Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Wii chip vilket??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    Wii chip vilket??

    Tjena har precis införskaffat mig en Wii och tänkte droppa in till psxcare till helgen för moddning frågan är bara vilket chip man ska ta det finns ju ett par . Undrar även hur lång tid en moddning tar är det något ni kan göra under dagen om man kommer in i hyffsad tid? vill inte vara utan min wii så länge

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    att välja chip är helt å hållet beroende på vad du är ute efter! ett tips är ju att kolla in på hemsidan vilka priser som passar dig och vad som skiljer de olika chippen åt! vill du ha det bästa chippet? det billigaste? osv.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kolla denna sida :
    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=status.html

    Där finns lite information om de du undrar!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Ok tackar båda två tror det blir en sån där Wiid den verkar bäst någon som testat och inte är nöjd?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    De flesta chip gör i princip samma sak, det är små saker som skiljer dem åt. Framför allt saknar en hel del chip en fungerande GC-audiofix. Vad det innebär är att vissa GC spel som har stream:ande ljud låter skit om man inte patchar iso:n innan man bränner den.

    Vill du ha ett billigt, stabilt chip som klarar allt utom GC-audiofix, så rekommenderar jag yaosm 1.7.

    Vill du ha ett chip som du är säker på att det har en 100% fungerande GC-audiofix så välj Wiinja Deluxe. Jag har testat audiofixen på Wiinja V2 och den fungerar.

    Wiid vet jag inte så mycket om, det kanske håller vad det lovar?

    WiiKey däremot är bekräftat att det har en icke fungerande GC-audiofix och några uppdateringar har aldrig kommit trots åtskilliga löften. Som om det inte är illa nog så sägs det att det även har problem med original Gamecube spel som har stream:ande ljud. Jag vet dock inte hur säkra dessa uppgifter är. WiiKey verkar dock vara det populäraste chippet just nu men det är tyvärr bara ett resultat av en lyckad marknadsföring.

    Kort sagt, vill du ha ett säkert kort, välj Wiinja Deluxe. Vill du ha ett prisvärt chip som fixar allt utom en handfull Gamecube spel (vilket dock går att lösa med patchning av ISO:n), välj yaosm. Vill du chansa kan du ju köpa ett Wiid, som sagt så vet jag inget om det, har dock inte hört talas om några kända problem med det så det är förmodligen OK. Men vad du än gör så köp inget WiiKey, det finns inga fördelar med det chippet, snarare tvärt om.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    De flesta chip gör i princip samma sak, det är små saker som skiljer dem åt. Framför allt saknar en hel del chip en fungerande GC-audiofix. Vad det innebär är att vissa GC spel som har stream:ande ljud låter skit om man inte patchar iso:n innan man bränner den.

    Vill du ha ett billigt, stabilt chip som klarar allt utom GC-audiofix, så rekommenderar jag yaosm 1.7.

    Vill du ha ett chip som du är säker på att det har en 100% fungerande GC-audiofix så välj Wiinja Deluxe. Jag har testat audiofixen på Wiinja V2 och den fungerar.

    Wiid vet jag inte så mycket om, det kanske håller vad det lovar?

    WiiKey däremot är bekräftat att det har en icke fungerande GC-audiofix och några uppdateringar har aldrig kommit trots åtskilliga löften. Som om det inte är illa nog så sägs det att det även har problem med original Gamecube spel som har stream:ande ljud. Jag vet dock inte hur säkra dessa uppgifter är. WiiKey verkar dock vara det populäraste chippet just nu men det är tyvärr bara ett resultat av en lyckad marknadsföring.

    Kort sagt, vill du ha ett säkert kort, välj Wiinja Deluxe. Vill du ha ett prisvärt chip som fixar allt utom en handfull Gamecube spel (vilket dock går att lösa med patchning av ISO:n), välj yaosm. Vill du chansa kan du ju köpa ett Wiid, som sagt så vet jag inget om det, har dock inte hört talas om några kända problem med det så det är förmodligen OK. Men vad du än gör så köp inget WiiKey, det finns inga fördelar med det chippet, snarare tvärt om.
    Skönt för mig, du bekräftar det val jag har gjort, nämligen Wiinja Deluxe (är de färdigpatchade med audiofix lr måste jag göra det själv?).
    Ska beställa här från PSXCare ikväll förhoppningsvis.
    Min fråga, de Wii-paket PSXCARE säljer är kompletta? Alltså elkabel, kontroll, os.v.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    självfallet, psxcare är seriösa.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Skönt för mig, du bekräftar det val jag har gjort, nämligen Wiinja Deluxe (är de färdigpatchade med audiofix lr måste jag göra det själv?).
    Alla Wiinja chip har en fungernade audiofix out-of-the-box. Däremot tror jag du måste aktivera regionspatchningen m.h.a. en DVD skiva som du laddar hem och bränner ut.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    att säga att det inte finns några fördelar alls med wiikey är väl att ta i.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av cREJBI Visa Inlägg
    att säga att det inte finns några fördelar alls med wiikey är väl att ta i.
    Nämn några..

    Det enda jag vet är att den har FailSafe Update (Recovery), men det kommer ju aldrig någon jäkla uppdatering.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Wiinja deluxe har väl också en recoveryfunktion om jag inte minns fel. Vi får in wiinja deluxe på lager igen i början av nästa vecka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Hmm....hur svårt är det egentligen att sätta in ett chip själv typ YAOSM eller något lättare kanske? Psxcare hade rätt lång väntetid på montering och verkar inte finnas någon annan i stockholm som gör det.
    Planen är alltså att köpa ett chip av psxcare och löda själv.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ingen lång väntetid på montering så länge du inte har den nyaste wiin med avklippta ben. Dom äldre hinner vi oftast med samma dag dom kommer in.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    ok....jag rigde in igår och då sa den som svarade att jag fick räkna med ett par dagar innan det skulle vara klart.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett par dagar = inte lång väntetid. Vi försöker undvika att lova för mycket, blir det något strul med en chippning så kan de som ligger efter bli försenade.

    Men just nu har vi en "kö" på 2st inlämnade wii (förutom de med klippta ben) vilka blir gjorda på måndag förmiddag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. vilket chip ska jag välja
    By gniden in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 22:53
  2. Hansi - Vilket chip?
    By a00sambe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 17:41
  3. Vilket chip till wii är bäst på marknaden?
    By guchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:22
  4. Vilket Chip är Detta?
    By LuXOD in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 13:21
  5. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •