte heller samma sak, men bara för onödighetens skulle vore de kul o veta:P
    Det finns ett "Bencmark" progam för att testa hastigheter på minneskort direkt i en PSP.
    Black någonting..

    har det liggandes på ett av mina äldre minneskort.
    Normala Sandisk är slöa medans Ultra 2 är mer prisvärda o ultra 3 är snabbare, men ingen slår Sonys Highspeed med 80/80 Tr.
    Spelar man o tittar på film eller lyssnar på musik tyckerjag ultra 2 funkar fint, men för man över filer ofta är det ju bra med mer hastighet just för att kunna överföra filer snabbare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang. version 3.03 (HJÄLP!)
    By Nitwit in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 22:59
  2. fråga ang. hdd
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 13:25
  3. Fråga ang. ominstallation av Devhook
    By Lith in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:00
  4. Njub fråga ang. flash av samsung
    By Gulo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 11:24
  5. ang. minneskort
    By lain in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 18:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •